Autoavaluació

Bé, per tancar aquesta última entrada, la dedicaré a la part de reflexió com a conclusió del que he après al llarg de l’assignatura TAC.

Al començament de l’assignatura va ser una mica caos, ja que ens presentaven una eina que era nova per nosaltres i no coneixíem per res, era una nova tecnologia que no la teníem per mà, cosa que ens va estranyar a la gran majoria i per això, la resposta va ser negativa.

De mica en mica que ha anat avançant, en general, penso que ha estat una gran oportunitat per posar en pràctica la meva creativitat a un tema generalment nou i atractiu, cosa que m’ha generat més motivació, ja que mai havia tingut la possibilitat de crear i fer-ne ús en primera persona, tot i que si de manera indirecta al llarg del Grau Superior d’Educació Infantil.

Gràcies a les petites introduccions teòriques de la professora i a través de la investigació i l’anàlisi que he realitzat individualment, com la producció d’entrades, la creació d’un vídeo, analitzar els diferents aspectes dins d’un vídeo que reforcen molt positivament la imatge encara que no ens n’adonem, etc.

La realització d’aquest bloc, m’ha creat una altra perspectiva de la tecnologia, de la web 2.0 i de la possibilitat de comunicació entre les persones. També com a futurs pedagogs i educadors, crec que és molt important mantenir-se sempre en l’actualitat d’aquestes eines, ja que com sabem aporten una millora a l’educació constantment, sempre realitzant un correcte ús.

Penso també que tot ha estat possible, ja que sempre hem tingut un fil conductor que ens guiava i per la professora que ens ha ajudat a la realització, ja que si no no hagués estat possible.

El que hi he trobat més dificultat ha estat a la realització de la wiki per analitzar una pel·lícula, al començament tot el grup anàvem bastant perdudes i no sabíem per on començar, ja que mai havíem realitzat un d’igual. Però de mica en mica hem anat filant prim i hem aconseguit el nostre objectiu, també he de dir que m’ha generat molt més temps del que m’esperava, ja que no és tan fàcil de fer servir si no ho tens per mà.

 

Moltes gràcies per un nou aprenentatge!

Aida.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Envia un comentari

Educació a partir de la tecnologia

L’ús de la robòtica per l’educació és un tema present a la nostra societat. Podem parlar dels nous robots, una tecnologia que pot incloure les matemàtiques, i les arts plàstiques. Està destinat al públic infantil, ja que la seva programació es molt senzilla destinada a ells.

A classe hem pogut observar tres tipus de robots anomenats Bee-Bot, Blue-Bot i Pro-Bot classificats de la següent manera:

  • Bee-Bot, fàcil de programar per nens de 3 a 7 anys.
  • Blue-Bot, el qual té Bluetooth incorporat programar de diferents maneres per nens i nenes de 5 a 11 anys.
  • Pro-Bot, recupera el llenguatge LOGO més pur.

Aquests tres robots es poden programar de diferents maneres i per diferents franges d’edat, a través dels botons que incorpora el robot, de les fitxes, per tauletes o per Bluetooth podem aprendre a controlar la marxa cap endavant, endarrere, girar a 90º, posar-lo en pausa i parar-lo. L’objectiu d’aquest projecte és que els infants que l’utilitzin siguin capaços de programar seguint uns passos adaptats a les seves edats. També podem trobar un teclat que funciona per els tres robots, anomenat TacTile on podem col·locar diferents fitxes, on estan indicades les funcions que pot realitzar el robot, i programar al robot com volem que faci la seva marxa.

L’activitat que m’agradaria realitzar podria ser per a infants de 2-3 anys explicar les línies verticals, horitzontals, els cercles i passar d’una línia vertical a una línia horitzontal i al revés.
Per explicar-ho podríem utilitzar coses reals amb aquestes formes com edificis alts, mobles, carreteres, el mar, etc. Les educadores crearien aquests materials amb cartolines on col·locarem més endavant als robots.

Els materials que necessitem són cartolines, tisores, plastificadora i colors, retoladors o impressora a color.

