Mou-te a l’estudi i a la feina

estiramentsEs un programa de promoció de la salut  adreçat  als treballadors de la UAB (PAS i PDI) i als estudiants per tal d’afavorir l’adquisició d’ hàbits saludables i actius.

Proposem un tast d’exercici físic de baixa intensitat i de curta durada en el lloc de treball per tal de sensibilitzar a les persones de que és necessari escoltar el propi cos i atendre a la seva necessitat de moviment. Activitats que realitzades amb la dosi i regularitat suficient, fan el cos apte per respondre adequadament a l’estrès  de les activitats quotidianes.

La proposta es reduïda en el temps  (blocs de sessions de 15’)  i d’interès general (temàtiques concretes) especialment adreçat a persones sedentàries que els doni eines per iniciar una vida activa i aplicar-les a la seva vida quotidiana Cada persona tria la dosi o mini-sessió en funció del seu  interès personal i després de participar de la sessió es planteja… Què he après? i… Quan ho poso a la pràctica?

No hi ha espais ni material especialment necessaris. Totes les dosis es poden desenvoluparestiraments en els espais laborals que hi ha en els edificis de la Universitat, especialment passadissos poc transitats amb parets llises i blocs d’escales.

Suggerim idees amb recursos molt concrets a aplicar des del primer moment. El missatge és incorporar en la rutina diària uns hàbits de moviment i d’higiene postural que facilitarien el reduir tensions:

• ®     Si en lloc d’enviar un correu et desplaces a la taula de qui l’ha de rebre i  aprofites per caminar, en el trajecte, fixa’t en adreçar be l’esquena, en com respires i mou una mica les espatlles destensant la musculatura cervical.06
  • ®     Si has d’anar al lavabo, vés als de l’altre costat de l’edifici i si hi ha escales, millor encara, qui mou les cames, activa el cor.
  • ®     Si fas cua per fer fotocòpies o mantens una conversa amb algú bo i dret… percep que el pes del cos sobre els dos peus i juga amb l’equilibri.
  • ®     Si estàs asseguda treballant, notes tensió en alguna zona corporal, què hi pots fer?
  • ®     Si tens una reunió, per què no fer-la caminant?
  • ®     Es recomanen 10.000 passos diaris per ser mínimament actiu. Vols comptar-los?

Objectius:   Activitats centrades en algun aspecte relacionat amb l’activitat física i amb les que es buscarà crear un interès dels participants en un estil de vida actiu i saludable. Fer una activitat de tast que generi simpatia i interès per l’activitat i l’exercici físic.

Disminuir i alliberar tensions, millorar la mobilitat articular, activar cadenes musculars,  i parar atenció a la respiració, postural, i a les tensions acumulades.

est2

Capacitar als participants i dotar-los “d’eines” i recursos bàsics que els duguin a reflexionar sobre el seu estil de vida i que els animin a incorporar hàbits saludables en la seva vida quotidiana.

Millora del clima laboral, la socialització i la productivitat del lloc de treball.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.