COMPARO EL PROGRAMA SCRATH AMB UN ALTRE EÏNA MULTIMÈDIA

Hola a tots i a totes!

Avui realitzaré una comparació del programa Scrath amb un altre eïna multimedia. El terme multimèdia s’utilitza per referir-se a qualsevol objecte o sistema que utilitza múltiples mitjans d’expressió (físics o digitals) per presentar o comunicar informació. Els mitjans poden ser variats, des de text i imatges, fins a animació, so, vídeo, etc.

Si posem el focus d’atenció al programa Scratch aquest és un llenguatge de programació creat per l’institut tecnològic de Massachusetts (MIT) destinat principalment a nens i joves, que facilita la possibilitat de crear històries interactives, jocs i animacions mitjançant una sèrie d’instruccions simplificades que són fàcils de manipular per a usuaris inexperts. A més de la característica de poder compartir les seves creacions amb altres persones en la web permetent que els usuaris Scratch interactuïn.

La programació en Scratch consisteix en peces ajustables que animen objectes que estan a la pantalla o escenari. En la següent imatge es mostra:

El jocs escolio per realitzar la comparació amb el programa Scrath és el videojoc anomenat “braintraining infernal” del DR. Kawashima.

És ja un clàssic de  càlcul mental, però a més de la seva evident utilitat com a eina per millorar en l’assignatura de matemàtiques, aquest títol de Nintendo es pot convertir en una gran ajuda per a alumnes amb TDAH.

La part matemàtica es treballa a través de diferents mini-jocs en què el càlcul mental és protagonista. Partint de nivells molt bàsics, la dificultat va augmentant i cada nivell superat es veu recompensat amb premis virtuals que motivaran a l’alumnat. En alguns casos es pot fins i tot treballar en grup.

L’altra part important de Brain Training Infernal és la relacionada amb el TDAH. A l’tractar-se d’un videojoc social i cooperatiu, la consecució d’èxits es veure recompensada, es produeix una motivació extra que ajudarà els PT en el seu quefer diari.

Un bon punt a favor d’Scratch és la interfície intuïtiva i ben dissenyada que permet tenir a la vista tots els elements que estan implicats en el projecte actual facilitant així la possibilitat de manipular qualsevol eina en qualsevol moment.

 

 

Publicat dins de General | 1 comentari

Anàlitzem un projecte que utilitzi l’ús de tecnologies digitals?

Publicat dins de General | 1 comentari

REFLEXIÓ PERSONAL A TRAVÉS D’UNA ANIMACIÓ AMB L’SCRATCH SOBRE LA PRÒPIA COMPETÈNCIA DIGITAL

Hola A TOTHOM!

Aquesta és una de les activistats avaluables de l’assignatura. Amb aquesta practica he realitzat una reflexió sobre la pròpia competència digital com a futura professional de la pedagogía. Al llarg d’aquest diàleg que he creat amb l’aplicatiu Scrath, he donat el meu punt de vista respecte l’ús que s’esta fent actualment de les tecnologíes dins del sistema educatiu i quin seria un bon ús, per tal que els processos d’ensenyament i aprenentatge dels nostres futurs estudiants siguessin significatius i eficaços. D’igual manera que la societat avança, el sistema educatiu també ho ha de fer, i fer-ho al costat de les TIC, crec que és una bona idea.

Tot i la meva poca experiencia i habilitat amb aquest aplicatiu, avui he creat un diàleg amb l’ajut del SCRATH. He intentat escenificar una docent la qual dona la seda visió personal sobre l´ús de les TAC i com poder millorar per tal que en el nostre futur com a professional  de l’Educació sigui més efectiva i eficaç!

Ha sigut una feinada, ja que he hagut d’anar introduïnt la veu i l’escrit. A més a més, he hagut de calcular  molt bé el temps de cada cosa per tal que la veu quadres amb el text escrit. Però desprès de tant traballar amb l’SCRATH crec que he adquirit uns coneixements que hem seran d’allò més útils!

Us adjunto el link per tal que el visiteu: https://scratch.mit.edu/projects/336499278/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Atrapa al personatge!

Hola a tothom!

Avui d’esprès de tant practicar amb l’SCRATH, ha arribat el dia en que he pogut fer un joc, el qual tracta que has de perseguir al personatge, el qual es va movent per el escenari que he escollit. El personatge triat ha sigut com no pot ser d’un altre manera… en TOM, que ja el coneixeu d’altres activitats realizades amb el mateix programa!

