BUS Empresarials

Oct 23 2009

Elinor Ostrom i Oliver E. Williamson, premis Nobel d’Economia 2009

Posted in Economistes, Notícies |

Fa uns dies es vàren fer públics els noms dels guanyadors dels premis Nobel d’Economia, aquest any compartit per Elinor Ostrom i Oliver E. Williamson, pels seus analisis sobre governança econòmica.

Elinor Ostrom, de la Universitat d’Indiana, és la primera dona que guanya un Nobel d’economia. Han volgut premiar “la seva anàlisi de la governança econòmica, especialment dels béns comuns”.

Els treballs què han servit per guanyar el premi a Oliver E. Williamson, de la Universitat de California, també són sobre governança econòmica, però centrats en els límits de les empreses.

Podeu consultar algunes obres d’Elinor Ostrom i de Oliver E. Williamson disponibles a la UAB.

També trobareu obres d’altres autors relacionades amb la governança i amb la governança econòmica.

Josep Centelles, en un article titulat Governança i governabilitat (publicat dins de: Governança i bona administració a Catalunya / Agustí Cerrillo i Martínez (coord.). Barcelona : Escola d’Administració Pública de Catalunya, 2007. Col•lecció Materials ; 22. Pàgs. 121-122 ) defineix “governança” de la següent manera:

“Anomenem governança l’estructura de relacions entre els diferents actors a través de la qual es prenen les decisions sobre la cosa pública”.

I, si aquesta definició us deixa amb ganes de saber més, trobareu un comentari molt aclaridor al blog Les set edats, de Dídac López.

This entry was posted on Divendres, 23 Octubre, 2009 at 20:16 and is filed under Economistes, Notícies. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.