La meva experiència educativa amb les tecnologíes digitals i… Bones pràctiques d’aquestes?

Anys enrere, quan estaba cursant primària, no m’imaginava treballant a l’escola amb el meu propi ordinador. De fet, no recordo tenir ordinador portátil en aquesta época, però sí la il·lusió que vaig sentir anys després quan hem van regalar un per fer els treballs acadèmics. Tot i que l’ús que en feia d’aquest era més social i d’oci que acadèmic.
A l’escola recordo que alguns dies a la setmana anàvem a una aula d’informàtica i allà ens van enseñar la http://www.edu365.cat/. Ens van explicar què era, en que consistía, com funcionaba, etc. alhora que nosaltres indagant per aquesta. Era i és una manera didáctica d’aprendre i d’ensenyar a aprendre a casa mitjançant les tecnologies.

Cal dir que també ens van enseñar d’altres pàgines web per a fer-ne un ús educatiu a través de diferents jocs, els quals a aquestes edats són elements més motivadors i facilitadors per adquirir aprenentatges.

Per tant, haig de reconèixer que gairebé fins que vaig matricular-me al Cicle Formatiu de Grau Superior d’Integració Social o, potser una mica abans, al segon curs del CFGM d’Atenció Sociosamitaria, no vaig fer-ne un ús total i exclusivament acàdemic. Això no vol dir que abans no l’utilitzes per treballar, sinó més bé que l’ús que li donava era d’entreteniment i oci.

Com he dit anteriorment, a l’últim any del CFGM vaig haver d’aprendre a utilitzar el CmapTools, ja que en una asignatura havíem de fer esquemes de tots els temaris que entraven a l’exàmen. I, la veritat, és que al principi no ho portava gaire bé, però vaig acabar conseguint un molt bon domini d’aquest.

A la universitat vaig començar prenent els meus apunts a mà, però em vaig adonar que se’m feia molt difícil seguir les classes així i vaig provar de fer-ho tot a ordinador. Actualment, estic cursant el quart i últim any del Grau i, gairebé podria dir que he deixat els fulls i els bolígrafs de banda, tant per realitzar els meus treballs com per prendre els apunts a classe.

 

 

 

Bibliografía

Boza Carreño, A. Y Toscano Cruz, M de la O. (2011) Buenas prácticas en  integración de las TIC en educación en Andalucía: Dos estudios de caso. VI congreso virtual de AIDIPE. Seminario Internacional de Políticas Educativas Iberoamericanas. [En línea]

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Envia un comentari

Recursos innovadors en educació: Glifing

En el Centre on estic fent les pràctiques es realitzen reeducacions per a nens amb dificultats d’aprenentatge. En el cas de les dificultats de lectura, fan servir un programa anomenat Glifing.

metodo-glifing

 

Es tracta d’un  mètode d’entrenament de la lectura que s’adapta a cada nen i que entrena la lectura a través d’un joc d’ordinador,

Com funciona el Glifing?

  • Primer pas:
    En pocs minuts, gràcies a una prova Glifing dissenyada per especialistes, es pot conèixer el perfil lector del nen de forma precisa i objectiva.
  • Segon pas:
    Analitzar els resultats obtinguts amb l’avaluació.
    Les dades obtingudes en l’avaluació glifing i durant l’entrenament  permeten saber en tot moment què és exactament el que el nen necessita reforçar.

Comença l’entrenament Glifing_d2
Des de casa, amb un ordinador i convertint la lectura en un joc. El nen s’entrena amb el Mètode Glifing entre 15 i 20 minuts al dia 4 dies per semana.

Es produeix una millora
La primera millora la trobem en l’actitud cap a la lectura i en l’autoestima. També descendeix significativament el nombre d’errors, al mateix temps que va augmentant la velocitat de lectura.

El resultat
S’aconsegueix una lectura més fluida acompanyada d’una millor comprensió.

Avantatges de l’entrenament
Les sessions duren uns 15 minuts i es fan des de casa mitjançant l’ordinador. A més, en cap moment l’entrenador, que acostuma a ser un dels pares, rectifica la lectura del nen. Mitjançant el ratolí queden enregistrades les errades pel seu posterior anàlisis per part dels professionals. Aquest anàlisis es pot fer immediatament després d’haver realitzat l’entrenament i permet un ajustament en qualsevol momento. D’aquesta manera, l’entrenament és totalment individualitzat i respon a les necessitats de l’infant.

Altres dels avantatges són:

  • És un programa intensiu i, per tant, es progresa ràpidament.
  • L’avaluació és continua i ofereix als pares veure el progrés  del seu fill dia a dia.
  • El professional pot conectar-se  i analitzar el progrés i programar en funció dels resultats des de qualsevol lloc. Per tant, estalvia els desplaçaments.

Desavantatges del programa
És necessari tenir un ordinador amb sistema operatiu Windows, ja que amb Mac o Ipad, a dia d’avui, no funciona. Cal estar connectat a Internet i tenir certa competència digital per poder fer d’entrenador.

Finalment, m’agradaria facilitar-vos un enllaç on podreu trobar diverses eines 2.0 i recursos educatius en xarxa per a mestres i professors: per a poder accedir-hi heu de clicar a sobre d’ell:   https://sites.google.com/a/xtec.cat/bloc-de-jordi-pedrola/home

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Envia un comentari

Presentació

Benvinguts/es al meu Blog!

Sóc la Carolina, estudiant d’Educació Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment estic cursant l’últim curs del Grau i, aquest serà el meu espai on compartiré amb vosaltres les activitats que aniré fent a l’assignatura “Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement” i d’altres informacions relacionades amb aquesta temàtica. D’aquesta manera, mitjançant aquesta també aniré explicant els meus avenços i, per què no, els meus errors, els quals intentaré millorar al llarg d’aquesta asignatura.

Bé, doncs… Comencem??

cropped-fotos-2.jpg

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

Hola, em dic Carolina.

hola

Benvinguts al blog que he creat per l’assignatura de les Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.

Començo aquesta aventura, tot fer ús de les TIC, és el meu primer Blog!!!

Espero sortir-ne ben parada.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Envia un comentari