Autoavaluació

Arriba el final d’aquest blog… Ha sigut un llarg camí i he aprés més del que em podia imaginar. Mai havia treballat amb una plataforma com és aquesta i la veritat que ha sigut més fàcil del que em podia imaginar. Penso que treballar les TIC i les TAC a través d’una plataforma com aquesta és la millor manera per portar a la pràctica els coneixements apressos. A més t’ajuda a tenir una autonomia, buscant el resultat que desitges.

L’assignatura de Comunicació i interacció educativa arriba al final i crec que és una matèria essencial en qualsevol carrera que no ha de ser precisament d’educació. Aprens a més d’estar el dia dels nous recursos tecnològics per l’aprenentatge, què és el que hi ha darrere dels anuncis que veiem a la televisió, plans, angles, el so, els moviments, etc.

Espero que us sigui del tot útil i que apreneu molt amb la meva ajuda! Fins aviat!

Moltes gràcies.

Resultat d'imatges de adeu gif

Recurs multimèdia per a l’aprenentatge

Hola!!  Fa temps que no ens trobem per aquí, he estat ocupada amb molts exàmens, treballs i demés…

Avui us porto una entrada sobre un portal web que a través d’activitats interactives ajuda als nens i nenes a aprendre d’una forma més dinàmica.

La web de la qual us parlo és el JClic.

El JClic és un conjunt d’aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d’activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats…

Les activitats no s’acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d’activitats i una o més seqüències, que indiquen l’ordre en què s’han de mostrar.

Us deixo l’enllaç de la web perquè li pugueu donar una ullada: http://clic.xtec.cat/ca/index.htmmaxresdefault

Projecte sobre noves tecnologies

Tu, Jo i les Noves Tecnologies ( ELNA, fundació per a la diversitat  funcional).

 

La Fundació Elna duu a terme, des de fa quatre anys, un projecte inclusor per excel·lència que impulsa l’alfabetització digital i la comunicació en xarxa de les persones amb diversitat funcional intel·lectual (DFI) lleu i moderada.

Es propicia que qualsevol ciutadà independentment de l’edat, sexe, professió, posició social o cultural tingui l’oportunitat de relacionar-se de manera continuada i amb un objectiu comú amb un noi o noia amb diversitat funcional (DFI) lleu o moderada.

L’esforç d’un i l’altre per aprendre o ensenyar una tasca determinada els fa entrar en una complicitat que crea un vincle afectiu i de coneixença mútua. De fet, és així com les persones ens coneixem més enllà del que ens han explicat de l’altre o de la primera impressió: passant hores junts, convivint i havent de viure moments de més dificultat i d’altres d’alegria.

Amb aquest projecte pretenen:

  • Col·laborar i compartir l’educació cultural amb la resta de la ciutadania.
  • Aconseguir, amb l’ajut d’un professor per a cada participant, que la utilització de les noves tecnologies siguin útils per al dia a dia de les persones amb DFI.
  • Fer-los sentir que són partícips del seu entorn més proper.
  • Relacionar persones de la societat civil amb un noi o noia amb DFI lleu o moderada.

L’activitat informàtica que es porta a terme dins d’aquest projecte es realitza  en cases particulars o bé en  biblioteques públiques, centres cívics, a l’Institut Santiago Sobrequés i Montilivi  de Girona…  Cal dir que agraïm la col·laboració de  totes les persones i  institucions que fan possible que aquest projecte sigui una realitat.

Bé després d’haver-me llegit el projecte de la fundació, m’ha semblat molt adient, car moltes vegades a persones amb diversitat funcional se les exclou del continu avenç tecnològic en el qual ens trobem avui dia.

La fundació ajuda a les persones amb diversitat funcional lleu a utilitzar l’ordinador tant mecànicament com de forma virtual, ajudant-los a utilitzar-lo de forma personal com ara fer un perfil de Facebook, crear blogs per compartir interessos, entre d’altres. Prèviament a aquest pas els hi ensenyen a utilitzar eines per escriure, per detectar faltes d’ortografia, etc.

És per aquest motiu que em sembla un projecte del tot encertat, tant de forma ètica com la forma que tenen de portar-lo a terme.

“A través dels altres, ens convertim en nosaltres mateixos.”
Lev S. Vygotsky
Aquí teniu l’enllaç de la pàgina per si voleu saber més informació: http://www.fundacioelna.org/ca/v/noves-tecnologies

 

Guió del video sobre les emocions

Hola!! Us deixo l’entrada d’avui on veureu els guions que he utilitzat a l’hora del muntatge d’un vídeo que us penjaré pròximament!

El vídeo que realitzaré té a veure amb les emocions. Us faré una breu presentació del que són.

