1.- Al nostre article d’11 de febrer del 2011 havíem examinat la degradació de l’activitat docent a l’actual regulació universitària i a l’Estatut del Personal Docent i Investigador, que està en fase de discussió. Sobre aquesta norma s’ha publicat un recent “Manifiesto de profesores de universidades públicas españolas contra el borrador del Estatuto del personal docente e investigador”.

2.- En síntesi, el “Manifiesto” es queixa del següent:

–         Tracte de privilegi atorgat a les activitats de gestió universitària, que passen a computar plenament per a la promoció del professor. És a dir, “de tu a tu” amb la investigació i la docència. Això es complica perquè, com ja hem denunciat altres cops en aquestes pàgines, hi ha una autèntica inflació de càrrecs de gestió.

–         Important poder negociador dels sindicats, que entren ja en la determinació de qüestions acadèmiques , docents i d’investigació. I, a sobre, les activitats sindicals també “donen punts” promocionals.

–         Exagerat  paper de l’antiguitat en la valoració del professor.

–         Les activitats d’innovació i transferència de tecnologia també computen per a la promoció, però són interpretables de forma oberta i inclouen un cafarnaüm de quefers, que van des de la gestió de parcs científics fins a la “participación en actividades de las oficinas de transferencia” o “incubadoras de empreses”.

3.- En definitiva, la docència ja estava morta i ara es vol donar el tret de gràcia –segons sembla- a la investigació.

Evidentment, el manifest admet que “tal como se aplica ahora el complemento por méritos docentes, no se atiende más mérito que la antigüedad en la docencia, el simple paso de los años impartiendo clases”. És a dir, una pèrdua de temps, tal com vam dir a la nostra entrada d’11 de febrer del 2011.

Enllaços:

– Post d’11 de febrer de 2011: http://blogs.uab.cat/actualitatjuridicaamenos/2011/02/11/l%E2%80%99objectiu-vital-del-professor-universitari/

– Enllaç al Manifest comentat al blog d’Andrés Boix:  http://www.lapaginadefinitiva.com/aboix/?p=327

—-

– *Per als que no siguin del món universitari, els deixo aquesta aguda reflexió, que m’envia el magnífic professor i amic JOSEP-RAMÓN BARBERÀ: http://www.youtube.com/watch?v=nPB-41q97zg&feature=player_embedded#at=31

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Funció pública, Universitat i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Segueix el debat: “Manifiesto de profesores de universidades públicas españolas contra el borrador del Estatuto del personal docente e investigador”.*

1. Ismael Gutiérrez diu:

Realment em sobta com el poder polític s’esforça per aconseguir el que sembla impossible, “pu…jar” encarà més el professorat universitari, quan semblava que era impossible.

No sé ben be a on ha d’acavar la universitat espanyola si cada vegada es retallen més els serveis, i acada vegada es tracta pitjor tant el personal no-docent com el docent…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *