Autoavaluació

Doncs aquí estem, realitzant l’última entrada del Blog d’Ariadna, un blog ple d’aprenentatges i nous coneixements de les noves tecnologies, davant d’una societat que no pot viure sense aquestes.

Aquesta assignatura m’ha donat la possibilitat de treballar d’una manera molt més autònoma a la qual no estic acostumada. He après sobre temes de creació audiovisual, que no coneixia, però m’he adonat de la importància que tenen.

Una de les preguntes que m’he formulat ha estat, quin ha de ser l’ús de les noves tecnologies per infants? Considero que l’ús ha de ser l’adequat però que en qualsevol cas, és necessari que interactuïn activament en el procés d’aprenentatge.

Aquesta assignatura m’ha ofert una cara més visual de la quantitat de noves tecnologies que tenim a l’abast però que desconeixem, m’ha permès reflexionar sobre com treure la meva màxima creativitat, de manera que els infants vegin el resultat d’allò que estan fent i aprenguin.

Al llarg de les classes el treball autònom m’ha generat força desconfiança, ja que no sabia si anava pel bon camí o no, a causa que normalment aquesta metodologia no l’empernem.

El treball grupal m’ha generat més confiança, ja que els dubtes individuals els podia compartir, per tant, era més senzill i ràpid l’aprenentatge. Però sí he de dir, que l’aplicació és força abstracte i molt complicada de fer servir.

Un dels punts dèbils que m’agradaria explicar és el de l’autogestió. Com que a l’hora de realitzar les tasques no hi havia una data fixa, ho he anat allargant fins a últim moment, crec que hauria de millorar en aquest aspecte, tot i que a classe sempre he aprofitat els temps lliures per realitzar-les.

Fins aquí el meu Blog,

Moltes gràcies.

Bee-bot, Blue-bot i Pro-bot

Després de l’experiència realitzada a classe amb la professora Alejandra Bosco, i els “robotets” tecnològics que hem utilitzat m’agradaria explicar-vos un exemple que podríem realitzar amb infants d’entre 3 i 7 anys.

Resultado de imagen de bee bot

 

Necessitem unes catifes les quals poden tenir uns dibuixos de carreteres o camins, tot i que dependrà del que vulguem realitzar amb els nens a l’aula.

L’objectiu principal és que els infants tinguin una primera impressió amb la robòtica i per tant amb les noves tecnologies, des d’un punt de vista més didàctic i divertit. Aquesta idea és molt interessant perquè els nens aprenen molt ja que també poden tocar els robots i no seria el mateix si no els tenim físicament.

Un cop els haguem presentat els robots podem decidir no explicar-lis res i que l’activitat sigui totalment lliure per tal de que puguin descobrir per ells mateixos les possibilitats de la tecnologia, o bé si són molt petits podem estar amb ells ajudant-los i ensenyant-los com es realitza.

FAST AND FURIOUS 7

Per començar us explicaré una miqueta de que tracta la pel·lícula:

Fast and Furious les protagonitzen Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodríguez, entre d’altres. Són una sèrie de pel·lícules basades en acció, carreres i cotxes. L’escena a la qual m’agradaria fer referència és la última de la 7ena de les pel·lícules, on el grup d’amics que s’ha dedicat a recuperar el “ojo de dios” un aparell que serveix per veure totes les càmeres i dispositius de tot el món alhora, i a la seva creadora que havien estat segrestades per uns terroristes, es reuneixen tots a la platja, on decideixen que Paul Walker es retirarà del món de l’acció perquè tindrà un segon fill, i a més a més, perquè a la vida real ha mort.

Doncs per analitzar l’escena em centraré en la il·luminació i el so, que són uns

dels principals components i més importants per realitzar una pel·lícula. Per tant en aquesta última escena, podem veure que es tracta d’una il·luminació tènue i suau on predominen els colors càlids que transmet als espectadors una sensació d’acomiadament.

El que vol fer veure el director es que es tracta d’una escena trista, però nostàlgica, ja que amb la companyia de la música, et fa recordar tots els moments macos que han trascendit durant la pel·lícula, i si ets seguidor de la saga, durant la saga, i per últim fa una recopilació d’escenes de tota la saga per recordar a aquest actor, Paul Walker i per dedicar-li aquesta pel·lícula.

