Conferència sobre les relacions entre la UE i els EUA

El 4 de juliol, a les 12 h, la sala de graus de la Facultad de Dret acollirà la conferència “Les relacions entre la Unió Europea i els Estats Units”, que serà impartida pel Dr. Joaquim Roy, professor de la Universitat de Miami i catedràtic Jean Monnet ad personam. Aquest acte està organitzat per l’Institut d’Estudis Europeus i el Centre de Documentació Europea de la UAB.

Roy es va llicenciar en dret a la UB i va desenvolupar la seva carrera acadèmica posterior als Estats Units. Es va doctorar a la Universitat de Georgetown, va exercir la docència a la Universitat John Hopkins (Washington) i a la Universitat Emory (Atlanta) i és professor de la Universitat de Miami des de 1976, on pertany al Departament d’Estudis Internacionals i imparteix assignatures sobre política i història europees, així com sobre Amèrica Llatina. És, a més, director de l’University of Miami European Union Center i codirector del Miami-Florida European Union Center of Excellence. A més, atresora una càtedra Jean Monnet ad personam, reconeixement específic a un professor universitari que concedeix la Unió Europea en el marc de l’Acció Jean Monnet i que té com a objectiu “incrementar el coneixement sobre la integració europea promovent l’ensenyament, la recerca i el debat en assumptes europeus”.

Ha publicat més de dos-cents articles acadèmics per a revistes de referència i és autor, editor o coeditor de 38 llibres. Entre ells, es troben El pensamiento demócrata-cristiano (Madrid ICI), The Reconstrution of Central America: The Role of the European Community (North-South Center) o The Ibero-American Space / El Espacio Iberoamericano (Universitat de Miami). Ha publicat també articles a mitjans com El PaísCinco Días o Crónica Global. Entre altres distincions que li han estat atorgades, ha rebut la Encomanda de l’Ordre del Mèrit Civil.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *