Steve Jobs

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6zlHAiddNUY[/youtube]

1.-“No ho posis al bloc, ja està molt vist i molt gastat. A més, aquests dies tothom en parla. No toca temes jurídics. Això ja sembla el Pep Guardiola de la humanitat. És massa americà…”

2.-“D’acord, però aquí hem tractat sovint qüestions universitàries i la conferència entra de ple en la qüestió educativa. A més, com hem dit en altres ocasions, la nostra relació amb el Dret  ja no és la mateixa després d’aquesta generació de creadors informàtics.”

I, en definitiva, com ens recordava fa poc el mestre Eduardo Rojo, citant a Jaurés, “un no ensenya el que vol; fins i tot diria que un no ensenya el que sap o el que creu saber: només s’ensenya i es pot ensenyar el que un és”.

3.-La més recent legislació educativa –especialment, a primària i secundària- intenta recuperar les idees que s’atribueixen normalment al prestigi de la vella escola: autoritat i esforç. Destaca en aquest terreny, per exemple, la reflexió iniciada pel gabinet Sarkozy a França. És un moviment saludable després de les lloances excessives a l’espontaneïtat i a la “participació”.

No obstant, no ens enganyem: si en el procés educatiu no neix la passió,les nostres passes seran curtes. L’alumne enamorat de la matèria és la base de l’aprenentatge (encara que haurà de treballar de valent, és clar).

En conclusió, us deixo aquí el famós discurs d’Steve Jobs a Stanford. Per cert, pels aficionats a la retòrica i a l’oratòria, observeu que, amb materials molt senzills i en un discurs molt breu, es pot confegir una peça que ja té la categoria de clàssica.

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada ha esta publicada en Universitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *