IMovie

Abans de començar l’assignatura la nostra professora Alejandra Bosco ens va dir que rumiéssim sobre aquells aspectes que ens agradaria treballar i conèixer en l’àmbit digital.

Una de les coses que em vaig plantejar al començament de l’assignatura va ser conèixer algun programa per poder crear vídeos, ja que no estava molt satisfeta amb el programa que utilitzava abans “Movie Maker.

Doncs bé,  gràcies aquesta assignatura he conegut un programa per crear vídeos anomenat “IMovie” que m’ha semblat molt útil des de que el conec.

Concretament, el que realment m’agrada d’aquest programa és que et permet crear vídeos amb molta facilitat aplicant transicions, efectes, lletres i sons que són molt agradables. En canvi, el funcionamient del Movie Maker em resultava més dificil de manejar i ultimament no m’anava bé.

 

 

Autoavaluació

Un cop finalitzada aquesta assignatura realitzaré una autoavaluació ressaltant tots els continguts nous que he aprés i si m’han resultat útils per poder-los aplicar en un futur, el mètode que hem empres alhora de treballar els continguts i aquells aspectes que m’hagués agradat treballar.

Doncs bé, en primer lloc puc dir que tots els continguts que hem donat a classe m’han semblat molt interesants i útils per poder fer front a un nou món que cada dia està més condicionat per les noves tecnologies. Com a futura educadora,  crec que és idoni que en l’àmbit de la educació és treballi amb recursos digitals per tal de familiaritzar als alumnes en  aquest món i ensenyar-li a fer un ús adequat i raonable  de les noves tecnologies que cada vegada estan més presents en el nostre dia a dia.

Per altra banda, el mètode que hem utilitzat per treballar a classe m’ha semblat molt útil ja que mai havia utilitzat un blog. A més, és molt eficaç que en una pagina web quedi recollit digitalment  tot el treball realitzat en la matèria. Doncs bé, puc dir  que la meva primera experiència amb els blogs ha estat molt bona perquè en aquest sentit disposes d’un lloc web el qual et garanteix total llibertat per poder escriure de temes relacionats amb els teus interessos.

Pel que fa a les lectures que vam treballar a l’inici de l’assignatura em van semblar molt encertades per començar l’assignatura perquè vaig reflexionar amb l’ús incorrecte que fem de les noves tecnologies i la importància que tenen en la nostra societat. De certa manera, ha fet que m’autoreguli alhora d’utilitzar-les i intentar fer sempre un ús raonable.

De manera conjunta hem realitzat un treball grupal de l’assignatura global de CIE II. M’ha semblat un mètode  ideal per ficar punt i final aquesta assignatura perquè arrel d’una pel·lícula hem ficat en contacte els continguts donats en les dues assignatures al mateix temps creant una wiki.

Per finalitzar, una de les tasques que m’han semblat més dificultosos va ser l’anàlisi audiovisual perquè mai havia treballat aquests continguts i em va resultar complex alhora d’aplicar-los als vídeos. En canvi,  el treball que més em va agradar de fer va ser el vídeo perquè a part de que és tractava d’un tema que m’agradava molt vaig conèixer una aplicació per fer vídeos que avui dia l’he fet molt d’ús.

Com a punt final,  atés que sóc una persona molt aficionada a la fotografia m’hagués agradat treballar aplicacions o programes per editar fotografies.

Comparació tinkerCAD i edu365

Amb la introducció de les noves tecnologies s’ha produït un canvi de paradigma en la nostra societat. Per lo tant, també ha tingut una forta repercussió a l’educació amb la incorporació de nous recursos digitals destinats a millorar  la formació i aprenentatges dels estudiants.

Doncs bé, en aquesta entrada comentarem dos programes educatius que estan a l’abast de tot l’alumnat i famíles de Catalunya de forma gratuïta i que tenen l’objectiu de fomentar els aprenentatges d’una manera més dinàmica.

Edu 365

http://www.edu365.cat

És tracta d’una pagina web online que avarca les assignatures més primordials des de la franja d’infàntil fins al batxillerat i formació professional. Aleshores, cada assignatura t’ofereix una sèrie de jocs interactius que fa que l’aprenentatge sigui divertit i dinàmic.

Personalment, és el programa educatiu que més conec fins el punt que puc dir que he crescut amb ell ja que en la meva escola de primària el treballàvem molt. Un cop finalitzada la teoria a classe anàvem a l’aula d’informàtica, on cadascú disposàvem d’un ordinador i jugàvem aquests jocs.

Tinc un molt bon record d’aquest programa perquè quan ens tocava l’assignatura d’informàtica anàvem amb ganes ja que ens resultava divertit jugar a jocs i al mateix temps aplicant els coneixements treballats a l’aula.

TinkerCAD

https://www.tinkercad.com

TinkerCAD és un programa online més innovador que ens ofereix familiaritzar-nos amb el món 3D a l’aula.

Concretament, és una aplicació que ens permet crear els nostres models 3D de manera fàcil i senzilla gràcies als seus tutorials didàctics i si disposem d’una impressora 3D imprimir-los.

En canvi, aquest programa he començat a treballar-lo fa poc i no ho conec tant a fons. Però des de la meva opinió penso que es molt favorable perquè fa que els alumnes treballin la seva creativitat ja que es molt important que la educació treballi aquest aspecte.

 

Anàlisi experiencia educativa

En el meu institut quan anava a segon d’ESO, és va duu a terme un projecte que consisitia en digitalitzar els llibres. Tots els alumnes disposaven d’un ordinador portàtil amb un ajut economic de la Generalitat de Catalunya  i un compte per accedir a un moodle que és deia “Plataforma eleven”, on hi havien digitalitzats els llibres de totes les assignatures.

Des de el meu punt vista i parlant des de la meva pròpia experiencia puc parlar d’una serie d’aspectes postius tant de negatius.

Com aspectes positius, considero que és un bon recurs per familiaritzar als alumnes amb totes les noves tecnologies i fa que els llibres siguin més didactics i alhora més atractius pels infants. També la mateixa assignatura t’oferia activitats online sobre els continguts treballats a classe, això feia que poguessis reforçar la màteria d’una manera més dinàmica

Com aspectes negatius, puc afirmar que no és va fer l’ús adeqüat de les noves tecnologies . L’introducció del portátil a l’aula és va convertir com una nova distracció pels alumnes, ja que van començar a centrar l’atenció en xarxes socials, videojocs…

En definitiva, realitzant un equilibri entre els aspectes positius i negatius puc dir que no va resultar del tot productiu perquè no vam saber fer un ús correcte de les noves tecnologies. Pero considero, que s’ha de reforçar els recursos digitals en l’educació perquè vivim en una societat cada vegada més submergida en les noves tecnologies.

 

 

Vídeo

En aquest vídeo he volgut aprofundir sobre la explicació de la imatge que em representa.  El meu objectiu principal és expressar tots els valors que em transmet el bàsquet i el significat que té per mi.

Per realitzar aquest vídeo he utilizat el programa !Movie. He recollit un conjunt de videos de youtube i fotos personals, on apareix el meú germà, el meu equip i jo.

Concretament, he fet servir una série de transicions per donar-li més bellesa alhora de visualitzar-ho També he afegit una música de fons i he introduït un text sobre de la imatge.

 

 

Anàlisi de la il·luminació i del color d’una seqüència d’una pel·lícula

Aquesta seqüència pertany a la pel·lícula “Palmeras en la nieve”. A continuació realitzaré un anàlisis sobre la il·luminació i el color, que són dos elements transcendentals  ja que marquen el to psicològic, descriuen entorns i personatges.

COLORS

Els colors que predominen en el vídeo principalment son els freds : colors negres, marrons, grisos, verds forts. En aquests cas els colors freds ens transmeten un efecte anímic d’un moment d’intimitat.

Encara que des del  minut 2:24 fins al 4:41 apreciem un fort predomini de colors càlids ja que ens trobem en un entorn natural: principalment predomina el blau cel, verd fluix.

IL·LUMINACIÓ:

Pel que fa a la il·luminació podem realçar diferents tipus de llums.

Majoritàriament hi ha un predomini important de la llum natural, no utilitzen els focus i aprofiten la llum solar.  Malgrat que la il·luminació dura té un paper més rellevant, ja que l’aparició del contrast en els personatges és molt constant.

Al principi de la pel·lícula ens trobem amb la llum frontal, on el focus es situa davant de la càmera enfocant les cares dels dos personatges per tal de ressaltar el seu rostre.

Al voltant del minut 5:41 hi ha presencia de la  llum contra picada, produeix una ombra de la figura de la Bisilia.

A més, al minut 6:00 hi ha constància de la llum lateral, que remarca les siluetes i el contorn dels dos personatges deixant una part del cos a l’ombra.

Per últim, utilitzarà el efecte contrallum on la llum procedeix de la finestra que està ubicada de cara a la càmera i d’esquena als personatges.

 

Anàlisi d’un anunci educatiu

ANÀLISI DE PLANS, ANGLES I MOVIMENTS. 

