L’Alumni UAB promociona la Cursa solidària UAB per la Marató de TV3

Screenshot 2016-11-16 14.09.25

Prop de 7.000 persones han participat al llarg dels quatre anys a la Cursa de la UAB en suport de La Marató de TV3. Enguany, la UAB es torna a abocar en aquesta festa esportiva i solidàriaper captar fons per a l’ictus i les lesions medul.lars i cerebrals traumàtiques.  La cita és el 18 de desembre, a partir de les 10.30 h., a la Vila Universitària.

Enguany, com a novetat, els estudiants podran convalidar 1crèdit ECTS si hi participen.
La Cursa de la UAB-en suport de La Marató de TV3,  que tindrà lloc el proper diumenge, 18 de desembre, al Campus de Bellaterra, arriba enguany a la cinquena edició. Durant els quatre anys anteriors hi han participat un total de 6.910 persones, ha recaptat 43.000 euros, i 320 persones hi han col·laborat com a voluntaris. Tot un èxit de participació i solidaritat en una cursa que organitza una universitat. En l’organització hi col·labora l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès així com la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Us.cat).L’Autònoma es torna a abocar en l’organització d’aquest acte esportiu i solidari, després de l’èxit de convocatòria de les anteriors edicions. L’any passat hi van participar més de 2.000 persones i es van recaptar 9.000 euros, fons que es van donar a La Marató de TV3. A més, hi van participar 80 persones voluntàries, coordinades per la Fundació Autònoma Solidària, que van col·laborar en diferents tasques d’organització. Enguany, els recorreguts i itineraris seran igual que l’edició anterior. La sortida i arribada tornarà a ser el punt neuràlgic de la cursa: la Vila Universitària, just davant de l’hotel.

Coincidint amb la cursa, es tornarà a fer la Fira d’Entitats. Enguany seran entitats relacionades amb l’ictus i les lesions medul.lars i cerebrals traumàtiques, d’acord amb la temàtica que ha escollit La Marató de TV3 per a destinar la seva recaptació. L’objectiu és difondre i donar informació d’aquestes malalties a tots els ciutadans, malalties en que la UAB compta amb equips que hi estan investigant. Ja s’ha confirmat la presència a la fira de diferents associacions relacionades amb aquestes malalties.

Als participants en la cursa o caminada se’ls obsequiarà a l’arribada amb un brou -deferència de l’Hotel Campus-. La inscripció a la cursa inclou una samarreta tècnica. També és previst, com en anteriors edicions, un servei de recuperació física, al punt d’arribada, a càrrec d’alumnes dels estudis de Fisioteràpia de la UAB.

La cursa tindrà, a l’igual que l’any passat, quatre modalitats:

-Cursa de mobilitat reduïda (prop de 500 metres)
-Cursa de 10 km.
-Cursa i caminada de 6 km.

Totes tindran la sortida i arribada a la Vila Universitària, en diferents horaris, al llarg del matí de diumenge, 18 de desembre, el mateix dia que se celebra La Marató de TV3. A partir de les 10.30 h. s’anirà donant sortida a les diferents modalitats de curses.

Alumni hi tornarà a ser present també. En l’edició passada va fer un llançament de globus de color taronja, un moment molt emotiu, en solidaritat amb totes les persones, afectades per les malalties a les que es dedica La Marató de TV. Enguany també està preparant un gest de solidaritat en aquesta línia.

ES PODRÀ CONVALIDAR PER 1 CRÈDIT ECTS
Una de les novetats d’enguany és que els estudiants que participin a la Cursa de la UAB podran obtenir 1 crèdit ECTS. Per fer-ho hauran d’aconseguir el carnet “Viu el Campus SiS (per fer-ho hauran de pagar 15 euros, i els permetrà a més de participar a la cursa, altres activitats durant tot el curs acadèmic). Per a fer aquest tràmit cal adreçar-se al Centre de Recursos (plaça Cívica) els dijous, de 13 a 15 hores, o informar-se al blog del Campus SIS.

VOLUNTARIS
Una vuitantena de persones, la majoria estudiants i personal d’administració, van participar en l’edició de l’any passat, des de primera hora del matí, com a voluntaris, col.laborant en les tasques d’organització d’aquest esdeveniment, coordinats per la Fundació Autònoma Solidària (FAS). Un altre grup d’estudiants del Grau de Fisioteràpia també hi van col·laborar voluntàriament per a ajudar en la recuperació física dels participants, una vegada acabades les curses.

UAB CAMPUS MÈDIA COL.LABORA AMB LA CURSA
UAB Campus Mèdia, que té seu a la Facultat de Ciències de la Comunicació i està integrada per estudiants d’aquesta facultat voluntaris, participarà activament a la Cursa de la UAB i en farà una àmplia cobertura. Farà diferents vídeos previs que explicaran aspectes de la Cursa de la UAB i alhora el mateix dia de la cursa tindrà instal.lat un petit plató de TV des d’on farà entrevistes per emetre a posteriori a UABTv i a UABràdio, els dos mitjans que integren UAB Campus Mèdia.

CURSA DE MOBILITAT REDUÏDA
Es consolida la cursa de mobilitat reduïda, i es tornarà a fer, donat l’èxit de l’any passat. Aquesta cursa, d’uns 500 metres de distància, té el seu recorregut al voltant de la Vila Universitària. És molt emotiva cada any pel valor i esforç que suposa pels seus participants. Es tracta d’un esdeveniment esportiu destacable, tenint en compte que són gairebé inexistents aquest tipus de curses adreçades a les persones que pateixen mobilitat reduïda.

CURSA MOLT PARITÀRIA
La Cursa de la UAB, a diferència de la majoria de curses, destaca també any rera any per la seva paritat en qüestió de gènere. En la darrera edició, dels 2.144 participants, el 51% van ser homes, i el 49%, dones. El 40% dels inscrits van fer la cursa de 10 kilòmetres, el 28%, la de 6 kilòmetres, i el restant 32% va fer la caminada de 6 kilòmetres.

Informació de la Cursa de la UAB: http://blogs.uab.cat/lacursadelauab/

Inscripcions: http://www.cursauab.cat/

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.