Jornades “Què pot fer la universitat davant l’augment del feixisme?”

El programa inclou dues presentacions de projectes acadèmics i culturals contra la xenofòbia i sobre els grups feixistes i racistes en contextos universitaris. A més, s’organitzaran un taller de teatre social o l’activitat “Fem de la Cívica un espai lliure de discriminació”, a càrrec de l’Observatori per a la Igualtat de la UAB.

A les 10 h, a la sala d’actes de l’Edifici de Participació, a la Plaça Cívica, la jornada començarà amb el bloc “Com es treballa des de la universitat en contra de la xenofòbia?”, on es presentarà diversos projectes acadèmics i socials que lluiten contra la discriminació des de diferents prespectives: el projecte internacional “Roma rights and discrimination”, del grup de recerca EMIGRA (Educació, Migracions i Infància), i els projectes contra la xenofòbia de la Companyia de Teatre la Xixa (Espai de Teatre Social a Mundet, Teatre Social Antirumors i Projecte FOTEL).

Tot seguit, a les 11,30 h, tindrà lloc la xerrada “Hi ha grups feixistes i racistes a la universitat?”, una anàlisi de la situació actual dels grups feixistes i racistes a les universitats catalanes a càrrec de David Karvala, membre de la Unitat contra el feixisme i racisme.

A les 13 h, l’Observatori per a la Igualtat durà a terme l’acció “Fem de la Cívica una zona lliure de discriminació!”, amb la qual vol donar una resposta contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia. Seguidament, a les 14 h, el col·lectiu d’estudiants l’Hortet de l’Autònoma organitzarà un dinar popular.

La jornada es tancarà amb un “taller de teatre fòrum intercultural” a càrrec de la companyia la Xixa que començarà a les 15,30 h.

Aquesta iniciativa està organitzada per l’Àmbit de Participació de la UAB.

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Polítiques d'igualtat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.