A més a més, avui la sessió a sigut molt entretinguda, doncs han vingut professionals experts del programa Scratch a ajudar-nos i donar-nos ítems per avançar en les competències i habilitats individuals respecte aquest programa.

No ha sigut una tasca fácil, doncs a continuació podeu veure el seguit de normes que hem hagut de fer servir pera conseguir que en aquest las en Tom, anès adquirint diferents posicions, per tal de realitzar l’objectiu d’aquesta simulació!

Vinga ves a jugar-hi! Quantes més cops l’atrapis més punts guanyaràs!

 

Visita-ho en: https://scratch.mit.edu/projects/339310147/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’Abby creua un semáforo

Hola amics i amigues!

Avui us presento a l’Abby una noia que ha de representar la següent situació:

1) Quan el semáforo esta vermell ha d’estar parada.

2) Quan el semáfor es posa en verd ha de començar a caminar.

3) Quan el semáfor es posa en ambar ha de correr per creuar el carrer!.

A sigut una activitat una mica entretinguda, doncs s’ha hagut de calcular molt bé el temps per tal que creués més ràpid o més lent, segons el color del semàfor! us adjunto les captures amb les funcions de cada semàfor i amb les de l’Abby.

Funcions de l’abby:

Funcions del semàfor vermell:

Funcions del semàfor taronja:

Funcions del semàfor verd:

Tal i com podeu observar no ha sigut una tasca fácil, m’ha costat força, però amb les indicacions de la professora Alejandra Bosco i d’altres companys, he aconseguit l’objectiu!

Visita-ho: https://scratch.mit.edu/projects/336441455/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 7.4 TOM I JERRY BALLANT A LA DISCOTECA!

Si voleu conèixer com he fet ballar als personatges, mireu quines normes els hi he donat a cada un! a més a més no us obligue de visitar la pagina web i veure com ballen els nostres amics!

Funcions d’en Tom:

Funcions d’en Jerry:

Visita-ho en…https://scratch.mit.edu/projects/336460743/

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 7.3: LA CONVERSA ENTRE EN TOM I EN JERRY

Hola a tots i a totes!

Avui he realitzat una conversa entre dos personatges. A sigut una tasca una mica complexa, però qua li he trobat el sentit a sigut d’allò més divertit!

Funcions del TOM

Funcions d’en JERRY

 

Poder visitar-ho en…https://scratch.mit.edu/projects/336485939/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat 7.2 JERRY agafa al TOM

 

Avui he realitzat l’activitat en la qual en Tom volía caçar a en Jerry però aquest quan s’apropa marcha!

Us deixo les imatges per tal que pugueu veure les funcions de cada personatge! a més a més us adjunto el link!

Funcions d’en TOM

Funcions d’en Jerry

Link per visitar-ho: https://scratch.mit.edu/projects/334704454/

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Activitat 7.2 JERRY agafa al TOM

Activitat 7.1 QUI S’AMAGA?

Avui he realitzat la següent activitat, aquesta tracta que en Jerry s’amaga quan apareix en Tom!

Aquí us deixo les captures de com he donat les ordres a cada personatge a més a més us adjunto el link per que pugueu anar al Scrath i veure-ho!

https://scratch.mit.edu/projects/336482683/

Gat

Ratolí

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Primera toma de contacte amb el programa SCRATH

Hola a tothom!

Avui hem començat el temari de l’assignatura a través de realitzar una animació  amb el programa !

La nostra professora ens ha facilitat un dossier amb els passos d’algunes activitats, per tal d’anar adquirint competències amb aquest aplicatiu informatic. Al final d’aquesta reflexionar, us deixo el link per tal que pogueu visionar el meu primer contacte amb l’Scrath. En les entrades que realizaré posteriorment seran exercicis d’ampliació, que ens ha deixat per fer de manera autònoma i practicar en la nostra habilitat amb el programa.

A nivell informatiu, L’Scratch és un projecte educatiu de llenguatge de programació, on a través de diversos personatges pots crear diferents animacions d’allò més divertides. En tom i en Jerry (personatges protagonistes del programa d’avui) us adjunten el link per que pugueu anar a fer una ullada!

       

https://scratch.mit.edu/projects/334278098/

Publicat dins de General | Deixa un comentari