BUS Empresarials

Biblioteca Universitària de Sabadell

Mai 09 2012

Sense ànim de donar lliçons (I)

Posted in Docència, Ressenyes |

Oriol Amat. Aprender a enseñar. Profit Editorial, 2010. ISBN 9788496998209

Amat, Oriol
APRENDER A ENSEÑAR
Profit Editorial, 2010

Fa un temps vam parlar de tres llibres sota el lema, Un altre món és possible.

Comencem una altra trilogia. Avui voldríem parlar, sense ànim de donar lliçons, d’un llibre per a mi imprescindible i interessant, com a docent universitari: Aprender a enseñar, del professor Oriol Amat, escrit possiblement, desprès d’un International Teachers Programme de la Stockholm School of Economics, nord enllà com diria Espriu.

L’alumne (el focus de la nostra feina, important sempre), el professor, els mètodes pedagògics, els recursos, la programació d’activitats, l’avaluació (d’acord amb les explicacions) i el que no hauria de ser la primera lliçó… No es tracta aquí, com diu l’autor, del “què” ensenyar, sinó del “com” ensenyar-ho.

Imprescindible segons el meu parer, amb una cita inicial (en la meva edició) de la mestra Carme Serrallonga, impagable, sobre la formació de les persones.

Ressenya del professor Ricard Pedreira per a BUS Empresarials.

Llibre disponible a les biblioteques UAB.

This entry was posted on Dimecres, 9 Maig, 2012 at 17:47 and is filed under Docència, Ressenyes. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “ Sense ànim de donar lliçons (I)”

1. Maria Virtudes Guzmán Aguilar Says:

Espero amb ganes la resta d’aquesta trilogia, confiant que ens ajudi a recordar què hi fem tots plegats a la Universitat, quin és el principal objectiu de la nostra feina.