Els Migdies al Campus han passat pel Castell de Sant Marçal i el Sincrotró Alba

cropped-27.jpg

Acabades les festes de Nadal, ens retrobem amb les caminades pels voltants de la UAB, uns passejos que es fan al migdia que porten per nom “Migdies al Campus”. L’objectiu de la caminada d’aquest mes està altra vegada fora dels límits del nostre campus. Ben a prop del campus, just a l’altra banda de l’autopista B-30, es troben dues edificacions que els separen no més de 100 metres en l’espai, però més de 900 anys en el temps: el castell de Sant Marçal (segle XI), construït en un turó enlairat entre les cases veïnes de l’aleshores petit nucli de Cerdanyola i el Monestir de Sant Cugat, actualment catalogat com a “Bé cultural d’interès nacional”, i la instal·lació Alba, un dels 20 sincrotrons que hi ha a Europa, que té una forma de cargol amb 140 m de diàmetre i un objectiu: accelerar partícules fins a velocitats properes a la llum.

WikilocMigdiesalCampus,0Hem sortit de la plaça Cívica travessant les zones enjardinades de l’eix Central, al costat de la riera de can Magrans. Una volta per l’exterior del nou edifici ICTA-ICP (inaugurat l’octubre de 2014), i pel costat de les columnes d’Alfaro, travessarem l’AP-7/ B-30 i ens apropen en aquesta zona singular amb instal·lacions de gran impacte com el castell i el sincrotró Alba. La tornada per la font del Carme, i l’entrada al campus urbanitzat per la Facultat de Medicina. En total uns 4 km de caminada.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.