llegim plegats?

lloc de trobada d’amants de mots

Gen 20 2010

com aprendrem? com ensenyarem?

Posted in General |

La rectora Tubella (en l’entrevista del 324 d’avui) exposa sense embuts que la xarxa ja ha liquidat el sistema eductaiu tradicional. Que la figura del docent s’ha reconvertit majoritàriament en mentors o prescriptors i en uns pocs professors estrelles (els grans cracs de cada disciplina que tenen auditoris de desenes de milers d’alumnes). Que l’alumne decideix com, quan i què vol aprendre. Que les més prestigioses universitats americanes han apostat per Academic Earth (classes enregistrades obertes) per continuar mantenint el prestigi de les seves acreditacions… Ens ho deia fa poc també la Dolors Reig, la transformació de les discogràfiques serà una anècdota en comparació al que els tocarà a les institucions educatives. El debat és obert. Llegim-lo amb atenció.

This entry was posted on Dimecres, 20 Gener, 2010 at 23:36 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

56 Responses to “ com aprendrem? com ensenyarem?”

1. Marta Estella Says:

Sembla que encara poca gent hi creu, en la sotragada que arribarà a les universitats, però arribarà, no en tinc cap dubte.

Aporto a la reflexió un article de l’Imma Tubella que va en aquesta mateixa línia, “La universidad en tiempos del nombre de la rosa”:

2. Belén Says:

M’ha semblat molt interessant l’entrevista, perquè la heu penjat al Llegim plegats i no al In?

No estic totalment d’acord amb les tesis de la rectora, ja que sempre que es parla de noves tecnologies sembla que la classe presencial i el coneixement sense màquines estigui superat.

Segons com jo ho entenc, tota aquesta “sotragada” (com diu la Marta) pot entrar a les nostres universitats i al nostres instituts sense escombrar res, ni fer perdre valor a res. Cada porta que s’obre ha de tancar-ne una altra?

Al meu gimnàs han posat les màquines del fitness i del pilates on tu pots anar a posar-te en forma autònomament. Tanmateix no han desaparegut les classes d’aerobic, steps, estiraments, i fins i tot pilates, amb profesor i horari fix. Jo puc escollir, tinc les opcions.

Igualment les universitats tenen el repte de seguir oferint paral·lelament tota mena de classes o com s’en diuen ara “accions formatives” Perquè no?