Imatges:

1.Bee-Bot

2.Blue-Bot

3.Pro-Bot

 

Materials per l’activitat:

 

Les activitats, els materials i la manera d’explicar podria variar segons la metodologia que volem emprar.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Envia un comentari

La meva producció

    Aqui us mostro un petit video realitzat a partir d’imatges del meu dia a dia, on treballo i on practico el meu esport, per això l’he titulat com a “Professió i passió”.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Envia un comentari

Anàlisi de l’escena de la pel·lícula “El Caballero Oscuro”

Pel·lícula El Caballero Oscuro

La escena tracta a una sala d’una comissaria podríem deduir, on podem veure a un acusat i a un policia interrogant-lo.

Podem definir la llum com a dura, ja que fa que hi hagi molts contrastos entre els diferents personatges, ens dóna una imatge seriosa i tensa. La intensitat és suau i trobem dues direccions, una on l’acusat rep la llum a contrapicat, és a dir, des de sota i el policia que l’interroga rep la llum lateralment per donar-li ombra a l’altre part de la cara, respecte la llum de la sala sembla que ens vulgui ensenyar que la llum ve des de darrera però en realitat només enfoca al que està passant principalment, és a dir, als personatges. El color utilitza uns tons foscos per donar-li suspens a l’escena.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Envia un comentari

La meva Wiki

Aqui us mostro l’enllaç que us dirigirà a la meva wiki personal on parlaré sobre els axiomes de comunicació i els tipus que hi ha:

https://sites.google.com/site/aidaruizcie2/

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

Anàlisis d’un anunci

Abans de començar a analitzar l’anunci escollit, m’agradaria investigar una mica més els tipus d’angles d’enquadrament, els plans que hi ha i els moviments que pot fer una càmera durant la gravació.

Els tipus d’angles d’enquadrament:

Normal, és l’angle de la càmera on es troba paral·lela amb el sol, i es fa a partir de l’altura dels ulls.
Picat, la càmera la trobem a sobre del personatge, dóna importància al protagonista ja que redueix tot el que hi hagi al fons.
Contrapicat, la càmera està situada per sobre dels personatges, i fan que la figura és vegi de manera més maligne.
Zenital, la càmera està per sobre del personatge de forma perpendicular al terra.
Càmera cap a un costat, ensenya a l’espectador el malestar o els sentiments que té la protagonista de l’escena.
Nadir, la càmera es col·loca per sota de la persona per complementar-la, produeix un efecte ,és exagerat

Els plans:

Pla general: és aquell pla en què veiem la figura humana sencera i també l’escenari on es desenvolupa l’acció. Depenent de com sigui l’escenari, la figura humana apareixerà en proporció més gran o més petita.
Pla americà: apareix la figura humana aproximadament des dels genolls.
Pla mig: apareix la figura humana aproximadament de cintura cap amunt.
Primer pla: només hi apareix el rostre humà. S’acostuma a utilitzar per captar al màxim les expressions facials. Possiblement és el pla més expressiu. En els discursos televisats, per exemple, s’utilitza en moments en què es vol donar una forta càrrega emocional al que està dient la persona que parla.
Pla detall: es fa servir per captar un detall de l’escena, o bé del personatge o bé de l’escenari. Un pla detall recurrent és, per exemple, un pla dels ulls d’un personatge. També s’utilitza barrejat amb la càmera subjectiva per explicar a l’espectador en quin detall es fixa un personatge.

Els moviments de la càmera:

– La panoràmica és el gir de la càmera sobre el seu propi eix. Pot ser horitzontal, vertical o oblic. Generalment la panoràmica es fa servir per descriure un escenari o bé per relacionar elements de la mateixa escena però que no apareixen al mateix quadre.
-El tràvelingés un moviment que desplaça la càmera d’un lloc a un altre, normalment sobre uns rails. Segons els moviments distingim entre tràveling lateral o frontal. Pot haver  tràveling lateral quan la càmera va movent-se lateralment, normalment  seguint -des del costat- el moviment d’un personatge, tràveling frontal és quan la càmera es mou cap endavant o enrere: o bé seguint un personatge que es mou o bé apropant-s’hi o allunyant-se’n o tràveling circular és aquell en què la càmera gira en cercle al voltant del personatge.
-El moviment lliure és quan la càmera es mou sense seguir un ordre concret. Pot ser amb grua o sense grua (quan porta la càmera una persona a sobre).

