Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, 3 de maig

Dia Mundial Llibertat de Premsa 2015Pàgina web de les Nacions Unides dedicada al World Press Freedom Day, que, com cada any, se celebra arreu del món el 3 de maig. El lema de 2015 és Que prosperi el periodisme! (Let journalism thrive!). El Premi Unesco/Guillermo Cano de Llibertat de Premsa s’ha concedit al periodista sirià Mazen Darwish, actualment a la presó.

Reporteros sin Fronteras organitza un acte a Madrid, i inaugura l’exposició “Humoristas gráficos por la libertad de información”. Recordeu que aquesta associació manté actualitzada la Classificació Mundial de la Llibertat de Premsa.

La Asociación de la Prensa de Madrid ha fet una declaració alertant del retrocés de la llibertat de premsa a Espanya.

El Col·legi de Periodistes de Lleida organitza el 4 de maig el Simposi “Llibertat de Premsa” a la Universitat de Lleida.

Diversos col·lectius de periodistes han impulsat la iniciativa Remembering Fallen Journalists, que es farà el 3 de maig en homenatge als companys morts en l’exercici de la seva professió.

Com és costum, la celebració d’aquest dia mundial va acompanyada de la presentació de diversos informes sobre la situació de la llibertat de premsa i les condicions de treball dels periodistes al món. Destaquem:

L’organització nord-americana Freedom House ha donat a conèixer l’informe Freedom of the Press 2015, que us podeu descarregar.

El Committee to Protect Journalists (CPJ) ha publicat l’estudi Ataques a la prensa – edición 2015.

També teniu disponible l’informe El estado de la libertad de prensa en España: 2015, de l’International Press Institute.

En voleu saber més?

Un article recent sobre la llibertat de premsa, en aquest cas a Espanya, és:
Sandra Vilajoana Alejandre. “La llibertat de premsa a Espanya”. Come in, núm. 43 (abril 2015)

Obres sobre la llibertat de premsa a les biblioteques de la UAB

El Dia Mundial al nostre blog: 2012 | 2013 | 2014

Font de la imatge