8a i última classe, 15 de novembre

Pràctica oral A/B,  Pots anar a comprar? Queden ous? Quants n’hi ha? Com vols el vi?

Primera aproximació als pronoms de complement directe

Saps que són els panellets? Quins plats típics de la cuina catalana coneixes? Quin és el plat típic de la teva ciutat o del teu país?  Parlem de Plats típics

Alguns plats típics de la cuina catalana. Descrivim plats i fem menús. Al restaurant de cuina catalana

Posem a prova el bàsic 2 amb un kahoot!

7a classe, 13 de novembre

Que has menjat avui per dinar? I per esmorzar? I ahir què vau menjar per sopar?

Quins són els teus gustos i preferències en menjar i beure? Què prefereixes el pa blanc o el pa integral? Què t’estimes més el vi o la cervesa? Parlem-ne!

Estructures per parlar dels aliments:  M’encanta el pa amb tomàquet!  + Vocabulari dels aliments (vocabulari en imatges).

Comprensió oral. Compra… Envasos i mesures (un paquet de galetes, una dotzena d’ous, un quilo de taronges, un pot de salsa de tomàquet…).

 

Alguns errors de l’activitat d’avaluació 2 (descripció del pis): visc en Cerdanyola, el armari, la entrada, entrant a mà dreta és el rebedor, els pis són antics, jo viu en un pis compartit…

Els quantitatius gens/res (activitat de pràctica gens_res).

********************************************************************************

Treball autònom

Activitat d’avaluació continuada 3

Expressió escrita. Explica un plat típic de la teva ciutat, del teu país, etc. Digues quin tipus de plat és, quins ingredients porta, com es prepara, quan es menja (o quan te’l menges tu 😉 i tot el que et sembli interessant d’explicar. Compte, l’activitat no és enviar una recepta!

Prepara la intervenció per fer-la a la propera classe. Envia-me-la també per correu electrònic a l’adreça estertur.sdl@gmail.com

 

També pots fer el bloc d’activitats 4 (activitats 1-9) del curs virtual Bàsic 2 UAB a l’aula mestra per repassar el vocabulari i les estructures per parlar del menjar.

La 6a classe, 6 de novembre

Comencem amb un busca algú per repassar estructures i vocabulari de la unitat 2, habitatges.

Com és casa teva? El meu pis té 3 habitacions, fa 80 m2, és assolellat, és més aviat fosc, és al barri de Sants…

El pis desendreçat. Aprenem les estructures per dir on és una cosa. Sabeu on són les meves ulleres? On és la meva tassa? 

Amb qui vius? Com són els teus companys de pis? Adjectius per descriure companys de pis (obert/tancat; normal/estrany; endreçat/desendreçat; simpàtic/antipàtic; silenciós/sorollós… 🙂

I comencem la tercera (i última) unitat del curs,  M’encanta el pa amb tomàquet! En aquesta unitat treballarem el vocabulari dels aliments, adjectius per descriure menjars, estructures per expressar gustos sobre plats i menjar, etc.

Vocabulari dels aliments (vocabulari en imatges). Quins són els 10 aliments imprescindibles de la teva cuina?

Alguns pòsters amb més vocabulari: verdures, fruitespeixos i marisc

Fem una activitat de classificació d’aliments segons si són verdures, carns i aus, lactis, peixos i marisc, cereals i llegums.

**********************************************************************

Activitat d’avaluació continuada 2

Escriu un text breu descrivint casa teva (de Catalunya o de la teva ciutat). Pots explicar si vius en un pis o en una casa, on és, què hi ha a prop i com és el barri, quantes habitacions té, com és la teva habitació. Explica també qui són i com són els teus companys de pis. Pots comentar l’espai de la casa que més t’agrada i per què.

Envia-me’l per correu electrònic a l’adreça estertur.sdl@gmail.com

5a classe, 30 d’octubre

Comencem llegint alguna de les nostres vides en 10 frases. Què és veritat i què és mentida?

I seguim amb una nova unitat,  Els habitatges. Parlarem de cases, pisos i companys de pisOn vius? Com és casa teva? A quin barri és? Està ben comunicat? Quantes habitacions té?

Comprensió oral. La casa de l’Èrika.

