V Seminari “Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos”, 15 de novembre + Tallers

El proper 15 de novembre a les 10 h, l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB acollirà el V Seminari Internacional “Comunicación, Desarrollo y Derechos Humanos: la Agenda 2030″ organitzat per l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) de la UAB. Investigadors, professors i professionals de la comunicació participen en aquest seminari sobre el paper que juguen la comunicació i els comunicadors en l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, inclosos a l’Agenda 2030, aprovada a finals del 2015 per l’ONU. El seminari donarà el tret de sortida a uns tallers de comunicació i desenvolupament sostenible a la UAB.

10:00 Inauguración:

• Teresa Velázquez – Presidenta del Observatorio Mediterráneo de la Comunicación (OMEC)
  •  Jordi Prat – Director de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

10:20 – 12:00

• Luis Miguel Sirumbal (CEDAL, Perú) – “De los Objetivos del Milenio a los Objetivos de Desarrollo Sostenible”
  • Olga Del Río (Universitat de Girona) – “Los derechos a la información, la comunicación y el ciberespacio: herramientas para el cambio social
  • Thomas Tufte (Centre for Communication and Glocal Change – Ørecomm, Dinamarca) – “Comunicación Participativa y Cambio Social”

12:00  Pausa

12:20 – 14:00

• Ricardo Carniel Bugs (Departamento de Periodismo, UAB) – “Los estudiantes de comunicación de la UAB y los ODS”
  • Òscar Velasco (Director de comunicación – Creu Roja Catalunya) – “La comunicación como herramienta de transparencia y rendición de cuentas de las organizaciones 2.0”
  • Cristina Velásquez (Coord. Equipo Interculturalidad – Ajuntament de Barcelona) “La estrategia Antirumors de Barcelona”

TALLERS DE COMUNICACIÓ I DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE

A més a més del seminari, a partir del dia 15 també començaran uns tallers de comunicació i desenvolupament sostenible a la UAB. Les dues activitats formen part d’un projecte finançat per la Fundació Autònoma Solidària mitjançant el Fons de Solidaritat per a projectes d’educació per al desenvolupament i que compta amb el suport de la Facultat de Ciències de la Comunicació.

THOMAS TUFTE – Models of Participatory Communication – Case study (Anglès)
15 de noviembre de 2016 – 15:30 a 18:30

LUIS M. SIRUMBAL – Globalización y Desarrollo Sostenible (Castellà)
16 de noviembre de 2016 – 10:00 a 13:00