La Cursa solidària de la UAB per la Marató de TV3 2015: rècord de participació amb 2.260 persones

cropped-FotoGent1.jpgEl campus de la UAB es va tornar a convertir en una festa esportiva i solidària el diumenge, 13 de desembre, gràcies a la Cursa solidària de la UAB, amb La Marató de TV3. Prop de 2.300 persones van participar corrents en alguna de les quatre modalitats de la cursa, i cent cinquanta persones van fer de voluntaris.

El guanyador de la cursa llarga, la de 10 km., va ser Enric Basallote, mentre que la guanyadora en la cateogria femenina en la mateixa cursa ha estat Maria Clotilde Soriano. Els guanyadors de la cursa de 6 km. van ser Zaida Rodríguez i Iban Mañer.

collagecursa2015Ha estat una cursa molt paritària: del total d’inscrits, el 53 % han estat dones, i el 47% homes. El 37% han participat en la cursa de 10 km., el 40 % en la caminada de 6 km., el 22% en la cursa de 6 kilòmetres i el 2% en la de mobilitat reduïda.

Per edats, el 25% dels participants tenia de 23 a 34 anys; el 24%, de 35 a 44 anys; el 21% de 45 a 54 anys; el 19%, fins als 22 anys; i el 12%, 55 anys o més.

josepDel total d’inscrits, el 26% procedien de Barcelona, el 17% de Cerdanyola, l’11% de Sabadell, el 8% de Sant Cugat i de Bellaterra, un 3%, i la resta, d’altres poblacions com Terrassa, Manresa, Rubí, Barberà i Montcada, entre d’altres.

La recaptació -que es coneixerà de forma definitiva en uns dies-, es destinarà a La Marató de TV3, que ho dedica aquest any a la investigació a malalties metabòliques com l’obesitat i la diabetis.

El recorregut de la cursa de 10 kilòmetres va sortir del campus de Bellaterra per passar tocant al Sincrotró Alba, i a continuació va entrar als jardins del Castell de Sant Marçal (Cerdanyola del Vallès), per tornar al campus. La cursa de  6 km. i la caminada de 6 km. va seguir el perímetre exterior del campus, passant per les diferents facultats i centres així com per les columnes de la UAB per arribar a Vila Universitària, el mateix recorregut que la caminada de 6 kilòmetres.

DSC02218Poc abans de les 11 del matí es va fer, organitzat per Alumni UAB,  una performance: Mirem al futur: la UAB per la cura definitiva de la diabetisi l’obesitat, amb  llançament de globus inclosa, fets amb material biodegradable, que va omplir el cel de color taronja, en el punt de sortida de la Cursa. Amb el llançament es volia transmetre un missatge d’optimisme i esperança davant les malalties i la seva cura.globus 2Coincidint amb aquesta festa esportiva i solidària, el Campus de la UAB va tornar a acollir una Fira d’entitats i associacions relacionades amb les malalties metabòliques com l’obesitat i la diabetis, a les que es va dedicar La Marató de TV3. Aquestes entitats van oferir informació i van donar a conèixer aquestes malalties entre tots els assistents.

UAB2015_2La Cursa solidària de la UAB 2015 es va retransmetre en directe per l’emissora de ràdio de la UAB (UAB Media), que té seu a la Facultat de Ciències de la Comuniació. Els estudiants i el personal que forma l’equip d’aquesta ràdio, i també la televisió de la UAB, es van desplaçar a Vila Universitària per cobrir l’esdeveniment, en directe a la ràdio, i en diferit, a la televisió de l’Autònoma. Van fer entrevistes i agafar testimonis dels diferents participants en la cursa.

VOLUNTARIS
UAB2015_3Unes cent cinquanta persones van participar des de primera hora del matí, i també el dissabte, com a voluntaris, col.laborant en tasques com l’entrega de dorsals, l’ordre del guarda-roba, la preparació i control del circuit i el suport en l’avituallament, coordinats per la Fundació Autònoma Solidària (FAS). Un altre grup d’estudiants del Grau de Fisioteràpia també van col·laborar voluntàriament per a ajudar en la recuperació física dels participants, una vegada acabades les curses.

CURSA DE MOBILITAT REDUÏDA
sortida mobilitat bisLa cursa de mobilitat reduïda, d’uns 500 metres de distància, va tornar a despertar molta admiració entre els assistens per l’esforç que suposa a les persones amb mobilitat reduïda que hi participen, i va tornar a fer viure moments d’emoció, com l’any passat. Són gairebé inexistents aquest tipus de curses adreçades a les persones que pateixen mobilitat reduïda.

La cursa solidària de la UAB l’organitza la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la col.laboració de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Us.cat).

INFORMACIÓ DE LA CURSA LA UAB: http://blogs.uab.cat/lacursadelauab/

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.