Gen 30 2013

Manuscrits medievals i renaixentistes

Posted in Art del segle XVI, Art medieval per Ana Escañuela Barradas |

Europeana Regia té com objectiu reunir en una biblioteca virtual una gran col·lecció de documents medievals i renaixentistes i oferir-ne l’edició digital. En el projecte, coordinat per la Bibliothèque nationale de France (BnF), hi participen cinc biblioteques més: la Bayerische Staatsbibliothek de Munic (BSB), la Biblioteca de la Universitat de València (BHUV), la Herzog August Bibliothek de Wolfenbuttel (HAB) i la Koninklijke Bibliotheek de Bèlgica (KBR).

El projecte es centra en tres conjunts de manuscrits regis que actualment estan dispersos entre les diferents biblioteques participants:

• Biblioteca carolíngia. Entre els 426 manuscrits seleccionats es troben obres mestres de les principals abadies i escoles episcopals de l’Imperi Carolingi (S. VIII-IX): Reichenau, Saint-Denis, Corbie, Reims, Saint-Amand, Freising i Wissembourg.
  • Biblioteca de Carles V i la seva familia. Aquesta col·lecció reuneix 163 manuscrits que van pertànyer a la col·lecció del rei i inclou també manuscrits procedents de la biblioteca del seu germà Joan, duc de Berry, i de Lluís d’Orleans.
  • Biblioteca dels Reis Aragonesos de Nàpols. La biblioteca reunida en el segle XV pels reis aragonesos de Nàpols és el tercer component del projecte Europeana Regia. En total s’han reunit i digitalitzat 282 manuscrits.

La biblioteca virtual permet fer cerques per col·lecció hsitòrica, per lloc de conservació, per data, per idioma i per cerca avançada. El resultat de la cerca és una fitxa amb totes les dades bibliogràfiques del manuscrit i l’acreça electrònica de l’edició digitalitzada.

Adreça de la pàgina: http://www.europeanaregia.eu/ca

Notícia extreta del Bloc de Filologia de la Biblioteca d’Humanitats

This entry was posted on Dimecres, 30 Gener, 2013 at 10:16 and is filed under Art del segle XVI, Art medieval. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.