El dia internacional de la Dona a la UAB

Captura de pantalla 2016-03-08 12.13.11En la XI Jornada Institucional en commeració del Dia Internacional de la Dona, que es retransmetrà en directe des d’aquí, i que organitza l’Observatori per a la Igualtat de la UAB, Virginia Haurigot, professora del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i personal tècnic del CBATEG, glossarà la trajectòria acadèmica i professional de Fàtima Bosch i es projectarà un vídeo amb diversos testimonis que parlaran d’ella i de la seva trajectòria personal i professional.
En el mateix acte, es pronunciarà la conferència “El género del Derecho” a càrrec d’Octavio Salazar Benítez, professor titular de Dret Constitucional de la Universitat de Córdoba. El Rector de la UAB, Ferran Sancho, presentarà i tancarà la Jornada en la que la directora de l’Observatori, la catedràtica Teresa Freixes, farà esment de les activitats realitzades i els projectes en curs.

Fàtima Bosch, una referent en teràpia gènica
Fàtima Bosch és llicenciada en Farmàcia i Doctora en Bioquímica per la UB. Va ampliar la seva formació post doctoral als Estats Units (a les universitatsVanderbilt, Case Western Reserve i l’Institut Nacional del Càncer). Des de l’any 1998, és Catedràtica de Bioquímica i Biologia Molecular a la UAB, on dirigeix el Centre de Biotecnologia Animal i Teràpia Gènica (CBATEG).

Cal destacar la seva contribució a la recerca en el camp de la transferència gènica, a l’estudi de la fisiopatologia de la diabetis mellitus en models d’animals transgènics i a la teràpia gènica per a aquesta malaltia.
L’any 1992 va cofundarl’EuropeanSociety of GeneTherapy. És Vicepresidenta de la EASD (EuropeanAssociation for theStudy of Diabetes) i editora associada de la revista HumanGeneTherapy, especialitzada en el camp de la teràpia gènica. És membre de l’AmericanDiabetesAssociation, de l’AmericanGeneTherapySociety, de la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular i de la Sociedad Española de TerapiaGénica, entre d’altres.

Fàtima Bosch ha rebut, entre d’altres, el Premi Rey D. Juan Carlos I, el Premi Francisco Grande Covián a la trajectòria científica, la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya i la Creu de Sant Jordi.

Altres activitats
D’altra banda, al voltant del Dia Internacional de les Dones Treballadores, durant el mes de març, s’organitzen diverses activitats a la UAB com ara exposicions, taules rodones, xerrades, tallers, etc. (consulteu el Recull d’activitats aquí o al final de la notícia).

Es farà l’acció “Dóna la volta al gènere”, un recital feminista de poesia palestina, una conferència sobre Remedios Vara, una xerrada sobre dones a la neurociència, un programa especial de la UABràdio, una xerrada sobre la dona al món casteller, una taula rodona sobre les dones de “La Caputxinada”, un cinefòrum, una xerrada sobre la joventutt a Palestina amb perspectiva de gènere, una xerrada sobre la qüestió de gènere en l’oci alternatiu, un videofòrum, una xerrada sobre el 3+2 i el masclisme, la presentació d’una exposició sobre el còmic i les dones, un taller d’introducció al swing, una exposició de dones remarcables de ciència, una mostra de dones que inspiren i una altra exposició sobre “La Caputxinada”.

A més, el Servei d’Activitat Física (SAF) obre les portes de les seves instal·lacions a les dones durant tota la setmana del 7 al 13 de març, i organitza algunes activitats especials.

Com a activitat destacada, enguany, en el marc dels actes del 8 de març se celebrarà el 16 de març la I Marató de debats ràpids de la UAB, amb la temàtica: “Són efectives les polítiques públiques en matèria d’ocupació per assolir la igualtat entre dones i homes“, que tindrà lloc en el Centre de Recursos per a Col·lectius, a la plaça Cívica entre les 10h i les 17h. L’activitat està coorganitzada per l’Observatori per a la Igualtat i la unitat de Dinamització Comunitària.

OBSERVATORI PER A LA IGUALTAT DE LA UAB: https://www.uab.cat/observatori-igualtat/

Més Informació Programa del XI Jornada Institucional en commemoració del Dia de la Dona
Cartell UAB Dia Dona 2016
Recull d’activitats a la UAB en el marc del Dia de la Dona

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.