Factor d’impacte 2016 de les revistes de comunicació

JCR2017

Clarivate Analytics va publicar ahir l’edició 2017 dels Journal Citation Reports, que calculen el factor d’impacte 2016 de les que a priori són les revistes científiques més prestigioses del món. [comunicat de l’empresa]

Els Journal Citation Reports (JCR) es fan públics cada any durant juny, i els seus resultats són molt esperats tant per la comunitat científica com pel món editorial. El fet que una revista estigui inclosa dins dels llistats, i el fet que pugi o baixi dins del rànquing de la seva categoria temàtica, pot significar milers de dòlars o d’euros en subscripcions i publicitat per als seus editors. Per als investigadors que han publicat en revistes incloses al JCR la posició de la revista pot comportar un augment o una disminució de les seves possibilitats d’obrir-se pas o consolidar-se en el món de la recerca: rebre subvencions per a un projecte, una avaluació positiva dels seus trams de recerca, invitacions per escriure articles o participar en grups de recerca o en congressos, etc. De fet, les agències d’avaluació i acreditació de la recerca segueixen demanant, a les seves convocatòries, que els investigadors facin constar a les sol·licituds el factor d’impacte de les revistes on han publicat.

JCR és un dels productes que integren la gran plataforma de recerca Web of Science, que podeu consultar des de qualsevol ordinador de la Xarxa UAB o a través del servei ARE si esteu fora del campus.

Aquesta és la primera edició dels JCR sota el segell Clarivate Analytics. L’octubre passat Thomson Reuters, anterior propietària de Web of Science, va vendre la seva divisió de recerca i propietat intel·lectual (Intellectual Property & Science Business) a Onex Corporation i Baring Private Equity Asia. Des d’aleshores Web of Science va passar a formar part d’una nova empresa, Clarivate Analytics.

L’edició 2017 calcula el factor d’impacte 2016 en funció de les citacions que han rebut els articles publicats durant 2014 i 2015. També es calculen altres analítiques, com l’índex d’immediatesa i l’Eigenfactor.

En aquesta edició, els JCR inclouen 11.459 títols, repartits en dues seccions: Ciències i Ciències Socials. Les revistes, de 81 països, es classifiquen en 236 disciplines. Un total de 132 revistes s’inclouen per primera vegada, i per tant reben el seu primer factor d’impacte.

Més informació sobre JCR a la web de Clarivate Analytics.


Revistes de comunicació

Dins de la categoria “Communication”, aquest any es llisten 79 revistes. Encapçala la categoria la revista britànica New media & society, publicada per l’editorial Sage.

Revistes espanyoles/iberoamericanes

La revista Comunicar segueix essent l’únic títol espanyol present dins de la categoria “Communication”.  Es manté al 1r quartil i puja fins a la posició 12.

Revistes en accés obert

Les úniques revistes en accés obert de la categoria “Communication” són la ja esmentada Comunicar (Q1) i la nord-americana International journal of communication (Q2), publicada per la University of Southern California.

Títols nous

Aquest any només hi ha una revista de comunicació que s’ha incorporat a JCR: African Journalism Studies (Q4).


Actualització:

Entrada al Blog de l’Observatori de la Recerca (OR-IEC), 20/06/17: Journal Citation Reports (JCR 2017): Presència de revistes catalanes

 

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.