COMPRENSIÓ BÀSICA

boca i sofà*

1.

YouTube Preview Image

2. El català, com a llengua que prové del llatí, presenta una elevadíssima similitud lèxica i gramatical amb la resta de llengües romàniques,  però sobretot una equivalència sintàctica gairebé total. Practica-ho en aquesta activitat. Després, compara els teus resultats amb el percentatge d’intel·ligibilitat entre llengües romàniques d’Etnologue.

3. El denominadorcomú entre les sis llengües romàniques més usades en l’actualitat és un material de consulta imprescindible per a fer alorar vocabulari en català. Es tracta d’una taula de 20 equivalències morfològiques i fòniques entre el català, l’espanyol, el francès, l’italià, el portuguès i el romanès.

20 equivalències 20 equivalències 20 equivalències 20 equiv

imageseinstein.jpgimageseinstein.jpgimageseinstein.jpg

alències 20 equivalències 20 equivalències 20 equivalències

Prova  i comprova cinc paraules en català, segons cada equivalència.

4. Llegeix amb atenció la proposta formativa de Comprensió Bàsica, en les diverses llengües romàniques. A continuació practica alguns dels textos del dossier i dels clips.

5. Practica, ara, amb textos reals: el reportatge “Joves Mileuristes“, del programa de televisió Entre Línies. Pots activar vocabulari i algunes qüestions clau que hi apareixen responent algunes d’aquestes preguntes.

6.

YouTube Preview Image

T’esperem! Mentrestant practica la teva immersió lingüística* en català a la xarxa.