 

L’anunci que he escollit comença amb un moviment de la càmera panoràmica però seguidament passa al tràveling frontal. Al llarg de la gravació podem dir que el moviment de la càmera que predomina és el moviment lliure.
Sobre els plans que apareixen podem dir que en alguna ocasió és el primer pla i el que més predomina seria el pla general.
I per últim, els angles d’enquadrament que predominen són el nadir i el normal.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Envia un comentari

Usos educatius de la web 2.0

   

Quins usos hi ha actualment?

Bé com tots sabem, els usos de la web 2.0 cada vegada són més freqüents i influenciables per a la societat, i més enriquidors, si són ven utilitzades, per a l’educació.

Gràcies a que els serveis que proporciona són de fàcil accés, ús, és pot distribuir i compartir ràpidament dels docents als estudiants i al contrari. Sempre que vagi acompanyada d’una correcte ensenyança externa de les TIC a través d’una bona metodologia, ja que sinó no funcionaria la innovació si després no s’utilitzen de manera adequada o directament no són utilitzades.

A través d’aquests recursos didàctics i materials (TIC),  és poden fer plantejaments innovadors amb els mateixos principis o realitzar canvis als principis i a la metodologia. 

Avui dia, la web 2.0, és una web utilitzada per la majoria de la població, tant en mitjans de comunicació com per ús docent. Per tant, ens centrarem en els usos pedagògics i educatius.

  • Facilita la relació amb els altres a través de diferents activitats, com d’aprenentatge, d’avaluació i també de creació.
  • Gràcies a la facilitat d’estar connectats entre usuaris, facilita la comunicació individual o grupal, ja que poden compartir comentaris mútuament.
  • Les fonts d’informació faciliten que l’aprenentatge sigui cada vegada més autònom, més participatiu i amb més motivació per l’alumne.

Com a conclusió podria dir que sempre s’ha de mirar més enllà del que hi hagi escrit a qualsevol web, ja que hem de ser crítics i no fiar-nos de tota la informació publicada i això ens ho hauria d’ensenyar la institució educativa.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Envia un comentari

Què és la web 2.0?

La web 2.0 la podríem definir com a una nova era de la tecnologia i la segona generació de la història de la web, utilitzada actualment per tot.

També anomenada Web Social, la funció principal és que podem tenir a l’abast tot tipus d’informació pràcticament a l’instant, ja sigui per comunicar, per compartir i per ampliar el nostre coneixement. Va ser creada al 2003 i va sorgir per el canvi i el desenvolupament de la societat en relació amb les tecnologies.

És utilitzada per usuaris actius que comparteixen contingut a aquesta xarxa social per tal de crear i veure altres creacions d’altres usuaris de la societat, ja que informen, comuniquen i generen coneixements.

Hem de tenir en compte, que el seu ús ha de ser moderat i conscient, ja que cada cop són més utilitzades per l’oci i normalment no es fa  l’ús adequat.

Hem d’aprendre a ser crítics, ja que tota la informació és molt abundant i no ens podem fiar de tot el que ens presentin, hem de distingir la informació vàlida i la que no ho és. Això és degut a què qualsevol usuari pot introduir dades sense tenir el suficient coneixement per fer-ho.

Per tant, considero que aquesta capacitat de crítica hauria de ser adquirida durant el període de maduresa.

Com a ús personal podria esmentar que és moderat, ja que no sóc una persona que depèn de les noves tecnologies, tot i que si que m’agrada utilitzar-les en el meu temps d’oci i durant el meu aprenentatge per cercar informació.

Les xarxes més utilitzades són les de cerca d’informació com Google i les socials com Facebook, Instagram i Twitter.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Envia un comentari

Hola, món!

Welcome to Blogs.uab.cat. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!

Publicat dins de General | 1 comentari