Biografies lingüístiques

Textos per a la sostenibilitat lingüística

Des 12 2008

Les meves llengües

Posted in General |

Em dic Aizea i sóc de Vitoria-Gasteiz, una ciutat al País Basc. Tinc 22 anys i estudio un màster d’integració europea a la UAB. Fa uns 3 mesos que me’n vaig anar a viure a Barcelona, però ja coneixia la ciutat abans d’arribar. Actualment parlo 5 llengües. M’agrada força aprendre idiomes, perquè crec que ajuda a la integració en qualsevol lloc. És important per la comprensió de la cultura de les diferents països, a més, és un factor molt útil per la comunicació i la integració amb altres. Las llengües són una font de multiculturalidad i donen recursos per el dia a dia.

La meva llengua materna és el castellà. Els meus pares parlen només aquesta llengua i un poc d’èuscara, però no lo suficient. Als 3 anys vaig començar a la escola i hi vaig aprendre èuskar. He estudiat tota la meva en aquesta llengua i aquest curs és el primer que estudio a castellà i anglès. Al principi era molt rar però ja m’he acostumbrat. Parlo amb els meus amics i amb tota la gent que conec en èuskar, per això únicament parlo castellà a casa meva (i amb la gent que no sap èuscara, clar). Quan tenia 8 anys comencí a aprendre anglès a la escola. És un idioma molt útil però crec que és molt massificat i la gent pensa que amb aquest llengua pot anar a qualsevol lloc. Jo sóc totalment contrària a aquesta opinió i penso que només és un recurs més. Es interessant aprendre totes les llengües a més del anglès. Als 17 anys vaig començar a aprendre alemany i és una llengua que m’agrada molt. És la segona que més m’agrada parlar, perquè té estructures molt riques i interessants. Es una mica més difícil que l’anglès, però penso que només és qüestió de temps.

Des de fa 3 mesos estudio català al Servei de Llengües a la UAB i es una llengua molt interessant. Ara entendo millor la cultura i les tradicions catalanes. M’agraden molt i a vegades són molt divertides, com “el caganer”. A més, és una llengua amenaçada i és important parlar aquestes llengües.

La llengua que més m’agrada parla, clar, és l’èuskar, perquè és tresor del meu país. Molta gent diu que és difícil parlar-ho, però jo repeteixo, només és qüestió de temps!

This entry was posted on Divendres, 12 Desembre, 2008 at 12:37 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.