ACTIVA’T i MOU-TE a l’estudi i a la feina:

bis rectLa proposta contempla un pack de 10 sesions de tast –petites dosis d’exercici físic- a realitzar en una setmana de dilluns a divendres  i presentades en blocs de dues sessions de 15’ per dia i en les que els participants i assistiran dins l’horari laboral i a escollir segons interès personal de cadascuna de les temàtiques.

horari dilluns dimarts dimecres dijous divendres
9:30 a 9:45 Respira En constant Reequilibri Automassatge Tonifica Relaxem les espatlles
9:45 a 10h Activa’t Passos saludables Exercici Físic SI, l’adequat Higiene de la posturaper millor estar Greixar les articulacions

Respira i millora la ventilació pulmonar(15’)

Coneix la mobilitat de la caixa toràcica i l’important paper del diagfragma en una respiració més profitosa. Una bona oxigenació del cervell i teixits corporals ens fan gaudir d’un millor estar en cada moment.

Activa’t a la feina (15’)

Assegut, dret, caminant, treballant…, revisa que la teva positura sigui d’una mínima càrrega per la teva columna i a partir d’aquí… mou les articulacions lliures, activa la musculatura postural i allibera la tensió que perceps.

El cos en constant Reequilibri (15’)

Percep el teu desequilibri, assegut, dret a peu coix, amb els ulls tancats, em moviment. Sigues conscient de com l’assoleixes, ara tensant l’abdominal, millorant el recolzament plantar, alineant l’eix corporal,  ajudat dels segments corporals lliures… Et proposem unes vivències que poden et ajudar a percebre la tensió excessiva i corregir la postura per reduir-la a la dosi convenient

 Passos saludables (15’)

Es fa evident que el nostre ESTIL DE VIDA te tendència a ser inactiu i que aquesta inactivitat és motiu de PÈRDUA de SALUT, Volem despertar la teva curiositat respecte al tema i t’oferim la possibilitat de que AUTOAVALUIS el grau d’activitat física d’un dia laborable normal i corrent, COMPTANT EL NOMBRE DE PASSES que fas en un dia.

 Automassatges per millor estar (15’)

L’ automassatge esta indicat per eliminar les tensions del dia a dia, es un massatge senzill, amb el que només necessitem una pilota mida tennis  i les pròpies mans. El centrarem en les zones on es localitzen la majoria de les tensions degudes a l’estrès, males postures, emocions etc….

Zones a tractar: Automassatge nuca; Zona de trapezi; Zona anterior del coll.

Exercici Físic SI, l’adequat. (15’)

Son múltiples els beneficis de l’exercici físic i sempre superen en esqueix el petits riscos que poden comportar. Convé que l’exercici sigui l’adequat a la persona en funció del seu estat de salut. Una valoració específica de la condició física i la salut és bàsica com també el marcar uns objectius adequats a la situació personal i començar la pràctica seguint una progressió amb l’acompanyament  d’un tècnic esportiu

Tonifica, activa els teus músculs (15’)

Farem una proposta d’exercicis fàcils de fer en espais laborals que si no tens massa vergonya, pots fer davant dels companys de feina i sense suar. De fet, et proposem pocs exercicis i en petites dosis per obtenir uns grans beneficis. Anima’t a provar-ho.

Higiene de la postura per millor estar (15’)

Saps com aixecar una càrrega del terra? Cóm agafar o deixar un objecte en alçada? Cóm estar assegut, caminant, quiet dempeus, arrossegar, traccionar…? En cap d’aquestes situacions la columna ha de suportar més càrrega de la que cal?. Cercar l’equilibri de forces que actuen en l’esquena, una posició que ens ho faciliti, i fer treballar les cames on hi tenim els músculs amb més capacitat de generar força, son els punts clau.

Relaxem les espatlles (15’)

En qualsevol activitat que fem, la musculatura que hi participa ho ha de fer en la mesura de tensió mínima i necessària. Hi ha molts motius i molt diversos pels que la zona d’espatlles i cervicals pateixen un excés de tensió, el ser-ne conscients és un primer pas per millorar-ho. Farem una proposta d’exercicis que es poden fer per millorar la condició de la musculatura de tota aquesta zona

Greixar les articulacions (15’)

Mobilitzar les articulacions en tota l’amplitud possible, permet mantenir-les lubrificades i millorar la nostra aptitud d’activitat. Intentarem fer un repàs general de totes elles en un ordre fàcil de recordar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.