M33. Aprenents no alfabetitzats

Durant tres o quatre mesos vaig fer de voluntària en unes classes d’alfabetització per a adults. No havia pensat mai que seria una tasca tan difícil! L’objectiu d’aquelles aules era ensenyar a escriure. Pensava que amb el postgrau trobaria eines per tal d’aportar eines noves a l’aula, tanmateix he topat amb el fet que l’acolliment lingüístic no contempla aquest fet, és a dir, les seves competències no són les d’ensenyar a escriure, sinó d’ensenyar la llengua; si no sap escriure, l’aprendrà de manera oral.

Les competències d’ensenyar a escriure recauen en l’àmbit de benestar social. El Consorci de Normalització per la Llengua admet persones que ja estan alfabetitzades, encara que sigui en un altre alfabet. Així doncs, en aquest primer curs Elemental trobem que hi ha persones que no saben escriure de dreta a esquerra, o bé que no saben com escriure en l’alfabet llatí, per aquest motiu s’han d’adaptar les classes, i com hem dit, realitzar-les, bàsicament, oralment.

Per aquest motiu va sorgir el Xerrameca, una sèrie de fitxes per a l’alumnat i per als professors per tal de poder fer unitats didàctiques sense haver d’escriure. En el mòdul 33 ens han proposat realitzar tres d’aquestes fitxes, una proposta d’activitats per a alumnes no alfabetitzats. A continuació us deixo les meves:

Una cita. Fitxes alumnat i professorat

2 pensaments a “M33. Aprenents no alfabetitzats

1. Arian,

Fantàstic, les has experimentat? Estaria bé que expliquessis quin resultat t’han donat, què ha anat bé i què cal millorar…
    Una recomanació, com a mínim fes-hi un peu de pàgina amb el teu nom.
    Una abraçada,

2. Hola Carme!

De moment no les he experimentat ja que no he tingut l’espai per fer-ho, però si en algun moment tinc la oportunitat de dur-ho a terme, ja pensaré en la valoració.

Gràcies pel comentari!

L'adreça electrònica no es publicarà.