CONSTITUCIÓ DEL CONSELL DE GOVERNS LOCALS DESPRÉS DE LES ELECCIONS MUNICIPALS.

1.-En el marc del tancament del dibuix institucional dels ens locals que ha portat ha terme la Generalitat de Catalunya als darrers mesos, no podem oblidar el Consell de Governs Locals, establert per la Llei 12/2010, del 19 de maig. El primer Consell de Governs Locals s’ha de constituir en el període màxim de sis mesos després que hagin tingut lloc les primeres eleccions municipals.

2.-Per què un Consell de Governs Locals? Estem davant d’un òrgan representatiu dels municipis i les vegueries de Catalunya . Les seves principals funcions son:
a)Participar en la tramitació parlamentària de les iniciatives legislatives que afecten de manera específica les administracions locals, d’acord amb el que estableix el Reglament del Parlament.
b)Participar en la tramitació de plans d’àmbit general, normes reglamentàries i avantprojectes de llei que afecten de manera específica les administracions locals. La participació del Consell es porta a terme per mitjà del tràmit d’audiència o de l’emissió d’un dictamen.
c)Pot sol·licitar el dictamen del Consell de Garanties Estatutàries sobre l’adequació a l’autonomia local dels projectes de llei, les proposicions de Llei i els projectes de decret legislatiu.

3.-Aquesta institució ha estat tractada per el professor MARC VILALTA REIXAC, professor ajudant de Dret Administratiu a la Universitat Oberta de Catalunya al seu llibre “El consejo de Gobiernos Locales. La nueva participación de los entes locales en las Comunidades Autónomas”, editorial Iustel, Madrid 2007 i al seu article “La participación de las entidades locales en el ámbito normativo autonómico: el Proyecto de Ley sobre el Consejo de Gobiernos Locales de Catalunya”, dins FONT I LLOVET. I GALÁN GALÁN,A: “Anuario del Gobierno Local 2009. La Directiva de Servicios. Contratación Local y crisis económica. Nuevos desarrollos estatutarios”, Fundación Democracia y Gobierno Local-Institut de Dret Públic, Madrid, 2009 pp. 137 i ss.

Quant a Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Municipis i règim local, Organització administrativa i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a CONSTITUCIÓ DEL CONSELL DE GOVERNS LOCALS DESPRÉS DE LES ELECCIONS MUNICIPALS.

1. Gràcies per aquest blog, ens és molt necessari.

2. Joan Amenós Álamo diu:

Gràcies a vosaltres i al vostre impuls.

3. Maria Rodriguez diu:

Gràcies Dr. Amenós pels Matinals Prat de la Riba a l’ACM.
    A més d’ensenyar-nos ens alegras el dia.
    Aquest divendres dia 19 hi tornarem.
    Moltes gràcies.

4. Joan Amenós diu:

Gràcies a vosaltres!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *