Autoavaluació

Durant aquests mesos treballant en aquesta assignatura he après que el món de la tecnologia és un món molt ampli i que no només consta de jocs, xats… sinó que hi ha moltes webs didàctiques per a aprendre dins del món de l’escola i l’educació.

Gràcies als coneixements que m’ha aportat l’assignatura de TAC (duta a terme per la professora Alejandra Bosco) puc afirmar que he conegut altres webs que, en un futur, em poden ser molt útils a l’hora d’exercir la meva professió, per exemple Tinkercad. A més, ara sóc més hàbil en realitzar vídeos, ja que en aquesta assignatura hem hagut de fer un vídeo individual i un grupal.
Així doncs, aquests coneixements poden influenciar en el meu desenvolupament professional, ja que puc fer ús de pàgines web per a aprendre.

El treball autònom m’ha ajudat molt perquè així puc conèixer millor les meves habilitats i fins a on puc arribar i fer. M’he sapigut organitzar bé jo sola i no he necessitat l’ajuda de ningú. Tot i així, també m’ha agradat molt fer el treball en grup, ja que en el meu grup hem treballat tots els membres i a més a més puc aprendre coses dels meus companys.
Per tant,  com a futura professional de l’educació, considero que aquestes eines de treball poden resultar molt útils a l’hora de dur a terme activitats en la meva professió. Crec però, que la durada de l’assignatura és molt curta per tot el que es pot aprofundir, és a dir, hi ha molt material a treballar i analitzar, que, malauradament, no dóna temps. Així doncs, com a proposta final, crec oportú fer més llarga l’assignatura.

Resultat d'imatges de palmadas

Vídeo: aforismes de Rafael Lechowski

Aquest vídeo l’he inspirat a partir d’una sèrie d’aforismes de Rafael Lechowski sobre la natura. De fet, els seus aforismes apareixen en el video entre imatge i imatge.

En quant a la música, n’he buscat una de tranquilitzant: Carros de Fuego – Vangelis. Sóc una persona la qual em sento molt agust en ple contacte amb la naturalesa, i com podeu veure aquest és un dels motius pels quals he triat aquesta temàtica.

Experiència amb robòtica educativa: Natzaret Esplugues

Juan Antonio és un professor de tecnologia de l’escola Natzaret Esplugues que considera  que la robòtica permet un desenvolupament de les capacitats científiques, tecnològiques i de la manera de pensar. Pensa que treballar amb un robot a classe pot ser un factor motivador, tant en la pedagogia com en el currículum.

Aquesta innovació va incorporar els robots en aules d’ESO, amb especial atenció a primer i segon d’ESO. Els canvis que han realitzat a l’escola són els següents:

  • Incorporació d’una tercera hora setmana de la tecnologia.
  • Aquesta tercera hora comporta un desdoblament de l’aula, en la qual, una part de l’alumnat realitzen informàtica i tallers pràctics i l’altra mitja classe treballa amb activitats de robòtica.
  • Les altres dues hores setmanals de tecnologia tenen la funció de treballar amb el material LEGO Education ROBOTIX.

L’escola li va agradar la marca LEGO Education ROBOTIX per certes característiques:

  • La seva simplicitat dels muntatges.
  • Aquesta marca té un alt contingut pedagògic i lúdic que permet relacionar-lo amb jocs pels alumnes.
  • A més, aquesta marca és de gran ajuda i els recursos que proporciona serveixen per donar continuïtat.

Ara bé, la mateixa escola recomana que aquesta activitat es porti a terme en dues hores consecutives en grups reduïts i que aquesta activitat no només serveixi per aprendre a programar, sinó que també aprenguin a resoldre problemes de la mateixa vida. Això comporta que la motivació es vegi augmentada. Els alumnes, a través de rúbiques, s’autoavaluen ells mateixos implicant-se més en el procés d’ensenyament – aprenentatge.