Vocabulari de la casa. Habitacions i mobles. La ciutat

Dibuixem el plànol del nostre pis. Practiquem les estructures per descriure pisos: entrant a la dreta hi ha la cuina, al final del passadís hi ha el lavabo, l’estudi és al costat del menjador…

Vocabulari en imatges dels habitatges: espais de casa, mobles i aparells. Làmina de la casa (làmina de la casa amb paraules).

El pis desendreçat. Aprenem les estructures per dir on és una cosa. Sabeu on són les meves ulleres? On és la meva tassa? 

Adjectius per descriure pisos i companys de pis (obert/tancat; normal/estrany; endreçat/desendreçat; simpàtic/antipàtic; silenciós/sorollós… 🙂

***************************************************************

Treball autònom (deures)

Feu el bloc d’activitats 2 (activitats 1-7) del curs virtual Bàsic 2 UAB a l’aula mestra per repassar el vocabulari de l’habitatge.

La castanyada

Què en saps de la La castanyada. Una festa tradicional catalana?

Resultat d'imatges de la castanyada

Pots aprendre’ns més coses mirant aquests vídeos:

Castanyada o Haloween. Un capítol de la sèrie d’humor Plats bruts

YouTube Preview Image

La castanyada a les escoles i altres informacions: infoK Castanyada

La castanyada una tradició amb història: passat i present a Barcelona

YouTube Preview Image

Una recepta de com fer panellets

YouTube Preview Image

I una altra més professional:

4a classe, 25 d’octubre

La meva vida en 10 frases. Què és veritat i què és mentida?

Joc.Endevina qui va fer què la setmana passada.

Quins són els verbs de la vida i les biografies?

Continuem treballant passats amb les biografies de Salvador Dalí i Marilyn Monroe. També ens inventem biografies de persones desconegudes.

Continuem treballant altres temps del passat (ahir vaig anar al cinema, aquest matí m’he llevat a les 8, quan era petit, m’agradava anar en bicicleta).

Expressió oral. la primera vegada

3a classe, 23 d’octubre

Continuem practicant el passat: Vas sortir dissabte? què vas fer diumenge al matí? I avui al matí, què has fet? Quin dia de la setmana passada vas anar a comprar? Per parelles trobem semblances i diferències entre les nostres rutines.

Gramàtica. Usos del verb anar: la diferència entre el present (verb anar + infinitiu) i el passat (verb anar auxiliar + infinitiu). Activitat de pràctica del verb anar_present i passat

Activitats. Comprensió oral (Coneixes aquests personatges? Escolta i completa la informació sobre les dates)

Quines creus que són les  dates clau de la humanitat? I les del teu país? I les de la teva vida?

Acabem amb una cançó en passat? En Bernat del grup Manel

YouTube Preview Image

La meva vida en 10 frases. Què és veritat i què és mentida?

 

***************************************************************************

Treball autònom (deures)

Activitat d’avaluació 1. La meva vida en 10 frases

Escriu 10 frases sobre 10 moments importants o significatius de la teva vida. Hi ha d’haver 6  frases que siguin veritat i  4 frases falses. Pots il·lustrar-ne alguna amb una foto.

La meva vida en 10 frases

2a classe, 18 d’octubre

Parlem de rutina. Expliquem la vida de famosos: què fa un dia de cada dia Sheldon Cooper? I Angela Merkel? I Kilian Jornet?

Avui comencem una unitat nova: els passatsBàsic2_unitat-1_La-meva-història). Què vas fer ahir? Quin dia vas néixer? On vas anar de vacances l’estiu passat?

Les dates: vaig néixer el 5 d’agost de 1971 

Activitat. El passat perifràstic. Comprensió lectora (En Giovanni i l’Elsa).

**********************************************************

Treball autònom. Deures

Feu el bloc d’activitats 1 (activitats 1-6) del curs virtual Bàsic 2 UAB a l’aula mestra. La primera vegada t’hauràs d’inscriure a l’aula mestra (no hi entris com a convidat).

1a classe, 16 d’octubre

En primer lloc, ens coneixem. Presentem-nos i posem en comú el que hem après al bàsic 1.

Comencem la primera classe del bàsic 2 repassant el present dels verbs de les accions quotidianes i les expressions temporals.

Fem algunes activitats de repàs del bàsic 1

Si ens queda una estona podem introduir un nou temps verbal: el passat perifràstic. O preferiu treballar una cançó?

Música per compartir