Així funcionen: si protestes, tindràs problemes.

Hauríem de dir que tenim la sort de treballar en una universitat pública. Hauríem de dir querectorat les universitats sempre han estat el graner de les noves idees, el bressol del debat i de la construcció d’una societat millor i més plural. I és què, històricament, a les universitats públiques fou on tingueren lloc els moviments estudiantils que s’enfrontaren als totalitarismes i enriquiren les seves respectives societats. Per això resulta paradoxal comprovar com, molts dels que participaren d’aquells antics moviments, ara, quan són instal·lats a l’establishment —polític, però també universitari—, no dubten a fer servir la repressió com a eina per aturar qualsevol que posi en qüestió el sistema en el que volen perpetuar-se.

Així, de la mateixa manera que fa uns dies s’ha condemnat amb fins a tres anys de presó a algunes de les persones que es mobilitzaren al Parlament, en el 2011, a casa nostra les coses no pinten gaire millor: 27 persones han estat denunciades per l’equip de govern de la UAB, per la via penal, a causa de les mobilitzacions de protesta de l’abril/maig del 2013 al rectorat que exigien l’aplicació dels acords del Claustre i es posicionaven en contra de les “retallades” econòmiques i socials. Actualment el procés es troba en fase d’instrucció. La denúncia és formulada contra 25 estudiants, un professor i un treballador del PAS, delegat sindical dels CAU-Iac, en Koki Gassiot qui, a més, és actualment membre del Comitè d’Empresa del Pas Laboral de la UAB, membre del Claustre de la UAB, i Conseller Nacional de la Intersindical Alternativa de Catalunya pels CAU. La única connexió del nostre delegat sindical en tot el sumari és la seva participació en una roda de premsa convocada per la PUDUP (Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública). L’equip de Govern, tot i negar repetidament la seva participació en les denúncies —ens volen fer creure que la fiscalia ha obrat d’ofici— ha quedat retratat, tant en la publicació parcial del sumari, com en la contractació dels serveis d’un dels advocats més cars de Catalunya, a qui sovint hem vist defensant imputats en diversos casos de corrupció.

Malauradament, aquestes actituds (i d’altres de les quals us anem informant) mostren el tarannà intransigent i repressiu de l’actual equip de govern, disposat a judicialitzar totes les protestes, tal i com acostuma a fer amb les relacions laborals, en comptes d’obrir vies de diàleg i consens en pro d’una veritable Universitat Autònoma al servei de la societat, i no pas de les elits que ara la dirigeixen.

2 pensaments a “Així funcionen: si protestes, tindràs problemes.

1. Mariangels

Si les noves tecnologies, no divideixen prou als nostres joves convertint-los en individus solitaris enganxats a un aparell electrònic i ficats en xarxes socials virtuals sense contacte físic humà, el sentir i llegir, que des de la cúpula del autoritarisme universitari volen destruir el poc que ens queda de interacció entre les persones, de parlar, de debatre i de decidir allò que volem, que és, en definitiva, l’assemblea, em posa molt trist, però, veure el grup de joves a la fotografia reunits em fa pensar que no està tot perdut, que, encara no han aconseguit el “divide y venceràs”.

Respon
    1. Col·lectiu Assambleari d'Universitats Autor de l'entrada

Estem d’acord, Mariangels. Sabem el que costa, dia a dia, mantenir un nivell de mobilització prou alt com per que les reivindicacions que considerem justes es puguin vehicular de manera eficient. Sabem com és de fàcil fracturar col·lectius —i idees— amb interessos sectaris. I és per això que, com a secció sindical, reivindiquem l’assamblea per sobre de qualsevol altre orgue de direcció. Un espai on totes les veus comptin per igual, on tothom sumi. Totes, des d’abaix, amb l’opinió de tothom, i considerant a tothom imprescindible.

Respon

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.