març 15 2017

Jornades Experiències inclusives, educatives i socials: avancem cap a una societat no excloent

Posted in Educació, Educació social, General by Irma Martorell|

170315jornadesexperienciesinclusivesOrganitza: Màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social en col·laboració amb l’Institut i la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dates i lloc: 17 i 18 de març 2017, a Bellaterra (campus universitari de la UAB, Facultat de Filosofia i Lletres).  Inscripció: vegeu web. Més informació:  web de les Jornades.

Al catàleg de la UAB trobareu també documents relacionats amb aquesta notícia a partir de la consulta pels encapçalaments de matèria “educació inclusiva“, “integració escolar“,  “educació intercultural” i “ensenyamenet individualitzat“, i també: “minories — educació“, “minories lingüístiques — educació“, “educació dels infants fills d’immigrants“, “infants discapacitats — educació” , entre altres.

Text i imatge de la web de l’ICE


No hi ha comentaris

març 10 2017

Lectura de tesi doctoral

Posted in Educació lingüística by Irma Martorell|

Títol:“La formació continuada del professorat en una comunitat d’aprenentatge. Estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l’ensenyament de la composició escrita”. Logo del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències SocialsDoctoranda: M.Casadellà. Directors: T.Ribas,X.Fontich. Data, hora i lloc: 10/03/17, 11.30 h, Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació. (Dades extretes de l’agenda de la UAB)

Al catàleg de les biblioteques de la UAB podeu conèixer les tesis doctorals associades al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials. Vegeu consulta per paraula clau amb el nom del Departament, limitat a tipus de document “tesis doctorals”, i per ordre alfabètic de títol.

Vegeu també la informació sobre consulta de tesis doctorals elaborada pel Servei de Biblioteques. Tenir en compte que “Totes les tesis doctorals que es defensen a la UAB es publiquen al repositori TDX“, o sigui, que es poden consultar a text complet. (“El Reial Decret 99/2011 estableix que quan una tesi doctoral és aprovada aquesta s’ha de dipositar en un repositori. El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va establir que en el cas de les universitats catalanes el repositori fos TDX, a banda, si escau, de dipositar-la també en els repositoris propis de cada universitat” Text de la pregunta freqüent núm. 8 del TDX.


No hi ha comentaris

març 08 2017

Llibres digitals a prova durant aquest mes de març 2017: col·lecció Premium Càtedra de e-Libro

Posted in Educació, Informacions Biblioteca by Irma Martorell|

170308e-librocolpremiumcatedraaprovaCol·lecció Premium Cátedra de e-Libro: un mes de prova a la UAB

Durant el mes de març tenim a la UAB un període de prova de la col·lecció Premium Cátedra de e-Libro (no confondre amb Edicions Cátedra). Aquesta col·lecció reuneix prop de 82.000 e-books en castellà i català d’editorials espanyoles i llatinoamericanes, de les temàtiques següents: Antropologia, Educació, Història, Llengua i literatura, Psicologia, Religió.

 La col·lecció estarà disponible durant el mes de març des d’ordinadors amb IP’s de la UAB a l’enllaç: http://site.ebrary.com/lib/bibliotequesuab/home.action

Vegeu la col·lecció d’Educació. Actualment es recuperen 7.229 documents.

 Informació i imatge del Butlletí de Notícies de la Biblioteca d’Humanitats: març 2017


No hi ha comentaris

març 07 2017

XIV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials

Posted in Educació social by Irma Martorell|

En els passats dies 2, 3 i 4 de març estava prevista la celebració de les XIV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, que organitzen anualment la unitat de Didàctica de 1703002xivjornintrecercadidccssles Ciències socials del Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i de les Ciències Socials i el grup de Recerca GREDICS .

El lema d’enguany és: Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global.

Més informació: a la web de les Jornades.

Al catàleg de les biblioteques de la UAB trobareu documents relacionats amb aquesta notícia a partir de la cerca pels encapçalaments de matèria: “història — ensenyament“, “geografia — ensenyament” i “ciències socials — ensenyament“.

Text i imatge a la web de les Jornades.


No hi ha comentaris

febr. 22 2017

Exposició sobre les germanes i pedagogues Pepita i Elisa Úriz Pi: darrers dies

Posted in Educació, General by Irma Martorell|

Títol de l’exposició: ” Pepita i Elisa Úriz Pi. De Badostáin a Berlín Oriental. Historia i compromís de les germanes Úriz” . Organitza: Museu Memorial de l’Exili (La Jonquera). Dates: fins el 170222exposiciogermanesurizpi26 de febrer de 2017. Informació: a la web del Museu.

