COMPRENSIÓ BÀSICA

invitació a la intercomprensió

Set 30 2010

posar-ho difícil!

La Plataforma per la Llengua ha iniciat una nova campanya de sensibilització, en col·laboració amb Minoria Absoluta, que té com a objectiu convidar a reflexionar al voltant de les situacions lingüístiques més habituals que es donen quan un catalanoparlant es dirigeix a un nouvingut. La campanya s’estructura en sis gags que ha impulsat la Plataforma per la Llengua i que ha produït la productora audiovisual Minoria Absoluta, responsable dels coneguts programes de televisió Polònia i Crackòvia.

* * *

Si fóssiu a Bordeus, a Nàpols, a Porto, a Salamanca o a Craiova i vulguéssiu aprendre francès, italià, portuguès, espanyol o romanès l’ús quotidià d’aquestes diverses llengües romàniques us ajudaria molt en la vostra immersió lingüística.
Però heu escollit Catalunya, i els catalans, per no posar-ho difícil als nouvinguts, estem massa acostumats a renunciar a l’ús quotidià del català. Ja ho heu experimentat, oi?
Darrerament, però, les coses estan canviant. Entre altres coses, gràcies a l’humor.

This entry was posted on Dijous, 30 Setembre, 2010 at 12:35 and is filed under actualitat, pràctiques d'intercomprensió, reivindicacions. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.