Guió literari

Bé amb aquest vídeo, vull apropar-vos una mica a les emocions, aquelles que dominen el nostre caràcter contínuament i què moltes vegades no podem controlar.

Guió tècnic

El vídeo durà 4 minuts, i per fer-ho he utilitzat imatges de les diferents emocions intentant posar fotos on es veuen els diferents aspectes audiovisuals tractats a classe i en aquest blog. A més d’utilitzar música, he fet una gravació en veu en off (com a narradora) on jo mateixa explico cada emoció. He utilitzat un vídeo final per concloure aquesta etapa informàtica i transmetre millor l’objectiu principal.

El programa utilitzat ha sigut el Movie Maker, és el que el meu ordinador ja portava instal·lat i és amb el que millor estic familiaritzada per poder fer una bona feina.

 

La funció del so al cinema: pel·lícules de por.

Hola bonics i boniques!! Ja estem aquí de nou. Avui us deixo una entrada sobre la importància del so al cinema, concretament a les pel·lícules de por.

El vídeo seleccionat és del programa “30 minuts” que donen a TV3. Espero que us resulti del tot enriquidor com a mi!!

El reportatge “El so de la por” explora la importància del so i la música a les pel·lícules de cinema fantàstic i de terror, a través de les explicacions, anècdotes i comentaris de prestigiosos professionals. Quines melodies inquietants han acompanyat molts dels títols clàssics del gènere? Com juguen els experts amb recursos com el ritme, el silenci o la repetició? Quines “modes” han marcat l’ús de determinats efectes o composicions? Cap a on apunta el futur de les bandes sonores de terror?

El so de la por

Anàlisi de l’il·luminació i el color de la seqüència d’una pel·lícula

Hola de nou!! Com esteu?? Espero i desitjo que bé.

En aquesta entrada tractarem el tema de la llum i el color. He escollit el tràiler de la pel·lícula “LA, LA, LAND”, perquè és un bon exemple per poder analitzar aquests aspectes de forma clara.

Com vaig fer en l’anàlisi de l’anunci (us deixo l’enllaç per si voleu donar-li una ullada:

http://blogs.uab.cat/ashleyortiz/2017/01/23/analisi-de-plans-angles-i-moviment-dun-anunci/)

Dividirem l’anàlisi en dues parts: la llum per una banda i el color per l’altre.

La llum és aquella que permet la creació de cinema. Aquesta és una necessitat fonamental, ja que cal que els objectes estiguin ben il·luminats per a poder enregistrar les seves imatges, però endemés emprèn un paper significant en la interpretació d’allò que veiem. Una mateixa escena il·luminada de forma diferent pot transformar completament el missatge que rep l’espectador.

Trobem diferents tipus de llum: Suau, dura, freda, càlida, natural, artificial.

Comencem veient la figura de la protagonista on observem clarament una llum artificial, però que a la mateixa vegada és suau.

Seguidament en el camí on es veu la noia caminant, és una escena basada en ombres que ens denota

Tornem a observar una llum suau quan el noi està tocant el piano.

Realment és un tràiler on predominen les llums suaus, naturals, però en el minut 1.51 observem la llum dura, ja que fa contrast amb les ombres.

Ara passem al color. És una eina bàsica per a transmetre determinades sensacions a l’espectador.

Podem classificar els colors en freds i càlids. Els freds són aquells derivats del blau, ens proporcionen relaxació, els càlids per contra són els vermells i derivats es relacionen amb la vitalitat, la passió o la fúria.

Durant el tràiler veiem els personatges vestits els dos de tons blaus i per tant ens evoquen a la relaxació, la confiança. Segons l’escena i el moment veiem com varia la tonalitat de la roba d’ella segons l’emoció que ens vol transmetre.

Aquí us deixo un enllaç que de ben segur us ajudarà a entendre-ho millor!

https://www.youtube.com/watch?v=xPS-mlcOV4Y

Anàlisi de plans, angles i moviment d’un anunci

IKEA- La otra carta

Hola a tots i totes!! Avui us porto l’anàlisi d’un anunci perquè veieu tot el profit que se li pot treure a la cinematografia.

L’anunci que he triat ha sigut el que IKEA va presentar al nadal del 2015, ja que em sembla que és molt emotiu i que encara que sigui d’una gran empresa mostra una realitat que es viu des de fa anys.

A l’hora d’analitzar l’anunci ens centrarem en tres aspectes:

  • Els plans: són una sèrie de fotogrames durant un període concret de temps.
  • Els angles: posició de la càmera fotogràfica o de cine.
  • Els moviments: ens mostren el recorregut que fa la càmera a través de l’escena.

Per fer-ho d’una forma més ordenada ho faré en tres paràgrafs corresponents als aspectes a analitzar: plans, angles i moviments.

