Història d’una marca

1. Al Catàleg UAB
Cerqueu la marca per matèria al catàleg. Podeu trobar llibres i altres documents que parlin d’aquesta marca. Si no obteniu resultats haureu de cercar campanyes publicitàries de la marca que us permetin fer-vos una idea de la seva evolució. Per això consulteu Com trobar anuncis d’una marca.

2. A la Biblioteca

a) Bases de dades
Disposeu de 2 bases de dades amb publicitat històrica:
Lürzer’s Archive. Anuncis de premsa i televisió d’àmbit internacional a partir de l’any 1984. Es poden descarregar. Consultable des de la Xarxa UAB.
London International Advertising Awards. Recull d’anuncis per a televisió i cinema dels Estats Units dels anys 50 als 80. Consultable des de la Xarxa UAB.
A Com trobar anuncis d’una marca trobareu altres bases de dades amb anuncis a partir de l’any 2000.

b) Revistes
Les revistes de publicitat us poden proporcionar informació sobre campanyes i cartells o imatges. Les trobareu a la planta 2 a la zona de revistes de comunicació (Lletra E a aquest plànol) i estan ordenades alfabèticament.
Control. És la revista més antiga (1975 –).
Anuncios (1981–) . Inclou un anuari (Los anuncios del Año) on es poden buscar campanyes que després es poden ampliar a la publicació quinzenal. També podeu consultar aquest anuari en línia
També podeu consultar les Revistes antigues d’art i cultura (fons Marca) o l’Arxiu de Revistes Catalanes Antigues (ARCA).

c) Diaris
Si voleu trobar anuncis gràfics antics en format digital us recomanem La Vanguardia digital (des de 1881) que permet recuperar les pàgines de les versions impreses del diari.

3. A Internet
Centro de Documentación Publicitaria. Al seu apartat La historia de la publicidad trobarem una història de les marques.
Galeries virtuals de publicitat. Pàgina de la biblioteca amb bases de dades amb publicitat històrica com per exemple Ad*Access.

4. Més informació
Communication and Mass Media Complete. En aquesta base de dades, consultable des de la xarxa UAB, podeu trobar informació sobre marques internacionals.
Tens dubtes? Pregunt@.