Des del meu punt de vista, penso que aquestes innovacions són molt importants per dur a terme un canvi en el sistema educatiu. És a dir, no podem continuar amb la metodologia tradicional. És un projecte innovador i creatiu, en tant que l’alumne desenvolupa les ganes i la motivació per aprendre i, per tant, augmenta la seva concentració a l’aula. A més, és novetat i permet detectar possibles mancances i alhora potenciar aquells aspectes més positius de les aules.
Resultat d'imatges de lego education first

Per a poder veure el projecte complert, feu clic aquí.

 

 

Anàlisi de la il·luminació i del color en la seqüència d’una pel·lícula

Aquest vídeo pertany a una seqüència d’una pel·lícula anomenada Titanic.

La il·luminació que predomina és una il·luminació natural, ja que l’escena està filmada en un espai a l’aire lliure, tot i que el director també juga amb els efectes especials per donar la sensació que el vaixell i la parella estan a plena mar. Es juga amb una il·luminació per aconseguir l’efecte de cel roig típic de capvespre.

La llum és lateral, per donar la sensació que els últims rajos de sol els hi toquen la cara. També podem observar llum rebotada, és una llum suau, encara més suau i té ombres molt més obertes.

A més a més, en el tema del color, en aquesta seqüència podem veure que utilitzen uns colors càlids, per poder representar bé l’espai a l’aire lliure, com per exemple,el vermell, el groc i el taronja.

 

Ànalisi d’un vídeo publicitari

Aquest vídeo pertany a una campanya publicitària de fa dos anys aproximadament, del 2015. He volgut analitzar aquest anunci pel seu gran valor que transmet: un problema que continuem lluitant per acabar d’una vegada per totes amb ell. A continuació analitzaré els seus plans, els seus angles i el moviment.

Pel que fa a l’angle d’aquest anunci, destaca l’angle frontal (o normal). Aquesta angulació es caracteritza per ser paral·lel, és a dir, sempre hi ha la mateixa distància entre la càmera que grava i el terra. A més, els subjectes estan sempre a la mateixa distància de l’objectiu de la càmera.

Bé, pel que fa als plans que observem en aquest anunci, cal destacar dos plans: el pla general i el primer pla. El pla general s’observa quan el càmera grava als nens a parlar entre ells, a més, quan s’utilitza aquest pla, es transmet una visió més amplia: la imatge engloba més enllà dels nens establint un diàleg. També té força presència el primer pla, ja que l’autor l’utilitza per donar importància rellevant a l’expressió que fan els joves en determinades preguntes.

Pel que fa al moviment, cal esmentar que la càmera es manté fixa sobre un suport i enregistra tot el diàleg que s’estableix enfront. Però també en un moment concret podem apreciar el tràveling lateral: la càmera és desplaça del rostre del nen al de la nena.

La meva metàfora: el capvespre

Imatge

20161226_174522

La metàfora que vaig escollir per identificar-me va ser una fotografia feta per mi del capvespre.

En primer lloc, el significat que jo atorgo en aquest moment del dia és el punt d’inflexió: el pas de l’energia del sol al pas a l’energia i la força de la lluna, de la nit. Per tant, he volgut utilitzar aquest punt d’inflexió per simbolitzar els canvis que he tingut al llarg de la meva vida.

A més, el capvespre és un fenomen natural, en el qual l’home no té cap paper i, per tant, em serveix per demostrar que em considero una persona natural, en l’aspecte que sóc tal com em deixo veure.

En una imatge com aquesta, identifico un cert grau de llibertat, en tal que en el cel no hi ha límit, per moltes muntanyes i edificis es vegin en el fons. Per aquesta raó, també em sento identificada, ja que em considero una persona lliure i només depenc de mi mateixa. No obstant això, també em considero una persona molt familiar i amigable i compartir moments amb les persones que m’envolten.

Per últim, el capvespre el considero un fenomen relaxant, tranquil·litzant. I, referent a la meva forma de ser, em considero una persona tranquil·la i relaxada.