 

Anunci seat ibiza 2017

L’anunci que analitzaré és el del nou cotxe Seat Ibiza, i per tant es tracta d’un anunci d’un cotxe el qual és una mica diferent als altres perquè l’anunci està composat com si el cotxe fos una persona més i estigués ballant.

Ens trobem amb diferents angles al llarg de tot l’anunci i entre ells predomina l’angle normal, que fa referència a quan la càmera es troba en paral·lel amb el sol. També es barreja amb l’angle picat i contrapicat, ja que en certes ocasions l’anunci dóna importància al personatge que està realitzant l’escena però sense oblidar-se del fons i del que l’envolta. Podem veure també que en alguna part la càmera es troba per sobre i per tant l’efecte és perpendicular al terra.

Alguns dels angles que podem trobar a faltar, són el nadir ( ja que és un angle que s’utilitza per veure al personatge des d’un punt maligne, perquè es col·loca la càmera sota el personatge) o l’angle zenital (no veiem cap escena la qual el cotxe es vegi per sobre, des d’amunt).

Un altre punt a analitzar són els plans empresos per la realització de l’anunci, on ens trobem què destaca sobretot el pla general ja que enfoca al cos complet del personatge, el pla detall o primeríssim primer pla ja que en certes ocasions es mostren rostres en concret i algunes parts del cotxe, escenes que ens trobem durant l’inici de l’anunci, després ja es centren més en el pla general o inclús alguna escena ens ensenyen el pla mitjà, que es fins la cintura del personatge.

Per acabar considero important mencionar els tipus de moviments que formen l’anunci i en general puc dir que predomina el moviment panoràmic, ja que la càmera es mou sobre el seu propi eix, sobretot d’una manera horitzontal.

Aquí us deixo l’anunci perquè pugueu jutjar vosaltres mateixos:

Usos educatius – WEB 2.0

Podem veure que la web 2.0 s’utilitza en tots els sectors, i també dins l’àmbit educatiu, cada vegada més. I aquí és on entra el paper de les TIC a les escoles, que també es cada vegada més important ja que juga un paper pedagògic fonamental.

Com ja he esmentat, les noves tecnologies juguen un paper fonamental a les escoles, i moltes de les avantatges que trobem són l’autonomia que proporciona als alumnes, la motivació i per tant la participació que provoca, els valors com la cooperació i el respecte, també s’involucra molt més al professorat ja que permet establir un feedback i per tant una connexió més individual o grupal, depenent de la situació de cada moment; permet també als alumnes adquirir competències relacionades amb la comunicació, la col·laboració, la investigació, la creativitat, etc.

D’altra banda trobem capacitats com el pensament crític, ja que no totes les fonts d’informació són cent per cent fiables i la gestió del propi pensament, també forma part del benefici que ens aporta la web 2.0 en l’àmbit educatiu.

M’agradaria esmentar que durant l’assignatura i en paral·lel formarem una wiki en grup, les components són: Paola López Berenguer, Lorena López Palomares, Aida Ruiz Palacio i jo mateixa; per tant us adjunto l’URL perquè la pogueu visitar:

Web 2.0

La web 2.0 és l’equivalent a la web social, un concepte molt important en l’actualitat  i sobretot en la vida de la societat, ja que tot el que ens envolta està relacionat. Podríem definir-la com un mètode de comunicació on poderm compartir una sèrie de documents i audiovisuals que volem mostrar a la societat.

Es va crear l’any 2003 i des de llavors ha sigut un avanç, ja que ens permet realitzar múltiples tasques en grup, per exemple treballs en grup,

Personalment jo utilitzo diàriament aquestes plataformes webs a través de les xarxes socials com facebook, instagram, wikipèdia, google, entre d’altres, ja és per compartir documents, fotografies  o informació amb els meus amics i familiars com per recercar informació per la universitat o buscar notícies de l’actualitat.

Per tant considero que és molt important saber fer un bon ús de les noves tecnologies, ja que avui en dia és una eina imprescindible per a totes les persones tot i que hem d’anar sempre molt en compte perquè que pot portar conflictes o addiccions.