BCS

Biblioteca de Ciències Socials

Jun 02 2014

Blocs jurídics, una eina cada cop més al dia

Poc a poc els professionals jurídics s’estan adonant,  que a través  els seus blocs poden proporcionar als seus clients i/o lectors una valuosa informació sobre la seva activitat, alhora que posen en contacte a tots els professionals que ho necessitin. dretbloc
L’abril d’aquest any es va celebrar a Barcelona la 2a trobada de bloggers jurídics, que ha servit per comprovar el creixement exponencial d’aquests tipus d’eines, que poc a poc van desplançant les revistes jurídiques tradicionals en paper.

Així ho reflexa l’article d’Ernesto Carratalà publicat a la revista Ausbanc, en el núm. 287 de maig de 2014 en la seva pàg. 96:

Segons aquest article, els grans despatxos d’advocats i altres col·lectius del sector jurídic com les associacions de jutges i magistrats, els notaris, els registradors i les facultats de dret de les universitats, fan servir aquesta eina cada cop més com una part  important per comunicar-se i també per a la captació de clients i seguidors.

Els blocs jurídics però, encara tenen poc seguiment.  Segons el comptador universal Alexa, que segons els experts en Internet, és el sistema més fiable d’audiència en la xarxa, el bloc amb més visites reb unes 70.000.  Es tracta de del bloc de Samuel Parra, fundador de E-privacitat, especialitzat en el dret a l’oblit, seguit pel bloc Del derecho y las normas   especialitzat en drets d’autor i propietat intel·lectual. Per últim se citen alguns blocs creats pel despatx Aradas, especialitzat en temes civils i laborals, per exemple, com calcular la quitança, tema que rep moltes consultes. Tenen també el que és considerat com el millor bloc jurídic ¿Hay Derecho? , bloc que tracta sobre l’actualitat jurídica i política.

This entry was posted on Dilluns, 2 Juny, 2014 at 10:35 and is filed under advocats, associacions, dret, Internet, legislació i jurisprudència, recursos electrònics, recursos per a la recerca, recursos web, xarxes socials. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Translate »