Pel que fa als angles, al pla o al moviment, cal esmentar que aquesta imatge té un pla general, un angle frontal i no té moviment. És a dir, l’angle d’aquest capvespre és frontal perquè està feta des del mateix nivell del subjecte. Una característica rellevant d’aquest angle és que entre la càmera que disposa el subjecte i el terra hi ha un paral·lelisme, a diferència, per exemple, de l’angle contrapicat. 

Pel que fa al pla, és general perquè la fotografia mostra els detalls del voltant, per exemple, podem observar les ombres dels pisos, de les muntanyes, etc.

I per últim, aquesta fotografia no disposa de moviment, ja que és una fotografia estàtica que mostra un moment determinat del dia i, la fotografia capta aquest moment únic i irrepetible. Per destacar la imatge, canviaria el pla general pel primer pla, ja que podria destacar més el color del cel.

La wiki de la Carme

Si cliqueu a WIKI anireu directament a la pàgina respectiva: en el enllaç que us ofereixo podreu observar el meu treball sobre la wiki. Per realitzar aquesta activitat vaig crear una wiki i, amb el contingut treballar a l’assignatura de Comunicació i Interacció Educativa, sobretot a la part de Grups i Emocions, he construït la wiki amb les diferents entrades i sub-entrades.

El contingut plasmat és un contingut molt esquemàtic i molt breu perquè l’objectiu era demostrar que he après a fer una wiki. La wiki consta de quatre entrades principals: l’INICI, en el qual esmento l’objectiu de la wiki, CiE2, en què comento que treballem a Grups i Emocions amb la Carme Serret, els sis AXIOMES de la comunicació i, per últim, la importància del DIÀLEG.

Taula rodona 21/1: Present i futur de la tecnologia a la Facultat

El passat 26 de gener de 2017 vaig tenir l’oportunitat d’estar a la taula rodona a l’edifici G6 de la Facultat d’Educació, en la qual es van comentar i debatre temes molt importants en l’era en la qual vivim i que com a futura professional de l’educació m’interessen molt. Penso que aquesta xerrada va ser una manera molt interessant d’aprendre i, personalment, puc afirmar que l’aprenentatge és molt més significatiu que no pas fent una recerca per internet.

Alguns dels temes dels quals va tractar la xerrada són el següents:

  • COMPETÈNCIA DIGITAL: es va debatre que vol dir ser competent digitalment i, sobretot, si els joves que avui en dia entren a la universitat ho són o no. També es va comentar que les TIC són un valor afegit que es té en compte, sobretot, en el mercat laboral, però que malauradament, es treballen poc.
    De totes maneres, cal no oblidar que cal fer un ús adequat amb les noves tecnologies i, per això, els membres de la taula rodona varen posar l’exemple de la privacitat dels blogs de moltes escoles, ja que no es respecten els drets d’imatge, en la majoria de casos.
  • POLÍTIQUES EDUCATIVES: Les polítiques educatives, dins del context de les noves tecnologies són de caràcter interessant, ja que aquestes són el marc legal de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • ESCENARIS D’APRENENTATGE: Amb escenaris d’aprenentatge entenem el tipus d’aula que cal fer servir amb aquestes innovacions dins el món educatiu. Ens va mostrar l’exemple d’una escola del barri de Sant Marí de Barcelona on ja tenen molt integrat el concepte innovació.
    Vam tenir l’oportunitat de visionar unes imatges amb exemples d’espais adaptats a la nova educació: un espai d’aprenentatge al pati amb taules i pissarra,  espais de lectura amb un sofà especial i ambientat amb música per a llegir, el “Taburet Speech,”, etc.
  • L’ESCOLA INCLUSIVA: Els membres de la xerrada varen afirmar que des de la Pedagogia és des d’on es poden aplicar totes aquestes modificacions. L’escola inclusiva és un ideal clau per a fonamentar la tecnologia en les aules. Em va cridar molt l’atenció  l’APP “Dictanote” que és una eina per a poder seguir el ritme de tots els seus companys.