La gestió de les zones verdes de la UAB, a debat

La sala de Graus II de les facultats de Ciències i Biociències acollirà dues jornades de debat sobre “La gestió de les zones verdes de la UAB”.

GRANBoscUAB,4Es tracta de dues sessions, obertes a tota la comunitat universitària, que tindran lloc els dies 21 de maig i 11 de juny, que tractaran especialment de la gestió de les zones arbrades properes als edificis i talussos amb arbres en perill de caiguda així com les línies d’actuació i propostes futures sobre la gestió de les zones verdes.

La gestió d’un campus tant ric i divers com el de la UAB, a Bellaterra, requereix d’una acurada gestió. En aquest espai de més de 200 hectàrees hi convieun des de zones urbanitzades com facultats, centres de recerca o residències amb zones enjardinades, boscos, camps de conreu, etc.Les zones verdes al costat dels edificis, tot i ser llocs de gestió complexa, naturalitzen els llocs urbanitzats. Dins d’aquestes zones, s’hi troben zones verdes enjardinades i zones verdes boscoses. Des del 2007 s’estan incorporant gradualment criteris de sostenibilitat en la gestió de les zones enjardinades: des de la utilització preferent d’espècies autòctones, no al·lergògenes i amb baix requeriment d’aigua fins a l’increment de la biodiversitat, la reducció i l’optimització de l’ús de l’aigua de reg i la tendència a minimitzar el manteniment.

Pel que fa a les zones arbrades properes als edificis, fins ara la gestió s’ha centrat en actuacions puntuals destinades a evitar riscos, com ara la tala dels arbres en perill de caiguda en llocs molt freqüentats. És precisament la gestió d’aquestes zones la que es vol debatre en aquestes sessions.

Els ponents seran els membres de la comissió de jardineria de la UAB:
Antero Cantador i David Ibars (Unitat d’Infraestructures i Manteniment).
Josep Girbal (professor de l’Àrea de Botànica, del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia).
Núria Pujolar (responsable de l’empresa de jardineria).
Pere Ysern i Anna Florensa (Oficina de Medi Ambient),

Moderador: Josep Lluís Espluga, professor del Departament de Sociologia

La primera sessió serà el dimecres 21 de maig, d’11 a 13 hores, a les facultat de Ciències i Biociències (sala de Graus II). S’exposaran les diferents problemàtiques, centrades especialment en zones arbrades properes a edificis i s’oferiran propostes de solució.

La segona sessió, el dimecres 11 de juny, d’11 a 13 hores, també a la sala de Graus II de les facultats de Ciències i Biociències, permetrà definir les línies d’actuació i prioritzar les propostes. Prèviament s’hauran recollit aportacions i suggeriments.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Entorn natural al campus, General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.