L’objectiu vital del professor universitari.

* You can read the English version at the end of this article “The most vital goal of the lecturer”).

1.- S’està discutint actualment el Projecte de Reial Decret de l’Estatut de Personal Docent i Investigador Universitari (vegeu enllaç al final de l’article). Aquesta norma segueix l’esperit de la legislació universitària estatal i autonòmica i configura un professor que pot desenvolupar tasques diverses. En concret:

Investigació: és la clau del prestigi i el requisit per a la promoció i ascensos.

– “Transferència de tecnologia”: és un mot que deriva de les carreres tècniques, però que es refereix, en general, a assessoraments, informes, cursos o conferències que el professor realitza per al món extern a la universitat.

Aquestes activitats posen al professor en contacte amb la realitat professional. A més –per a la Universitat i pel professor- suposen una font d’ingressos complementària.

Gestió: el nostre sistema d’autogestió corporativa ha multiplicat els càrrecs directius i representatius per als docents. El professor s’hi dedica per múltiples raons: voluntat de servei, defensa d’interessos d’un grup de pressió, etc.

Docència.

2.- L’objectiu vital del professor universitari és, lògicament, reduir al màxim el temps destinat a la docència. No és sols una opció personal, sinó un consell estructural.

3.- Afortunadament, un grapat de mestres no acompleixen aquest objectiu i acaben dedicant a l’ensenyament universitari temps i paciència. Això permet, fins i tot, que els resultats finals de la institució siguin dignes.

Lamentablement, no em trobo dins d’aquest grup perquè jo, a més, escric aquest quadern.

Enllaç a l’esborrany de l’Estatut del Personal Docent i Investigador Universitari: PROYECTO DE ESTATUTO DE PERSONAL DOCENTE INVESTIGADOR UNIVERSITARIO

——————————————————————————————————————–

THE MOST VITAL GOAL OF THE LECTURER.

1.- The Spanish Government is now preparing the future passing of the Decree on the regulation for university lecturers ( “Proyecto de Real Decreto sobre el Estatuto del Personal Docente e Investigador Universitario”, see  link at the end of this article). This Decree implements  previous national and regional Laws on university. Accordingly, the Decree considers that lecturers can perform different tasks:

Research: this is the key to their prestige and is also the requirement for their promotion and their career development.

“Transfer of technology”: this is an expression related to technical studies, but in general means consulting, reports, courses and speeches. Professors do these activities outside the university. In this case, they gain professional skills at work. Normally, they and their university receive a supplementary payment.

Management: lecturers are in charge of high positions in university commanding. They want these occupations for different reasons. For instance, because they want to do a volunteer work or because they are engaged in a movement or project. Sometimes, they are only lobbyist and try to defend own interests.

–  Teaching.

2.- Logically, the most essential goal of  lecturers is the maximum reduction of teaching time. It’s not only a personal choice, it’s a structural advice.

3.- Luckily, a handful of lecturers don’t accomplish that goal. They patiently work hard on their teaching. So, universities achieve worthy results. Unfortunately, I am not part of this group because, of course, I do a lot of things and also I am writing this blog.

Link to the “Borrador de Estatuto del Personal Docente e Investigador Universitario”: PROYECTO DE ESTATUTO DE PERSONAL DOCENTE INVESTIGADOR UNIVERSITARIO

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Funció pública, Universitat i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *