gen. 31 2017

Educació: noves adquisicions

Posted in Informacions Biblioteca by Irma Martorell|

110919BibliografiaRecomanada

Durant el mes de desembre passat, dels documents catalogats la majoria corresponen als comprats pel Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials; i també als donats pel grup de  GRETEL (Grup de Recerca en Literatura Intantil i Juvenil i Educació Literària)

Destaquem les següents obres adquirides per compra  (per ordre alfabètic de títol, extret del llistat general de Noves adquisicions , exclosos els documents electrònics -que s’han de consultar al formulari de noves adquisicions per “Formats digitals”-) :

Autor: Deeley, Susan J., 1956-
Títol: El Aprendizaje-servicio en educación superior : teoría, práctica y perspectiva crítica / Susan J. Deeley
Publicació: Madrid : Narcea, cop. 2016

Autor: Zwiers, Jeff
Títol: Building academic language : meeting common core standards across disciplines, grades 5-12 / Jeff Zwiers
Publicació: San Francisco : Jossey-Bass, cop. 2014

Títol: Challenging and controversial picturebooks : creative and citical responses to visual texts / edited by Janet Evans
Publicació: London : Routledge, 2015

Autor: Walsh, Steve, 1959-
Títol: Classroom discourse and teacher development / Steve Walsh
Publicació: Edinburgh : Edinburgh University Press, cop. 2013

Títol: Didáctica de la lengua y la literatura / coordinadores y editores, Juan Mata Anaya, María Pilar Núñez Delgado, José Rienda Polo ; [autores, Juan Mata Anaya … et al.]
Publicació: Madrid : Pirámide, DL 2015

Títol: E-literature for children : enhancing digital literacy learning/ Len Unsworth
Publicació: London : Routledge, 2006

Títol: Enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria / Dolors Masats y Luci Nussbaum (eds.) ; Melinda Dooly … [et al.]
Publicació: Madrid : Síntesis, DL 2016

Autor: Turin, Joëlle
Títol: Los Grandes libros para los más pequeños / Joëlle Turin, traducción de Rafael Segovia Albán
Publicació: México D. F. : Fondo de Cultura Económica, 2014

Autor: Ensslin, Astrid
Títol: Literary gaming / Astrid Ensslin
Publicació: London : MIT Press, cop. 2014

Títol: Métodos pedagógicos activos y globalizadores : conceptualización y propuestas de aplicación / Óscar Chiva Bartoll, Manuel Martí Puig (coords.) … [et al.]
Publicació: Barcelona : Graó, 2016

Autor: Bezemer, Josephus Johannes, 1976-
Títol: Multimodality, learning and communication : a social semiotic frame / Jeff Bezemer and Gunther Kress
Publicació: Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2016

Títol: Peer interaction and second language learning : pedagogical potential and research agenda / edited by Masatoshi Sato, Susan Ballinger
Publicació: Amsterdam [etc.] : John Benjamins Publishing Company, cop. 2016

Autor: Gregersen, Tammy
Títol: Positive psychology in SLA / edited by Peter D. MacIntyre, Tammy Gregersen and Sarah Mercer
Publicació: Bristol : Multilingual Matters, cop. 2016

Autor: Martín García, Ma. Jesús
Títol: Proyectos con alma : trabajo por proyectos con servicio a la comunidad / Xus Martín
Publicació: Barcelona : Graó, 2016

Títol: Service-learning in literacy education : possibilities for teaching and learning / edited by Valerie Kinloch and Peter Smagorinsky
Publicació: Charlotte : Information Age Publishing, cop. 2014

Autor: García, Ofelia, autor
Títol: Translanguaging : language, bilingualism and education / Ofelia Garcia and Li Wei
Publicació: Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2014


Continua llegint


No hi ha comentaris

gen. 27 2017

Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust

Posted in Educació social, General by Irma Martorell|

Avui, dia 27, es commemora el Dia Internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust (la xoà o shoah -catàstrofe- en hebreu). Representa un esdeveniment a la història del S.XX per recordar i també  170127auschwitz2009per explicar-lo permanentment, per sensibilitzar sobre les conseqüències de la xenofòbia i de l’ambició desmesurada.

Vegeu informació a la notícia de la web de la UNESCO i la informació elaborada per la ONU per fer-ne divulgació, i també la notícia a la web de XTEC. I el Ministerio de Educación y Ciencia organitza una jornada el dia 1 de febrer, a Madrid: I Jornada sobre implicaciones educativas del Holocausto: Combatir la intolerancia y la violencia a través de la educación sobre el Holocausto.

Al catàleg de les Biblioteques de la UAB es troben els següents documents  a partir de la consulta per l’encapçalament de matèria específic “Holocaust jueu (1939-1945)” . Recomanem la consulta dels documents sota els subencapçalaments “Contes infantils” i “Ensenyament”, i documents sobre Anna Frank (Frank, Anne), figura emblemàtica entre les víctimes.

Imatge obtinguda de Wikimedia , fotografia panoràmica del camp d’Auschwitz el 2009.


No hi ha comentaris

gen. 25 2017

Nou projecte: “Xarxes per al canvi”

Posted in Educació by Irma Martorell|

El passat 19 de gener es va presentar un nou projecte, “Xarxes per al canvi”, liderat pel Consorci d’Educació de Barcelona, i amb la participació de l’Escola Nova 21, l’Institut de Ciències de 170125xarxesperalcanvil’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’associació Rosa Sensat, perquè tots els centres de la ciutat de Barcelona es formin en innovació educativa.

Vegeu notícies a les webs del Consorci i Rosa Sensat i una notícia al diari Ara de N.Martínez. I una notícia relacionada en aquest blog.

Al catàleg de les Biblioteques de la UAB trobareu documents relacionats amb aquesta notícia a partir de la cerca per l’encapçalaments de matèria “ensenyament – innovacions“.

Imatge de la notícia a la web del Consorci d’Educació de Barcelona

 


No hi ha comentaris

gen. 16 2017

Presentació de la web CRITIC-Share i de la xarxa CRITIC-Face

Posted in Educació, General by Irma Martorell|

L’equip SINTE (Seminari Interuniversitari d’Investigació en Estratègies d’Ensenyament i Aprenentage) va presentar a principis de novembre passat la creació d’un portal educatiu 170116criticshare“CRITIC-SHARE – Compartiendo incidentes críticos” (http://www.critic-share.com ) i d’una nova xarxa social, “CRITIC-FACE” (http://facebook.com/criticface )

Segons el text del professor Carlos Monereo, del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació, i també membre de SINTE:
 

“Se trata de dos nuevos recursos abiertos a la comunidad educativa que tienen como objetivo ofrecer múltiples materiales para AFRONTAR LOS INCIDENTES CRÍTICOS que con mayor frecuencia les suceden a los profesionales de la educación, concretamente a profesores de los distintos niveles de enseñanza (educación infantil, educación primaria, educación secundaria, formación profesional y educación universitaria), equipos directivos e investigadores noveles.
En ellos podrás encontrar:
a)    Una colección de vídeos en los que se dramatizan incidentes reales que son característicos en el ejercicio profesional y, en algunos casos (marcados en verde), una propuesta de análisis y resolución de los mismos a través de una “Pauta de análisis de Incidentes Críticos”, abreviadamente PANIC. (CriticShare)
b)     Una serie de relatos o narraciones extraídas de situaciones reales, con su correspondiente PANIC. (CriticShare)
c)     Un conjunto de conferencias, textos y blogs actuales sobre la temática. (CriticShare y CriticFace)
d)     Una comunidad interesada en el tema con deseos de intercambiar ideas y apoyarte en tus necesidades y demandas. (CriticFace)
Pensamos que estos recursos pueden resultar muy útiles para:
1-     Afrontar un incidente que te acaba de ocurrir y para el que buscas una respuesta urgente (“He tenido un incidente…”)
2-    Buscar soluciones para un conflicto permanente que está sucediendo en tu centro, equipo o aula a través de otras personas que han tenido experiencias similares o de la atención personalizada de algún experto.
3-     La formación inicial de estudiantes del grado de Magisterio, Pedagogía, Psicopedagogía, Psicología, etc.
4-     En la formación inicial de estudiantes de post-grado, Máster y programas de doctorado (de dirección, de investigación educativa, etc.).
5-     En la formación permanente de equipos docentes, equipos directivos, equipos de asesoramiento, equipos de investigación, etc.
Puedes participar en CriticShare y CriticFace de distintas maneras:
a) Aportando materiales y recursos sobre incidentes críticos reales (relatos, vídeos, reflexiones, etc.)
b) Compartiendo experiencias profesionales, con el fin de encontrar conjuntamente soluciones a las mismas.
c) Diseñando propuestas de análisis y resolución –PANIC- que den respuesta a los incidentes dramatizados, publicados mensualmente (“el vídeo del mes”).
d) Participando en la discusión teórica sobre algunos conceptos y premisas sobre la identidad profesional en educación (“la idea del mes”).”
Al catàleg de les Biblioteques de la UAB es troben els següents documents relacionats amb aquesta consulta a partir de la consulta pels encapçalaments de matèria “Professors — Psicologia“, “Convivència a l’escola” i “Disciplina escolar“.
Imatge de la pàgina web Critic-Share.

 


Comentaris tancats a Presentació de la web CRITIC-Share i de la xarxa CRITIC-Face

des. 22 2016

Vacances de Nadal

Posted in Informacions Biblioteca by F. Xavier Beltrán Montosa|

gif_catala_logoLes biblioteques de la UAB romandran tancades durant les vacances de Nadal (del 24 de desembre al 8 de gener). Teniu disponibles els següents espais com a sales d’estudi:

*La Sala de Revistes de la Biblioteca Humanitats (edifici B), de 00:00 a 24:00
Des de les 07:00 del dia 24 de desembre fins a les 8:30 del 9 de gener
(tancat de les 21:00h del dia 31 de desembre fins a les 9:00h del dia 1 de gener)

*La Sala d’Estudi de la Plaça Cívica
Del 27 de desembre al 8 de gener de 9:00h a 21:00h
(tancada els dies 31 de desembre i 1 de gener)

*La Biblioteca d’Humanitats (Edifici L)
Del 2 al 8 de gener de 2017 de 9h a 24h

*Enguany, la Sala d’Estudi UAB (planta -2 i -3 de la Biblioteca de Socials) restarà tancada per obres

 

Consulteu tots els horaris


Comentaris tancats a Vacances de Nadal

des. 19 2016

Lectura de tesi doctoral

Posted in Educació científica, Educació primària by Irma Martorell|

DepDidMatemICienciesExperim110203Títol: “Estudi de col·laboració discursiva en l’ensenyament integrat de les ciències i l’anglès a l’aula d’educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar”. Doctoranda: L.Valdés. Directora: M.Espinet. Data, hora i lloc: 19/12/2016, 17.00 h, Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació.

Al catàleg de les biblioteques de la UAB podeu conèixer les tesis doctorals associades al Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals. Vegeu consulta per paraula clau amb el nom del Departament, limitat a tipus de document “tesis doctorals”, i per ordre alfabètic de títol.

Vegeu també la informació sobre possibilitats per consultar tesis doctorals elaborada pel Servei de Biblioteques. Tenir en compte que “Totes les tesis doctorals que es defensen a la UAB es publiquen al repositori TDX“, o sigui, que es poden consultar a text complet. (“El Reial Decret 99/2011 estableix que quan una tesi doctoral és aprovada aquesta s’ha de dipositar en un repositori. El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va establir que en el cas de les universitats catalanes el repositori fos TDX, a banda, si escau, de dipositar-la també en els repositoris propis de cada universitat” Text de la pregunta freqüent núm. 8 del TDX.

 


Comentaris tancats a Lectura de tesi doctoral

des. 19 2016

Lectura de tesi doctoral

Posted in Educació lingüística by Irma Martorell|

Títol:“Els gèneres discursius en situació d’escriptura acadèmica”. Logo del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències SocialsDoctoranda: P.del C.Uribe. Directora: A.Camps. Data, hora i lloc: 19/12/16, 11.00 h, Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació. (Dades extretes de l’agenda de la UAB)

Al catàleg de les biblioteques de la UAB podeu conèixer les tesis doctorals associades al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials. Vegeu consulta per paraula clau amb el nom del Departament, limitat a tipus de document “tesis doctorals”, i per ordre alfabètic de títol.

Vegeu també la informació sobre consulta de tesis doctorals elaborada pel Servei de Biblioteques. Tenir en compte que “Totes les tesis doctorals que es defensen a la UAB es publiquen al repositori TDX“, o sigui, que es poden consultar a text complet. (“El Reial Decret 99/2011 estableix que quan una tesi doctoral és aprovada aquesta s’ha de dipositar en un repositori. El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va establir que en el cas de les universitats catalanes el repositori fos TDX, a banda, si escau, de dipositar-la també en els repositoris propis de cada universitat” Text de la pregunta freqüent núm. 8 del TDX ).

 

 


Comentaris tancats a Lectura de tesi doctoral

des. 07 2016

Informe PISA 2015

Posted in Educació, Educació secundària by Irma Martorell|

161207pisa2015PISA és l’acrònim del “Programme for International Student Assessment”, de l’OECD (Organization for Economic Co-operation and Development, també OCDE).

Consisteix en un informe internacional que es realitza cada 3 anys (des del 2.000) i que pretén avaluar sistemes educatius a tot el món a través de testar les habilitats i coneixements d’alumnes de 15 anys. Vegeu més informació: pàgina PISA original

S’ha publicat recentment l’informe corresponent a 2015, a la web.

Vegeu també la notícia referida a Catalunya del Departament d’Ensenyament i la notícia a la pàgina web del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Al catàleg de les Biblioteques de la UAB es troben els següents documents a partir de la consulta per paraula clau (pisa AND (educa* or ensenyament)  i també, en general, per Avaluació educativa (encapçalament per a les obres sobre l’anàlisi i l’avaluació de les realitzacions dels objectius educatius o programes d’un moment donat per part de les institucions, amb la finalitat de desenvolupar un futur currículum, planificar, portar a terme una política i assignar recursos), Educació – Avaluació   (sota aquesta entrada trobareu informació sobre l’avaluació de l’efectivitat del sistema educatiu) i Estudiants – Avaluació ( sota aquesta entrada trobareu informació sobre l’avaluació completa del treball dels estudiants, inclosos els resultats acadèmics, conducta, actituds, interessos, motivació, participació, etc.) i Estudiants d’educació secundària – Avaluació ).

Imatge de la pàgina web de  PISA.


Comentaris tancats a Informe PISA 2015

« Prev - Next »