La Cursa de la UAB, en suport de La Marató de TV3, ja supera els 1000 inscrits

1-. Juguem per la cursa (2)La Cursa de la UAB-en suport de La Marató de TV3, que organitza la Universitat Autònoma amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Us.cat), ja ha superat els 1.000 inscrits, quan resten 10 dies perquè es doni el tret de sortida el proper diumenge, 14 de desembre.

La UAB -que va ser la primera universitat catalana l’any passat en organitzar una cursa d’aquestes dimensions- s’ha fixat enguany com a objectiu superar la xifra de participants de l’edició passada. Per aquest motiu, ha convidat a participar-hi a tots els universitaris de Catalunya.

TEST CARDÍAC

En estar enfocada La Marató de TV3 cap a les malalties del cor, s’està oferint a les persones que s’inscriguin a la cursa la possibilitat de participar en un test per analitzar com reacciona el seu cor a l’esforç físic. El participant coneixeran el seu nivell de preparació o càrrega interna per afrontar aquest esforç.

Es tracta d’un test -que utilitzen Emma Roca, Kilian Jornet o Sílvia Tremoledad, entre d’altres- que es farà 5 minuts abans de la cursa, just al costat d’on es lliuraran els dorsals. Aquest test el duu a terme Health&SportLab -spinn-off de la UAB i la UPC que dirigeix el professor de la UAB Lluís Capdevila-, que han creat un sistema de monitorització de l’estat de preparació i la forma física i mental, vigilant l’adaptació cardíaca a l’esforç i la seva recuperació.

FIRA D’ENTITATS SOBRE LES MALALTIES CARDIOVASCULARS
Coincidint amb la cursa, es tornarà a fer la Fira d’Entitats. Enguany seran entitats relacionades amb les malalties cardiovasculars, d’acord amb la temàtica que ha escollit La Marató de TV3 per a destinar la seva recaptació. L’objectiu és difondre i donar informació d’aquestes malalties a tots els ciutadans. De moment, ja han confirmat la seva presència les associacions Cardiopaties Congenites, Associació Espanyola de Glucogenosis, MPS Espanya, Associació Catalana d’Ataxies, ASSEM Catalunya i Associació Síndrome de DENT.

SAMARRETA NIKE
L’empresa Nike col·labora amb la UAB sumministrant la samarreta de la cursa, que és una peça esportiva feta d’un teixit específic per a runners. Als participants se’ls obsequiarà a l’arribada amb un brou -deferència de l’Hotel Campus- i amb begudes isotòniques. També és previst, com l’any passat, un servei de recuperació física, al punt d’arribada, a càrrec dels estudiants del Grau de Fisioteràpia de la UAB.

UN ITINERARI QUE VA PEL SINCROTRÓ, ELS JARDINS DEL CASTELL I LA VIA VERDA
Es farà una cursa de 9 kilòmetres, que sortirà a les 11 del matí de Vila Universitària, i una caminada, de 5 km., que sortirà a les 11.20 hores del mateix lloc. També hi haurà una cursa per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a l’itinerari de la cursa de 9 km.,  creuarà l’autopista per arribar a la plana del castell, donarà la volta al Sincrotró Alba i accedirà als jardins del Castell de Sant Marçal. Després, passarà per la ronda de la Font del Carme i pel costat de les Columnes de la UAB per agafar l’avinguda de l’Eix Central, travessarà un petit tram de la Via Verda i arribarà altre cop a la Vila Universitària. L’itinerari de la caminada de 5 kilòmetres serà molt semblant al de la cursa de 9km., amb la diferència que no caldrà creuar l’autopista, motiu pel qual el recorregut serà més curt.

CONCURS FOTOGRÀFIC A LA FESTA MAJOR UAB

Durant la passada Festa Major de la UAB, celebrada el 6 de novembre, es va organitzar un concurs fotogràfic en què els participants havien de posar davant d’un photocall que contenia la imatge de La Cursa de la UAB. Les 10 fotografies més divertides han estat premiades amb una samarreta de la cursa. Podeu veure les fotografies guanyadores aquí.

Més informació de la Cursa de la UAB: http://blogs.uab.cat/lacursadelauab/

Inscripcions: http://www.cursauab.cat/

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.