Cerimònia de lliurament del XIV PREMI DE TRADUCCIÓ GIOVANNI PONTIERO

Helena Tanqueiro junto ao vencedor do ano 2013, Josep Domènech Ponsatí.

El Centro de Língua Portuguesa / Instituto Camões de Barcelona i la Facultat de Traducció i d?Interpretació de la UAB tenen el plaer de convidar a tots els professors i alumnes de la UAB, així com al públic en general, a la cerimònia de lliurament del XIVè Premi de Traducció Giovanni Pontiero.

L’acte, que donarà a conèixer el guanyador o guanyadora del Premi, tindrà lloc el proper dia 20 de maig, a les 12h00, a l’Aula 2 de la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la UAB.

Enguany, volem que aquesta edició sigui especial perquè retrem homenatge la professora Helena Tanqueiro que, fins aquest curs, ha estat la directora de l’Instituto Camões de Barcelona i coordinadora de la Càtedra José Saramago de la UAB. És per això que a l’acte de lliurament del Premi comptarà, a banda de les intervencions de les diverses autoritats institucionals, amb un parlament del Francesc Parcerisas, poeta, traductor i professor, dedicat a la Dra. Tanqueiro.

Els estudiants de portuguès de la UAB amenitzaran la cerimònia amb diverses interpretacions musicals de diferents països de llengua portuguesa.

En acabar l’acte, les autoritats inauguraran a la Biblioteca d’Humanitats de la UAB l’exposició bibliogràfica sobre el Premi de Traducció Giovanni Pontiero i el fons de traduccions de l’obra de José Saramago que s’instal·larà en el vestíbul d’aquesta biblioteca.

En l’edició d’enguany han participat un total de 12 traduccions al castellà d’obres literàries escrites originalment en llengua portuguesa, arribades des de diferents punts de la geografia espanyola, Mèxic i Colòmbia.

El guanyador o guanyadora d’aquesta edició, el nom del qual es donarà a conèixer en la cerimònia de lliurament del premi, rebrà un xec per valor de 6.000 euros.

Blog: http://institutocamoesbarcelona.blogspot.com.es/2014/05/cerimonia-de-entrega-do-xiv-premio-de.html

Facebook: www.facebook.com/institutocamoesdebarcelona