Reflxions M51: Programació i avaluació del CLE amb Carme Bové

Aquests últims dies hem realitzat 3 sessions amb la Carme Bové. El primer dia, només començar, ens va passar un vídeo, la Nina de Miraguano. Sentint la música i escoltant la lletra del poema, sens dubte  va aconseguir el que posteriorment ens explicaria, una de les tècniques de motivació per tal que l’aprenentatge sigui el menys costós possible. Amb la música els sentits s’activen i ja estan disponibles per rebre qualsevol lliçó de llengua.

Ens havia de parlar de programació i avaluació, però ho va amenitzar amb una reflexió comunitària del que havíem fet fins aleshores, una relació de conceptes:

Què he de tenir en compte

També vam reflexionar sobre les tasques, el treball cooperatiu, la importància de les xarxes, de compartir el saber… En definitiva, estem en un moment en què l’aprenentatge és doble; per una banda estem veient com és el món de l’aprenentatge, quina és la millor metodologia, quins recursos podem utilitzar, la importància de la motivació… i per altra banda, aquest món 2.0 que és inabastable. Des del principi del postgrau i amb la presència de diferents professors amb el cap posat dins d’aquest mar de xarxes socials, he decidit tirar-me a la piscina i fer una petita pinzellada d’aquest mòdul amb una nova eina, l’ExamTime. Així doncs, a continuació podreu veure què n’he tret -en algun concepte hi ha una anotació que cal desplegar per veure el comentari-:

Reflexions

Per anar acabant, volia destacar un parell de conceptes, el d’avaluació, un tema que mai no havia reflexionat massa, i el fet que sigui individual o cooperatiu (autoavaluació o coavaluació) penso que és molt positiu ja que passes “el poder” a l’alumne mateix, i per tant, no cal que enganyi a ningú, pot veure clarament quin és el seu procés.  Com també el tema de l’aula, del clima. Crear un clima tranquil i proper entre alumnes i professors com a iguals penso que és molt bàsic i fàcil de dur a terme, en les possiblitats de cada cas, és clar!

Per acabar, doncs, afegeixo el núvol de paraules que ens va demanar la Carme, una altra eina de la xarxa:

Dibujo

2 pensaments a “Reflxions M51: Programació i avaluació del CLE amb Carme Bové

1. Arian, m’ha agradat molt i m’ha fet molta gràcia que fessis servir l’Exam Time per fer aquesta reflexió. Crec que un dels avantatges d’aquestes eines és que són clares i visuals, per tant, ajuden a organitzar les idees i fan que els altres les puguin entendre de seguida 🙂

2. Fantàstica reflexió a l’apunt i al mapa mental que has fet… Molt encertat posar comentaris a cada node, han fet que el mapa sigui “per se” un procés reflexiu. A més, hi has aportat enllaços, dades… Molt bona feina! 🙂
    El teu núvol de paraules és contundent, les paraules clau que destaques són APRENENTATGE en majúscules i reflexionar, experiències, avaluació, motivació… Idees que hem anat comentant aquests tres dies.
    Ha estat un plaer compartir aquestes hores amb vosaltres, treballant, conversant i escoltant música en un ambient acollidor, l’aula. Gràcies, Arian!

L'adreça electrònica no es publicarà.