“Aquesta exposició està dedicada a l’Elisa i la Josefa perquè van ser referents en la renovació pedagògica del segle XX, fent aportacions importants a nivell polític com ideològic amb la promulgació dels drets del infants i de les dones i la seva disputa amb la ideologia feixista.” (extret de la notícia a la pàgina web del Col·legi de Pedagogs de Catalunya)

Vegeu també la informació a la wikipedia ( Josefa i Elisa). Al Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes s’hi troben 2 documents: “Les germanes Pepita i Elisa Úriz Pi”, de C.Agulló, i el text per a l’exposició “Pepita i Elisa Úriz Pí : de Badostáin a Berlín Oriental: història i compromís de les germanes Úriz”,  de M.Martorell.

Imatge de la pàgina web del Museu.


Comentaris tancats a Exposició sobre les germanes i pedagogues Pepita i Elisa Úriz Pi: darrers dies

febr. 09 2017

10a edició del Cicle de Converses: Referències per repensar l’educació

Posted in Educació by Irma Martorell|

170209conferenciesrepensar2017Organitza: Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb Obra Social “La Caixa”. Dates, hora i lloc: els dijous 2, 9 i 16 de febrer de 2017, de 18 a 20h a Barcelona (Cosmocaixa, Carrer d’Isaac Newton, 26, Barcelona). .Inscripció: gratuïta, formulari.

“Posar l’alumne al centre de l’aprenentatge obliga repensar tant el rol del mestre com les activitats que es fan a les aules i als centres.

En aquesta edició proposem conèixer millor les aportacions de la neuroeducació, ja que sovint aprendre comporta superar situacions i superar-se a sí mateix. 

Conversar a l’aula és una metàfora que situa al vell mig de l’aprenentatge la dialèctica entre el jo i el nosaltres i ens permet pensar sobre l’aula i l’escola en termes d’escenari.

La controversia ha estat una forma de fer avançar el coneixement de la humanitat, des d’un punt de vista de l’educació científica i l’esperit crític és un molt bon recurs.

Converses:

C1 : Dijous 2/2/17

Neurociència, resiliència i educació
Marta Portero Tresserra
Dra. en Neurociències a la Universitat Autònoma de Barcelona.
http://www.neuroeducacio.com/p/qui-som.html

Carme Solé Mirabet
Directora E. Bressol Municipal Dolors Canals de Barcelona.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8qYK3LBRtU&feature=youtu.be

C2 : Dijous 9/2/17

Conversar per aprendre
Amparo Tusón Valls
Professora del Departament de Filologia Espanyola a la UAB.
http://grupsderecerca.uab.cat/greip/content/amparo-tus%C3%B3n-valls

Ferran Galimany Sánchez
Mestre mestre de l’escola La Llacuna de Barcelona i membre de l’equip ICE Aprendre a llegir i escriure .

C3 : Dijous 16/2/17

Controvèrsia i sentit crític: un estil d’educació científica
Conxita Màrquez Bargalló
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals. Membre de LIEC.
http://gent.uab.cat/conxitamarquez/

Jordi Domènech Casal
Biòleg professor a l’INS de Granollers i membres de LIEC-UAB: Llengua i ensenyament de les ciències.

https://jordidomenechportfolio.wordpress.com/benvinguts

Imatge i text de la web de les converses.


Comentaris tancats a 10a edició del Cicle de Converses: Referències per repensar l’educació

gen. 31 2017

Educació: noves adquisicions

Posted in Informacions Biblioteca by Irma Martorell|

110919BibliografiaRecomanada

Durant el mes de desembre passat, dels documents catalogats la majoria corresponen als comprats pel Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials; i també als donats pel grup de  GRETEL (Grup de Recerca en Literatura Intantil i Juvenil i Educació Literària)

Destaquem les següents obres adquirides per compra  (per ordre alfabètic de títol, extret del llistat general de Noves adquisicions , exclosos els documents electrònics -que s’han de consultar al formulari de noves adquisicions per “Formats digitals”-) :

Autor: Deeley, Susan J., 1956-
Títol: El Aprendizaje-servicio en educación superior : teoría, práctica y perspectiva crítica / Susan J. Deeley
Publicació: Madrid : Narcea, cop. 2016

Autor: Zwiers, Jeff
Títol: Building academic language : meeting common core standards across disciplines, grades 5-12 / Jeff Zwiers
Publicació: San Francisco : Jossey-Bass, cop. 2014

Títol: Challenging and controversial picturebooks : creative and citical responses to visual texts / edited by Janet Evans
Publicació: London : Routledge, 2015

Autor: Walsh, Steve, 1959-
Títol: Classroom discourse and teacher development / Steve Walsh
Publicació: Edinburgh : Edinburgh University Press, cop. 2013

Títol: Didáctica de la lengua y la literatura / coordinadores y editores, Juan Mata Anaya, María Pilar Núñez Delgado, José Rienda Polo ; [autores, Juan Mata Anaya … et al.]
Publicació: Madrid : Pirámide, DL 2015

Títol: E-literature for children : enhancing digital literacy learning/ Len Unsworth
Publicació: London : Routledge, 2006

Títol: Enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria / Dolors Masats y Luci Nussbaum (eds.) ; Melinda Dooly … [et al.]
Publicació: Madrid : Síntesis, DL 2016

Autor: Turin, Joëlle
Títol: Los Grandes libros para los más pequeños / Joëlle Turin, traducción de Rafael Segovia Albán
Publicació: México D. F. : Fondo de Cultura Económica, 2014

Autor: Ensslin, Astrid
Títol: Literary gaming / Astrid Ensslin
Publicació: London : MIT Press, cop. 2014

Títol: Métodos pedagógicos activos y globalizadores : conceptualización y propuestas de aplicación / Óscar Chiva Bartoll, Manuel Martí Puig (coords.) … [et al.]
Publicació: Barcelona : Graó, 2016

Autor: Bezemer, Josephus Johannes, 1976-
Títol: Multimodality, learning and communication : a social semiotic frame / Jeff Bezemer and Gunther Kress
Publicació: Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2016

Títol: Peer interaction and second language learning : pedagogical potential and research agenda / edited by Masatoshi Sato, Susan Ballinger
Publicació: Amsterdam [etc.] : John Benjamins Publishing Company, cop. 2016

Autor: Gregersen, Tammy
Títol: Positive psychology in SLA / edited by Peter D. MacIntyre, Tammy Gregersen and Sarah Mercer
Publicació: Bristol : Multilingual Matters, cop. 2016

Autor: Martín García, Ma. Jesús
Títol: Proyectos con alma : trabajo por proyectos con servicio a la comunidad / Xus Martín
Publicació: Barcelona : Graó, 2016

Títol: Service-learning in literacy education : possibilities for teaching and learning / edited by Valerie Kinloch and Peter Smagorinsky
Publicació: Charlotte : Information Age Publishing, cop. 2014

Autor: García, Ofelia, autor
Títol: Translanguaging : language, bilingualism and education / Ofelia Garcia and Li Wei
Publicació: Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2014


Continua llegint


Comentaris tancats a Educació: noves adquisicions

gen. 27 2017

Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust

Posted in Educació social, General by Irma Martorell|

Avui, dia 27, es commemora el Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust (la xoà o shoah -catàstrofe- en hebreu). Representa un esdeveniment a la història del S.XX per recordar i també  170127auschwitz2009per explicar-lo permanentment, per sensibilitzar sobre les conseqüències de la xenofòbia i de l’ambició desmesurada.

Vegeu informació a la notícia de la web de la UNESCO i la informació elaborada per la ONU per fer-ne divulgació, i també la notícia a la web de XTEC. I el Ministerio de Educación y Ciencia organitza una jornada el dia 1 de febrer, a Madrid: I Jornada sobre implicaciones educativas del Holocausto: Combatir la intolerancia y la violencia a través de la educación sobre el Holocausto.

Al catàleg de les Biblioteques de la UAB es troben els següents documents  a partir de la consulta per l’encapçalament de matèria específic “Holocaust jueu (1939-1945)” . Recomanem la consulta dels documents sota els subencapçalaments “Contes infantils” i “Ensenyament”, i documents sobre Anna Frank (Frank, Anne), figura emblemàtica entre les víctimes.

Imatge obtinguda de Wikimedia , fotografia panoràmica del camp d’Auschwitz el 2009.


Comentaris tancats a Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust

« Prev - Next »