Exposició “25 anys de Barcelona’92”

expo jocs olimpicsEl Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport (CEO-UAB) i la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ens sumem a la celebració del 25è aniversari dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona, amb una exposició bibliogràfica a les vitrines de la planta baixa de l’edifici.

El 25 de juliol de 1992 es van inaugurar els Jocs de la XXVa Olimpíada Barcelona’92, una fita clau per la historia de Barcelona; una ciutat amb una llarga història i tradició esportiva.

Del 25 de juliol al 9 d’agost la ciutat va acollir un total de 9.956 esportistes que van participar en 28 esports olímpics. I del 3 al 14 de setembre, es va bolcar novament en els 3.020 esportistes que van participar en els Jocs Paralímpics. Aquest festival esportiu va venir emmarcat per les cerimònies d’obertura i clausura, uns dels moments àlgids tant pel seu desplegament artístic com per la seva conceptualització en tant que carta de presentació de la ciutat al món.

Barcelona’92 va comptar amb una àmplia cobertura mediàtica: 4.880 periodistes de premsa escrita i 7951 periodistes de televisió i radio acreditats als Jocs. El logotip de Barcelona’92 –anomenat “atleta mediterrani”– va ser dissenyat per Josep Maria Trias. L’altre element clau en la imatge va ser el Cobi, la mascota de Barcelona’92, dissenyada per Xavier Mariscal.

A més de l’èxit organitzatiu i de les fites esportives aconseguides, els Jocs van esdevenir un dels elements catalitzadors clau en el projecte urbanístic i de desenvolupament econòmic de la ciutat. També van tenir un impacte important a la UAB amb la construcció de la Vila Universitària i de l’Hospital Clínic Veterinari i la creació del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport.

En aquesta exposició volem oferir a través de documents un recorregut per un esdeveniment que ha deixat una important empremta en la ciutat de Barcelona i que l’ha posicionada entre les principals ciutats esportives mundials.

Podeu demanar la llista d’obres exposades a través del servei Pregunt@.