Biografies lingüístiques

Textos per a la sostenibilitat lingüística

Archive for Octubre 17, 2012

Oct 17 2012

Arturo Lonighi

Posted in General |

Jo vaig néixer a Caracas, Veneçuela, el vint-i-nou de novembre de 1990. A Veneçuela es parla el castellà i per tant és el castellà la meva llengua mare. La meva mare és filla d’espanyols i el meu pare és fill d’italians. Amb el meu pare jo he après a parlar una mica d’italià perquè ell sempre parla amb els seus germans i amb el seu pare en italià, per això i perquè els últims anys he anat a Itàlia per veure la meva família, una vegada amb el meu germà.

Durant molts estius van anar a Veneçuela una part de la família de la meva mare que viuen als Estats Units, amb ells jo vaig aprendre a parla una mica d’anglès, i amb això més les classes d’anglès regulars de l’institut he après a parlar-lo molt bé.

Ara, estic estudiant català en un curs de la UAB per a la gent que ja parla una llengua romànica, m’ha servit molt perquè totes les meves classes del grau són en català i gràcies a aquest curs ara puc saber més del tema de la classe i no estic tan perdut en comparació amb els altres estudiants.

En un futur jo vull aprendre a parlar islandès perquè m’agrada Islàndia i la cultura islandesa, i estaria molt bé que si vaig a Islàndia, pugui parlar amb els habitants locals en islandès sense cap traductor.