Ens trobem davant d’un anunci que pertany a una campanya italiana contra la violencia de génere amb l’objectiu de conscienciar a la gent sobre aquest problema vigent.

PLANS

En aquest anunci podem apreciar tres tipus de plans:  pla mitjà, pla americà i primer pla.  Principalment predomina el pla mitjà en el diàleg entre els nens i la nena, encara que també utilitza en alguns moments el pla americà per donar una visió més amplia. En segon lloc, també utilitza el primer pla per expressar millor la expressivitat de la cara dels nens.

ANGLES 

Pel que fa a l’angulació veiem que només utilitza l’angle normal, és a dir on l’angle és perpendicular al rostre dels nens.

MOVIMENTS

El principal moviment de la càmera, és la càmera fixa ja que la càmera resta immòbil sobre un suport i enregistra tot el diàleg que s’estableix en front. Però també en un moment concret podem apreciar el tràveling lateral: la càmera és desplaça del rostre del nen al de la nena.

La imatge que em representa

Captura de pantalla 2016-10-10 a les 11.37.26

“BÀSQUET ESTIL DE VIDA”

Tal i com diu la frase “una imatge val més que mil paraules”. Hi han imatges que tenen vida propia i és pot exemplificar amb aquesta fotografía.  Concretament, aquesta imatge és tracta de la imatge que més m’identifica per diverses raons.

Tot s’ha de dir, que tota persona té una activitat o afició que a l’hora de realizar-la és sent plenamente bé amb si mateix. És com una mena de “válvula d’escape” de tots els problemes que te’n van surgint a diari.  En el meu cas particular, aquest moment on em trobu completament bé és quan jugo a bàsquet.

A més, el bàsquet té un significat molt important per mi ,perquè quan era petita tenia el problema de que em costava molt expressar les meves emocions i sentiments, el meu grau de timidesa era molt elevat. Aleshores, arrel del bàsquet vaig aprendre a evadir-me de totes les preocupacions que em sumergien jugant i practicant algu que realment m’ha apassionava.

Tanmateix, el basquet também m’ha ensenyat a veure les coses positives de la vida i com fer front a tots els obstàcles que et puguis entrebancar. Per exemple, la evidencia de que amb esforç i constancia finalment arribes als teus reptes.  També, la rellevància de tenir una visió positiva davant la vida i així poder assolir tot allò que t’autoproposes.

Així doncs, després de 10 anys jugant a bàsquet puc arribar a la conclusió que gràcies al bàsquet he guanyat en molts aspects i per això estaré enternament agraïda.

PLANS I ANGLES. 

Després de treballar  a classe el tipus de plans i angulacions que ens podem trobar en una fotografia o video, analitzaré la meva fotografia posant en pràctica tota la teoria treballada.

Doncs bé, quan parlem de plans ens referim al valor d’enquadrament de la fotografía, dit d’un altre manera el grau d’apropament de la càmera a la realitat. Concretament, aquesta fotografía esta emessa utilitzant el plà americà o també conegut com a tres quarts. Aquest plà consisteix en enfocar a la persona des del cap fins als genolls.

Per altra banda, l’angulació fa referència a l’angle de visió establert alhora de la presa de la fotografia. En aquesta imatge podem apreciar l’angle normal, ja que la fotografía esta presa des d’un angle perpendicular al meu rostre.

 

 

 

Reflexió personal sobre la WEB 2.0

En l’actualitat l’ús de la web 2.0 ha aconseguit una gran difusió en la nostra societat que va destinada a augmentar.  L’aparició de la web 2.0 ens permet tenir a l’abast tots tipus d’informació, compartir opinions, aficions, interessos i comunicar-nos amb els nostres amics.

Però tot s’ha de dir que no fem un ús moderat d’elles, cada cop son més les hores que invertim en elles i no sabem trobar un equilibri. Considero que per fer un bon ús de les web 2.0 només tindríem que accedir per algú determinat i amb una finalitat.

Ara bé, també s’ha de dir que em de ser conscients de que la informació extreta de les web 2.0 no és totalment vàlida ja que qualsevol usuari pot escriure sobre qualsevol tema sense tenir cap tipus de coneixement. Per lo tant, hem de tenir la capacitat de saber seleccionar la informació valida.

En últim terme, en el meu cas considero que faig un ús moderat de les xarxes socials tot i que no tant com m’agradaria ja que sovint em distrec.

Les xarxes socials que més utilitzo són facebook, instagram, snapchat, youtube i google.  Les utilitzo per compartir fotos i informació amb els meus amics.  Per altra banda, el cas de google em resulta molt útil perquè em proporciona molta informació sobre temes que m’interessen.