Premsa

1. Els diaris que es reben actualment
    Els diaris en paper que rebem estan tots a l’expositor de la planta 4 (per localitzar-los consulteu aquest plànol de la planta 4, secció A).
  2. El diari d’avui
    L’últim número arribat d’un diari el trobareu a l’expositor de la planta 4 (per localitzar-lo consulteu aquest plànol de la planta 4, secció A). Tingueu en compte que alguns diaris arriben per correu i no els rebem el mateix dia que es publiquen.
  3. Diaris o revistes publicats durant l’època […]  i que es troben a la biblioteca?
    Adreceu-vos al taulell de la planta 4 o envieu la vostra consulta al servei de referència virtual Pregunt@.
  4. Notícies sobre un tema determinat que es van publicar als diaris
    Les notícies sobre un tema les podeu buscar a les bases de dades que buiden premsa. Consulteu la pàgina Bases de dades de premsa UAB.
  5. Diaris que permetin consultar l’edició electrònica sencera
    Adreceu-vos al taulell de la planta 4 i mireu-vos també la pàgina Bases de dades de premsa UAB.
  6. Quin són els diaris de més tiratge i/o difusió
    Els recursos que proporcionen aquestes dades els trobareu a la Guia de l’Audiència. Per als diaris espanyols, us serà d’especial interès la base de dades Boletín de la Oficina de Justificación de la Difusión, consultable des de les biblioteques UAB.
  7. Un suplement d’un diari: es guarda dins del diari o es guarda a part, com a revista independent?
    Busqueu-lo pel títol del suplement al Catàleg UAB. Si us apareix al catàleg fixeu-vos en la signatura i la localització. En cas que no el trobeu al catàleg, el trobareu dins del mateix diari. Per exemple, el suplement cultural Babelia no es troba al catàleg: això vol dir que cal buscar-lo dins de l’exemplar de El País corresponent.
  8. Si vosaltres no teniu una publicació determinada, a quines altres hemeroteques puc anar?
    Podeu ampliar la cerca al CCUC (Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya). També destaquem les hemeroteques d’aquestes 3 institucions:
    Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona
    Biblioteca de Catalunya
    CRAI Biblioteca del Pavelló de la República (Universitat de Barcelona)
    A la pàgina Recursos de premsa trobareu diferents bases de dades de premsa en línia, moltes de les quals són d’accés gratuït i contenen premsa antiga digitalitzada.
  9. M’interessa consultar una publicació que teniu al dipòsit de la Biblioteca. Puc demanar-la?
    Sí. Podeu fer peticions de documents de dipòsit des del Catàleg UAB (botó “Sol·licitar documents del dipòsit”) o trucar-nos al telèfon 93 581 23 38 durant l’horari d’obertura al públic de la Biblioteca (de dilluns a divendres, de les 8.30 a les 21 h).
  10. No trobo un número de diari recent ni a la prestatgeria ni a l’expositor. És possible que s’estigui enquadernant? Si és així, quan trigarà a tornar a estar disponible?
    Per saber si un número concret d’un diari s’està enquadernant, consulteu el registre del diari al Catàleg UAB, on sempre es fa constar informació actualitzada de les publicacions que en aquell moment estan al taller de l’enquadernador. Els diaris triguen aproximadament un mes a enquadernar-se. Mentrestant, podeu:
    Consultar si està disponible la versió digital del diari.
    Consultar si hi ha alguna base de dades que buidi aquest diari: Bases de dades de premsa UAB.
    Mirar a la prestatgeria si s’ha fet una carpeta de números duplicats.

Guia de la premsa
 El Quiosc: portal de la premsa elaborat per la Biblioteca RECOMANEM!
Taulell de la planta 4
Tens dubtes? Pregunt@