Els serveis de control del trànsit aeri seran transferits a entitats seleccionades d’acord amb la normativa de contractació administrativa.

1.-Al llarg de les darreres setmanes, ens hem referit en diverses ocasions als aspectes jurídics del conflicte amb els controladors aeris. Vegeu, per exemple:

http://blogs.uab.cat/actualitatjuridicaamenos/2010/12/15/aquellos-polvillos%e2%80%a6-el-decretllei-12010-sobre-prestacio-de-serveis-de-transit-aeri/

http://blogs.uab.cat/actualitatjuridicaamenos/category/ens-institucionals/

http://blogs.uab.cat/actualitatjuridicaamenos/2010/12/20/que-feia-aena/

En el BOE del 29 de desembre es publica una rellevant Ordre del Ministeri de Foment “por la que se determinan los aeropuertos gestionados por la entidad pública empresarial Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea para la selección de nuevos proveedores civiles de servicios de control de tránsito aéreo de aeródromo”:

PDF (BOE-A-2010-19999 – 2 págs. – 165 KB)

2.-Aquesta Ordre es basa en les diverses normes de rang legal i reglamentari promulgades sobre la matèria l’any 2010 i obre el pas a la selecció a través de la normativa de contractació administrativa d’entitats proveïdores de serveis de control de trànsit aeri a determinats aeroports (s’aplicarà la Llei 31/2007, sobre procediments de contractació als sectors de l’aigua, l’energia, els transports i els serveis postals).

3.-Es tracta d’aeroports gestionats per l’entitat pública empresarial AENA, que elevarà la seva proposta –un cop conclós el procediment de selecció– al Ministeri de Foment, el qual s’encarregarà de la designació del proveïdor civil de control del trànsit aeri d’aeròdrom. Entre els aeroports indicats no figuren ni Madrid-Barajas ni Barcelona-El Prat, però sí una gran part dels altres amb més importància (A Coruña, Eivissa, La Palma, Sabadell, Sevilla, València, etc.).

L’inici efectiu de la prestació pel proveïdor designat precisarà supervisió i informe favorable de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria.

En definitiva, una funció que fins ara exercien AENA i el seu personal –els conflictius controladors aeris- serà assumida per entitats privades contractades (que tindran com a empleats controladors amb la titulació precisa).

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Liberalització de serveis, Serveis públics i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.