Bé doncs comencem.

Comença amb un pla general, ja que ens situa on és dura a terme l’anunci, és de caràcter més ample. Segueix amb un pla detall, aquell que se centra en un element en concret i continua amb un pla mitjà, aquest se situa de cos cap amunt. Trobem un pla detall quan es veu com escriuen les cartes. Als pares estan enfocats també amb un pla mitjà. És un anunci on trobem gairebé tots els plànols, i estan enfocats d’una forma molt correcta. Un detall és que comença i acaba amb plans generals.

Bé en el cas dels angles, en aquest anunci trobem el zenital, aquell gravat frontalment i el picat, que és el que es grava per sobre del personatge. Exemples són, només començar trobem angle zenital. En dos moments en concret tenim l’angle picat, just quan un nen agafa el retolador per escriure la carta als pares, minut 0:39 i després al minut 02:00 torna a aparèixer.

Per últim tenim els moviments. Comença amb la càmera fixa en una mateixa posició i a continuació fa un moviment òptic, el zoom. Tenim un moviment panoràmic, on la càmera es mou de forma horitzontal. Tràveling lateral, quan els nens escriuen la carta als reis. És un anunci on predomina el moviment panoràmic. Ja que la càmera està en un punt fixe.

El puzzle de la vida

puzzle-pieces-525x346

Hola de nou!! Avui us porto una entrada una mica més personal, però també amb una part d’anàlisi de la matèria que tractem en el blog! Espero que us agradi!!

“La vida és reconèixer que no sempre aconseguirem unir totes les peces d’un puzle sense equivocar-nos”.

Al llarg de la vida ens equivoquem amb freqüència i de fet, molts d’aquests errors ens ajuden a créixer i a saber que és el que volem o bé on volem arribar. M’ha costat temps arribar a aquesta reflexió, però finalment he pogut arribar.

Quan vaig començar la universitat estava molt il·lusionada, però a mesura que passaven les classes, veia com els meus companys més propers tenien la sensació d’estar on devien estar i jo en canvi no em sentia així, aleshores va ser quan vaig comprendre que la Pedagogia no és la professió a la qual jo em vull dedicar. Ja sé que els estudis que imparteixen ara són gairebé tots compartits amb altres branques de l’educació, però en moltes ocasions ja es fa una petita distinció entre pedagogs/es (com és normal) i d’altres professionals de l’educació, a més de totes les funcions que ens han explicat que realitzen els pedagogs/es.

Com en aquest blog parlem sobretot de la comunicació a través de les imatges i vídeo, us faré l’anàlisi d’aquesta imatge, a més del moviment que jo li donaria perquè representes encara millor el meu estat actual.

Aquesta imatge del puzle, representa un pla detall, ja que focalitza l’atenció de l’espectador en les dues peces de puzle i el focus de llum. A més l’angle que observem en la imatge és l’angle zenital, aquell que s’enfoca des de la part frontal.

La imatge com a tal no té moviment, però si jo li haig de donar un moviment, seria el moviment òptic del zoom, tant allunyar com apropar, car que de vegades ens podem sentir més lluny o més a prop de nosaltres com a persona i de les emocions que transmetem als altres.

 

Creació de la wiki

Hola!! Com esteu? Avui en aquesta entrada us explicaré què és i com poder fer una wiki de les que crea Google, és molt fàcil i de molta utilitat.

La wiki és un lloc web on es pot editar,  modificar i esborrar continguts. Permet la interacció amb altres persones que tinguin també una wiki o un compte Google. És molt semblant a l’espai blog, però és més senzill.

Bé per poder crear una wiki ens hem de dirigir al nostre cercador i teclejar el següent: https://sites.google.com/?hl=ca.

És important en aquest pas tenir un compte de Google.

Un cop estem dins de la pàgina principal de Google a la barra esquerra veureu una etiqueta que posa CREAR. Aquí ens sortirà crear en la versió antiga o nova, en el meu cas ho he fet en l’antiga què és com ens va manar la professora.

Ara farà elegir el tema, si és que volem algun aspecte en concret, haurem d’escollir un nom per la wiki i per últim l’URL, és a dir, el nom que volem posar perquè les persones trobin la nostra wiki. Aquest pas si volem, es pot deixar el mateix nom de la wiki o un altre diferent. Un cop hem fet tot això, tornem a donar a crear sitio que ara es troba a la barra d’adalt.

Ara ja tenim la nostra wiki creada, però està tota en blanc, per editar-la i afegir apartats haurem d’utilitzar les eines de modificar el disseny del lloc i gestionar el lloc, aquestes es troben a la part superior dreta de la wiki dins d’un engranatge.

Us deixo la meva wiki perquè li doneu una ullada:

Wiki Ashley