Benvinguts i benvingudes a RScat

Green BusinessRscat és una nova iniciativa conjunta impulsada des de la Generalitat de Catalunya i les organitzacions empresarials i sindicals més representatives del país que s’emmarca en el Consell de Relacions Laborals.

Està concebuda com una plataforma d’intercanvi i difusió on puguin convergir totes aquelles idees i actuacions de responsabilitat social (RS) impulsades per empreses, organitzacions i administracions públiques catalanes, amb l’assumpció d’uns valors comuns i apostant decididament per una competitivitat responsable i sostenible. En aquest portal hi podeu trobar informació sobre el concepte i el marc de referència de la responsabilitat social, exemples d’empreses i administracions que ja hi estan treballant, així com recursos i eines per avançar en la incorporació de criteris socialment responsables.

mansiarbresPer ser socialment responsable cal invertir més en el medi ambient, en capital humà i en l’entorn.

En aquest sentit, la responsabilitat social corporativa adquireix dues dimensions:

  • Interna: afecta a la gestió, salut i seguretat de les persones treballadores, comprometent-se amb els drets laborals i humans, però també a la integració de formes respectuoses amb el medi ambient en els processos de producció o a les activitats pròpies de l’organització.
  • Externa: afecta a la comunitat, els socis comercials i proveïdors, els consumidors i clients, les autoritats públiques, i altres empreses o entitats no lucratives.

 Alguns dels elements més comuns per integrar la RSC a les organitzacions són:

  • A nivell social: la comunicació i la participació, la conciliació de la vida familiar i laboral, la formació interna, la gestió lingüística, la igualtat d’oportunitats i no-discriminació, la integració en la comunitat, la prevenció de riscos, la relació amb els proveïdors i els clients, la gestió de les persones, el voluntariat corporatiu, la qualitat de les condicions laborals, la transparència, la salut i la seguretat.
  • A nivell econòmic: la gestió del capital, el màrqueting responsable, un pla estratègic responsable, sistemes de gestió responsables, ús de recursos socials, la projecció exterior responsable.
  • A nivell mediambiental: estalvi energètic, gestió de residus, integració en l’entorn, optimització del consum d’aigua, pla de mobilitat, política ambiental, processos de producció i productes sostenibles, custòdia del territori.                                                                                                                                                                             Més informació

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.