Conferència del Prof. Shuhei Hosokawa. “Manga y Genji Monogatari. El desafío de visualizar y narrar la literatura clásica”.

Seminari Permanent d’Investigació i Doctorat – Tribuna d’Àsia Oriental
Conferència  del Prof. Shuhei Hosokawa (International Research Center for Japanese Studies, Nichibunken, Kyoto) “Manga y Genji Monogatari. El desafío de visualizar y narrar la literatura clásica”

En aquesta conferència, el Prof. Hosokawa plantejarà un recorregut general sobre la història del manga i ens mostrarà com, simultàniament als temes de més èxit en el manga actual, la indústria del còmic japonès està emprant la literatura clàssica nipona com a base per a noves creacions. La conferència se centrarà en el cas del Genji Monogatari, el clàssic japonès del segle XI i la seva adaptació al manga per part de l’autor Asaki Yumemishi.

Shuhei Hosokawa és professor en el International Research Center for Japanese Studies, Nichibunken, de Kyoto. Doctor en Musicologia per la Universitat de Musicologia i Belles Arts de Tokio, les seves recerques se centren en l’estudi sociològic de la música moderna japonesa i la seva influència i semblança amb d’altres gèneres musicals. Ha publicat diversos llibres sobre la història de la cultura popular japonesa i la història cultural de la comunitat japonesa-brasilera. Entre els seus estudis destaquen: Samba no Kunini Enka wa Nagareru (Enka al país de la samba), Chuo Koronsha, Tokyo, 1995; Shinemaya Burajiru wo Yuku (L’exhibidor de cinema al Brasil), Shinchosha, Tokyo, 1998; i juntament amb Toru Mitsui Karaoke around the World: Global Technology and Local Singing, Routledge, Londo-New York, 1998.

Dia:  1 d’abril de 2014
Hora: 15:30h
Lloc: Aula 2, FTI
Organitza: Departament de Traducció i Interpretació, Facultat de Traducció i Interpretació, Grup de Recerca InterAsia, Centre d’Estudis i Recerca sobre Àsia Oriental