Sintonies

Si cerqueu sintonies ja existents (de sèries de TV, programes, etc.) llegiu aquesta entrada. Si cerqueu música de sintonies per a produccions pròpies llegiu l’apartat 2b

1. Al Catàleg UAB Des de la pantalla de cerca avançada al primer desplegable escriviu el títol de la sèrie, programa o pel·lícula que cerqueu. Com a tipus de material escolliu “Sonor musical”. A la imatge podeu veure com podeu cercar, per exemple la sintonia de Twin Peaks. Apunteu el topogràfic i cerqueu el document a les prestatgeries.

2. A la Biblioteca
a) CD. Per localitzar CD dins de la Mediateca consulteu el plànol de la planta 2 (zona F). Les sintonies es troben amb les bandes sonores al topogràfic CDM 520 i la major part poden sortir en préstec.
b) Play Production Music.  Base de dades  de música i efectes. Podeu cercar per paraula clau i filtrar per diferents categories a la columna de l’esquerra. A la categoria Instrumentation trobareu l’opció SFX (Sound effects). Les pistes es poden sentir i descarregar en format RealPlayer (audició) i mp3 i WAV (descàrrega) i incorporar-les a les vostres pràctiques educatives.  Consultable des de qualsevol biblioteca de la UAB. Pregunteu al taulell d’informació.

3. A  Internet
Moltes pàgines que recopilaven sintonies han tancat per problemes amb els drets d’autor. Actualment la pàgina web més completa és TelevisionTunes, amb més de 30.000 temes, ordenats alfabèticament, sobretot de la televisió dels EUA; es poden descarregar en MP3, però abans llegiu l’apartat Legal. Altra opció és YouTube, que serveix també per a capçaleres, cortinetes, etc.

4. Més informació
.  Com trobar efectes de so. També disposeu d’una guia en PDF