Universitat pública i recuperació econòmica.

1.-Xavier Sala i Martín. Entrevista a “Versió RAC1”

Només cal que escolteu els primers deu minuts.

0524 17h (Dimarts 24-05-11) Economia (versio )

2.-Bé, les coses no són tan simples. En primer lloc, perquè no és el mateix fitxar a Alves (que esperem que tingui molta sort demà) que seleccionar un doctor que ha de decidir si els seus alumnes estan en condicions de fer una operació quirúrgica. En segon lloc, és evident que la universitat actual és la millor de la història d’Espanya (qualsevol comparació en matèria d’investigació, d’absentisme dels professors o de ratio numèrica de les classes és clarament favorable al tan denostat present).

3.-El problema, al meu entendre, és que la universitat ajunta una funció d’atorgament de títols (que reclama imparcialitat, independència i avorrits funcionaris) amb una activitat administrativa tècnica (la impartició de docència) que hauria de  flexibilitzar-se més. En la situació actual, calen diversos canvis si volem que la institució sigui una palanca de canvi i rellançament econòmic.

Bé, sobre aquests temes ja hem parlat altres cops al nostre bloc i allà em remeto.

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Universitat i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *