Empreses

Catàleg Biblioteques Internet:
General, Comunicació

1. Al Catàleg UAB

Podeu cercar per matèria: Empreses – Catalunya – Directoris i Empreses – Espanya – Directoris. Fixeu-vos que en ambdós casos disposeu de la subdivisió Bases de dades (per exemple Empreses-Espanya-Directoris-Bases de dades). També podeu fer una cerca per paraula clau amb els termes empreses i directoris.

Si voleu cercar dins de l’àmbit de la comunicació, altres matèries d’interès són: Empreses periodístiques, Mitjans de comunicació de massa – Propietat, Televisió – Propietat, Monopolis de mitjans de comunicació de massa, Agències de publicitat – Espanya – Directoris, Indústria cinematogràfica, Indústria de la televisió, Vídeo – Indústria i comerç. També podeu fer cerques per paraula clau com publicitat directoris, màrqueting directoris, indústria directoris cinema, indústria directoris televisió, etc.

2. A les Biblioteques

La informació sobre empreses en general la trobareu a la Biblioteca de Ciències Socials o a la Biblioteca Universitària de Sabadell, que són les biblioteques especialitzades en economia. Els directoris d’empreses de l’àmbit de la comunicació els trobareu a la nostra biblioteca en diferents topogràfics. Consulteu el catàleg o demaneu ajuda als taulells d’informació.

3. A Internet

a) Empreses en general

Àmbit català

Anuari ACICSA. Base de dades que conté informació sobre més de 20.000 societats catalanes. Permet cercar per geogràfic, sector, etc.

Àmbit espanyol

SABI (Sistema de Balances Ibéricos). Base de dades subscrita per les biblioteques de la UAB. Conté informació financera i comptable d’1,3 milions d’empreses espanyoles amb un històric de gairebé 20 anys. Permet cercar per múltiples criteris, fer llistats d’empreses (per geogràfic i activitat, per exemple) que desprès podrem exportar a un document Excel, obtenir informes d’una empresa o comparar-ne vàries, fer gràfics, etc. Disposeu d’una guia.
Directorio Axesor. De Expansión.com. Empreses espanyoles organitzades per activitat i província.
Agenda de la comunicación. Organismes, mitjans de comunicació, empreses…

Àmbit internacional

Factiva. Base de dades subscrita per les biblioteques del CCUC. A la secció Company podem cercar empreses concretes i proporciona informació molt completa de cadascuna d’elles. A la secció Industry  proporciona informació per sectors econòmics (com Media/Entertainment, o Business/Consumer Services → Advertising/Marketing/Public Relations) amb les dades més rellevants de cada sector, empreses principals, etc.
  Europages. Plataforma europea que indexa 2,6 milions d’empreses. Àmplies opcions de cerca, entre elles per sectors (inclou Marketing, publicidad y comunicación), geogràfic, etc. En diverses llengües, entre elles el castellà.

b) Àmbit de la comunicació

Grups de comunicació

Guía de medios digital. Base de dades, subscrita per les biblioteques de la UAB, de mitjans, sobretot espanyols: premsa, Internet, radio, televisió, agencies de noticies i blogs. Llista els mitjans de cada grup de comunicació. Consultable des de la xarxa UAB i ARE
Mapa de medios. Diagrama dels grups de comunicació a Espanya indicant la propietat, tipologia i interrelació entre ells.
Who owns what. Pàgina de la Columbia Journalism Review. Dóna dades molt exhaustives sobre les propietats dels principals grups de comunicació de l’àmbit anglosaxó.
  Informe de la comunicació a Catalunya. Fet per l’Incom-UAB;  inclou un capítol dedicat als grups de comunicació.
  Grupos de comunicación. De Infoamérica. Grups de comunicació espanyols i iberoamericans.
  Grups de comunicació. Guia elaborada per les biblioteques de la UPF.

Audiovisuals

Àmbit català

Catalan Films DB. Base de dades de produccions, empreses audiovisuals i professionals. Permet fer cerques i navegar per tipologia i any.
  Catalunya Film Comission. De l’Ajuntament de Barcelona. Disposa d’un directori d’empreses i professionals del sector audiovisual català.

Àmbit espanyol

FAPAE. Associació de productors de cinema i televisió a Espanya. La seva pàgina inclou una base de dades de productores.
Àmbit internacional
  KFTV. Directori internacional de serveis de producció audiovisual. Permet la cerca per país, producte o companyia. Exhaustiu encara que centrat al món anglosaxó.
  European Audiovisual Observatory. Organisme públic que recull i difon informació sobre la indústria de l’audiovisual a Europa. La base de dades MAVISE és un directori de canals de TV i altres companyies audiovisuals que podem limitar per país.
   Cineuropa. Una de les seves seccions és Industry que inclou diverses bases de dades: de productores, distribuïdores, etc.
  Visualnet. Directori de tot tipus d’empreses del sector audiovisual i publicitari. Internacional encara que centrat als EUA.

Publicitat i RRPP

AdForum. Base de dades d’anuncis, subscrita per les biblioteques de la UAB,  on podem cercar agències i productores de tot el món.
  TV anuncios. Base de dades d’anuncis, subscrita per les biblioteques de la UAB,  que inclou un apartat de productores i altre d’agències espanyoles.
  Guía de medios digital. Base de dades de mitjans, sobretot espanyols, subscrita per les biblioteques de la UAB. Inclou agències de comunicació i publicitat
  Club de creativos. Disposen d’un directori d’empreses: agències de publicitat, disseny, etc.
  Publidata. Directori de publicitat, màrqueting i mitjans. Es pot limitar per tipologia i província.
  AgenciasPR. Agències de relacions públiques de l’àmbit iberoamericà. Fitxes molt completes.

4. Més informació

Com trobar mitjans de comunicació i Com trobar dades i estadístiques. Apartats del nostre blog.
  Economia, empresa i estadístiques. Blog de la Biblioteca de Ciències Socials de la UAB. També tenen una pàgina a Delicious amb una selecció d’enllaços.
  Economia i empresa i Indústria audiovisual. Apartats a Trobador.
  Tens dubtes? Pregunt@.